hledat

Mush Records

Sdílej

Mush records je nezávislý stěhovavý label se současným působištěm v L.A. Od roku 1997 kdy byl utvořen se už několikrát stihl přestěhovat, uplný začátek byl však v Cincinnati. Od tud pak zavítali do měst Chicago, San Francisko, New York no a nakonec Los Angles. Dirty Loop music, jak se taky někdy labelu říká, se zaměřoval převážně na instrumentální „downtempo“ desky, od svého vzniku však rozšířil své obzory i mezi jiné typy undergroundové muziky, abstrack hip hop, jazz grooves a někdy na labelovou tvorbu působí prvky nezávislého rocku. Na to, jak dlouho už label funguje vydal poměrně málo desek, 16 LP, 9 EP, 10 Singlů a 4 battle breaky. Zato umělců, kteří zde účinkují je požehnaně. V minulém label infu o Anticonu jsem slíbil, že blíže představím umělce, které jsem v článku jen, jak se říká „polechtal“. Takže představme si teď pětku těhle týpků. Producent Odd Nosdam a dva mcs Dose One & Why? tvoří jednu z předních skupin, cLouddead. Jako skupina vydali téměř 75 minutové LP „Clouddead“, kterému předcházela devítka singlů, vědšinou songy obsažené na albu. Jelikož album mělo velký úspěch, pokládám za nezbytné přiložit tracklist: „cLouddead“ 01. apt. A (1) 02. apt. A (2) 03. And All You Can Do is Laugh (1) 04. And All You Can Do is Laugh (2) 05. I Promise Never to Get Paint on My Glasses Again (1) 06. I Promise Never to Get Paint on My Glasses Again (2) 07. Jimmy Breeze (1) 08. Jimmy Breeze (2) 09. cLOUDDEAD Number Five (1) 10. cLOUDDEAD Number Five (2) 11. Bike (1) 12. Bike (2) Spoustu lidí tetno styl nemá zrovna v lásce, cLouddead si vytvořili jedinečný styl, dosti úchylný, jinde něž doma téměř nehratelný, jež mnoha lidem nejde zrovna po chuti. Odd Nosdam je v produkování aktviní jak bezdomovec v chlastání piva, mimo 4 instrumentální desky, z nichž jen „Plan 9…Meat your hypnotist“ byla vydaná na Mush, má na triku ještě další velice úchylný projekt Reaching Quiet spolu s Why? (takže vlastně 2/3 cLouddead), s kterým vydal minulý rok LP „In the shadow of the living room“, kterému předcházel single „113th clean“ a „Broken Crow“. Why? zatím žádné solo projekty nemá, oproti Dose One, který je potentní jako násilník nadopovaný viagrou. Má za sebou 4 solo alba (ani jedno není vydané na Mush) a s labelovým kolegou Boom Bipem (viz. níže) udělal v roce 2000 úchylný projekt „Circle“, z kterého je i single „The Birdcatcher’s return“. Se svým charismatickým, úchylným flow patří mezi mé nej mc. Další ze sebranky Anticonu, který vydává na Mush je tvrdý producent Jel. Na labelu vydal hutné album „10 seconds“, v jeho repertoáru je dále album „Greenball“ na Anticonu a dvojice singlů „17. channel assing“ a „Stop (and listen)“. S hlavním deeyajem Anticonu Dj Mayonnaise udělal single „Go (away and think)“. Poslední, tak trochu nešťastník The Pedestrian měl připravené vydat LP „…the lucked days of one unIndian boy“, ale celé se to nakonec nějak zhatilo a album nevyšlo. V minulosti jste ho měli možnost vidět v pozadí skupin jako je třeba Living Legends nebo Freestyle Fellowship. Majitelem labelu je producent Blockhead, známý především z produkčního listu Aesop Rocka. Mimo to, že byl hlavní osoba, která pomohla Aesopovi dostat se tam kde teď je, vydal na labelu dj battle breaky „Broke Beats“. Když už jsme u toho Aesop Rocka, těsně než se upsal labelu Def Jux, tedy začátkem roku 2001, vydal své debutové album „Float“, které napůl produkoval sám a napůl si to vzal Blockhead. Další z „downtempo“ producentů, chlápek, kterého jsme měli možnost vidět v létě na Hip Hop Kempu, Fat Jon (celým jménem Fat Jon the Ample Soul Physician) se mimo svoji skupinu Five Deez aktivně věnuje easy listening produkci. Nedávno jsem psal recenzi na jeho nejnovější album „Wave motion“. „Wave Motion“ 01. Where 02. Feel the void 03. Visual music 04. Watch out 05. For stress 06. 