hledat

Fosco Alma

Sdílej

Úvodní slovo:

Je pro mě docela obtížný si vzpomenout na nějaká konkrétní nálady nebo pocity, který sem měl když sem tu danou věc skládal. Ale většinou mě samozřejmě inspirovali vnitřní pocity, který sem vyjadřoval skrz harmonie a melodie. V každym beatu je otisk nějakýho momentálního pocitu a jakoby v něm byli uložený vzpomínky. Mapuju si tim vlastně zajímavym způsobem svůj život. Jako má někdo fotoalbum a kouká se na fotky, tak já si pustim beat a cejtim z něj co sem tim chtěl vyjádřit nebo co se v tý době v mim životě zrovna dělo, ale neumim to popsat slovama, jen to prostě cejtim.

Takže následující pecky sem se snažil okomentovat tak jak si to pamatuju a co s tim mám spojený.

MAAT – Na Chvíli pryč

To bylo tak… měl sem celkem čerstvě koupenej Korg TR61 a piloval sem skills na klaviatuře a pak z toho najednou začal líst ten klavír kterej je jako hlavní motiv, tak sem to piloval tak dlouho dokud sem to nezahrál bez chyby a hnedka sem si to nahrál a začal na tom stavět tenhle beat.. vzniklo to teda celkem náhodně při jamování.. Pak už se to jen celý dodělalo a zůstalo to ležet . Když sme to vybrali na desku All-in tak sem to ještě celý předělával a dělal tomu trošku novější zvuk a dohrával další nástroje, hlavně v refrénu – ta pasáž tam původně vubec nebyla.. No a bylo hotovo.

Khomator – Terapie

Tohle je klasická samplovaná věc. Dělal sem to už v roce 2008, takže to je pro mě už dost starej beat, ale byl sem rád, že si ho Khomator vybral, toho beatu by byla škoda. Sem to dělal ve svý době ještě ve Fruity Loops. Ale když sem to pak vytáhnul tak sem to celý míchal znova v Cubasu (v něm dělám asi od roku 2009 kdy sem si ho koupil). Taky sem tam dohrával nový nástroje, aby to neznělo suše jako původní mix z roku 2008. Baví mě co do toho Khomator nahrál, posílám mu big up.

Jay Diesel & Tafrob – Je to Na Tobě

Tohle je čerstvější věc, udělal sem to někdy v roce 2010 a pár měsíců na to si to Jirka s Pavlem vybrali. Ani sem tam už nedělal moc změny, mix byl krásně připravenej a oni se přizpůsobili beatu. Je tam nějakej sample, ani nevim odkud, ale je to hodně nasekaný, v tý době sem hodně dělal na MPC.

MAAT – Vyšší plán

Tohle je srdcovka. Byli sme u mě s Emeresem a jamovali sme a já mu pak zahrál ty hlavní čtyři akordy a on se toho hned chytil a začal do toho hrát horní linku piana a tak to celý vzniklo. Takže já mu zahrál akordy a on pak dodělal bicí. Baví mě takle pracovat, baví mě jamovat, je to dycky vír nápadů a stačí si jen vybrat. Po tom co sme to kompletně dodělali bylo jasný, že to musíme použít a do 14 dní sme to s Eldým otextovali a bylo gotóvo. Je to příběh o tom jak sme se dostali k hudbě, ale naschvál napsanej jako metafora o drogách, do teď si lidi myslej, že TO je o drogách. Je funny sledovat ty názory.

Otecko – Rychly Mestsky Život

Tohle je taky z roku 2010, taky z doby kdy sem hodně dělal na MPC. Přišel mi pod ruku nějakej divnej sample z nějakýho jazzovýho tracku a když sem to začal skládat tak sem v tom uplně slyšel produkci Kaney Westa nebo tak něco, takový ty divný jazzový americký beaty, kde člověk neví co si o tom má myslet, ale přitom je to něčim hrozně zajímavý. Hodně sem se divil, že si to Otec vybral, hned na to mi psal Spirit jestli nemám ještě nějaký další takový věci. Neměl sem už nic takle roztodivnýho.

MAAT – Proč bych Měl

Tenhle beat jasně vznikal se záměrem, že to musí bejt tvrdá produkce. Okouzlil mě nějakej strašně tvrdej synth na Korgu a hned sem věděl, že ho musim použít a začal sem skládat tuhle věc. Většina věcí co dělám vzniká tak, že nejdřív hledám zvuk, kterej mě zaujme a teprve pak s nim začnu nějakym způsobem pracovat. Ale abych neodbočoval. Byl sem rád, že na tomhle tracku je 518 a Koulion, protože mám práci těhle dvou umělců rád. Když u nás byl James tuhle věc nahrávat, tak přitom rovnou ve studiu napsal a nahrál Crazyshit, kterej sme ale dali až na Euroflow, protože na All-in se nehodil. Hrozně obdivuju jak rychle dokáže pracovat, je to rapovej terminátor.

Fosco Alma – Pevně ve Svých Rukách

Ještě pamatuješ tuhle pecku? Zrovna včera byl u mě Jimmy a pracovali sme na něčem novym, je to ultra hit, kterej nemá v Česku obdoby, Jimmy je českej Akon. Budeme na to teď točit klip, takže to snad bude brzo venku. Ale zpět k výše zmíněnýmu tracku. Spoustu lidí o tom řeklo, že to je dost nadčasový, což mě těšilo a těší do dnes. Bylo to skládaný ještě ve Fruity Loops a ani nevim jak sem to celý složil.. prostě to šlo tón po tónu a pomalu se to rýsovalo.. Nic prvoplánovýho. Pak sem si to nějak vybral na Foscoismus a napsal to a domluvil se s Jimmy, že tam zapějě refrén. Refrén psal taky ve studiu. Zas to byl takovej jaming.

Diskutuj na Bbarak.cz