1975 07. Eyes 08. Wet secrets 09. Depths 10. Automated life machines 11. Surrection 12. Disgust 13. Trust you Repertoár Fat Jona kompletuje EP „Stasis“ a LP „Dyslexis“ (mimo label vydal ještě album „Lightweight heavy“ a jako Maurice Galactica album „Humanoid Erotica“). Len letmo představím „rychlorap“ trojici The Weather (BusDriver, Radioinactive & Daedelus). Jejich téměř nesehnatelné (nejspíš díky tomu že je to skutečně nejrychlejší rap na světě) album „The Weather“ se každopádně řadí mezi revoluční kousky hiphopu. Na solo dráze BusDriver vydal tři alba, z nichž nejaktuálnější je „Temponary Forever“ (recenze zde) na vlastním labelu Tamponary Whatever. Radioinactive vydal na Mush svůj debut v roce 2001, jmenoval se „Pyramidi“. Mimochodem s členy Living LegendsMursem, Elighem a Scarubem tvořil uskupení Log Cabin. Poslední z producentů je Boom Bip, na jehož nové LP (vydané na Lex records) „Seed to Sun“, je úchyl jak se patří. Jeho smysl pro výběr těch správných, depresivních zvuků na albu „Cricle“ je slyšet na první poslech. Má na svědomí tř battle break desky „Doo Doo tones vol. 1“, „Doo Doo breaks vol. 1“ a „Doo Doo breaks vol. 2“. S Dj Osiris (labelový společník) udělal EP „The low end Sequence“ a ze Slugem z labelu Rhymesayers má single „Want“. Mezi ty jazzové příslušníky labelu patří Glenn Underground s albem „Fry fish“, ženština Lulu Mushi s deksou „Cinnamon Gril“, producent Neutrino a jeho album „Quest“ a Nickodemus – „Earth“, ale tyto projetky bych tady moc nerozmazával. Další z Anticonské bandy jsou So Called Artists, jejímiž členy jsou, můj oblíbenec Sole, Alias a producent/dj Mayonnaise. Na labelu v současné době už nepůsobí, v létech 1998 až 2000 však vydali husté alba „Sideshow“ a „Paint By Number Songs“. Dvojice Awol One and Daddy Kev (mc and producer) hodně dělá mimo label spolu, na Mush records vydali společný kousek „Slanguage“. Oba dva se řadí mezi ty skoro až neznámé umělce (u nás) unergroundové scény. Mezi jejich treky bychom marne hledali „bounce“ pecky, všechno je to true school hip hop, s mírným nádechem nepochopitelnosti. Poslední z umělců je dredatý nigga Labtekwon s albem „Song of the Sovereign“. Bohužel jsem od tohoto typa ještě neměl možnost nic slyšet, takže vám o něm moc neřeknu. Label vydal dvě kompilace, na obou jsou pouze ti předněšjí umělci labelu. První nesla název „Ropeladder 12“, na které měl track ještě i Aesop Rock a je dostupná na troj vynilu. Je to výber těch nejlepších pecek, převážně instrumentálních co label udělal za léta 1999-2001. „Ropeladder 12“ 01. stop (and listen) (jel) 02. postmodernist contemporary binary anthem (so called artists) 03. the active element (aesop rock) 04. 113th clean (reaching quiet) 05. i dream (tranquility) (lulu mushi & dj signify) 06. dead beats, generation of (the pedestrian) 07. rain dance (fat jon the ample soul physician) 08. launch padlock smith (radioinactive) 09. the spirit within (nickodemus & apani b) 10. listen (dj osiris & mr. dibbs) 11. knowledge and responsibility (labtekwon) 12. want (boom bip & slug) 13. inventor’s cry (revolutionary ink & dose one) 14. go (away and think) (jel) Druhá se jmenuje „Filmstrip (Frame 1)“, více informací jsem o ní nesehnal. Do budoucna label chystá věci The Pedestrian, The Weather, solovky Daedelus a snad se ukáže i Blockhead s instrumentální deskou. O Mush records by se dalo určiět popsat ještě další 2 takové články, převážně o členech Anticonu, kteří zde mají asi nejzásadnější vliv. Label rozhodně na scéne patří mezi ty méně výrazné, občas vydá pecku, ale ještě se nestihl pořádně prosadit. Doufám že se tak brzy stane a že bude pecky plodit čím dál častěji.

Diskutuj na Bbarak.cz

Už jsi četl?