Už jsou tomu téměř dva roky, co jsme ho odlovili na rozhovor po jeho show v hangáru festivalu Hip Hop Kemp. Tubs a jeho Fat Boy Flow je letos zpět a pod křídly nového labelu avizuje EP, které se opět ponese v duchu ostrovního soundu. Jeden z předních zástupců tuzemského grime music nás informoval o novém singlu, ale proč čerpat informace jen z tiskové zprávy, když je možné položit pár otázek a dozvědět se mnohem více?

Na začátek bych se tě určitě zeptal na dění na Ostrovech, neboť tamní tváře poměrně slušně sleduješ. Není tomu tak dlouho, co Stormzy a Wiley rozdělili grime komunitu na dva tábory. Na které straně barikády jsi stál ty a proč?
Já jsem stál hlavně na straně music, která díky tomu vznikala na obou stranách. Ale abych nebyl zas takovej diplomat, tak jsem spíš stál za Stormzym. Ono se moc v Čechách nenosí říkat něco špatnýho na Wileyho, ale pravda je taková, že ten člověk to nemá v hlavě moc v pořádku. Teď neřeším jeho hudbu. No když pominu jeho nechvalně proslulý neukazování se na jeho koncertech (už se mi to s ním stalo 4x), stačí sledovat jeho Twitter. On se podle mě snaží za každou cenu vyvolat nějakou kontroverzi, aby si tím zvedl čísla. Před pár dny se například pustil do židovský komunity v dost antisemitistickým rantu, kterej vyústil v permanentní suspendaci jeho accountu.
Před dvěma lety jsi mi v rozhovoru prozradil, že máš v plánu mixtape. Ono se i tak stalo, ale v širším povědomí jeho vydání vůbec nebylo, což přiznávám i já, že mě to jaksi minulo. V čem byl problém? Podcenil jsi promo? Teď pod křídly nového labelu avizuješ EP novým singlem „Kouř“. Proč ses uchýlil k formátu, který je pověstný menším počtem stop a nezkusil rovnou zamakat na regulérní desce?
Tak problém byl asi v první řadě v tom, že jsem si veškerý promo, merch, distribuci dělal sám. Nikam jsem to moc netlačil. Měl jsem v tu dobu v podstatě každej víkend shows, a tak jsem ani necejtil potřebu to nějak zběsile promovat a trochu jsem to podcenil. Navíc tam byly tracky i x let starý – byl to takovej průřez tvorbou. Chtěl jsem to mít venku jako první release a nějak se od toho odrazit. I to je jeden z důvodů, proč můj další release půjde ven pod labelem 2020. Postarají se mi o digitální distribuci, promo a všechny věci okolo. Já se díky tomu můžu soustředit čistě na music. EP je to protože jsem chtěl dát vědět, že jsem tady a začít vydávat pravidelně. Ukázat svojí aktuální formu. Do konce roku možná ještě stihnu jedno. Svojí debutovou desku chci vydat příští rok.
Několik týdnů zpět vydal své debutové sólo Pain, který za něj sklízí ze všech stran slova chvály a uznání. Bereš to jako výzvu se jeho releasu vyrovnat, anebo si razíš vlastní cestu a nepoměřuješ se s ostatními?
Pain je pro mě jeden z nejtalentovanějších artists u nás. Určitě to je super sledovat, jak roste. Jeho deska je od tracků, přes cover, až k merchi zvládnutá na profesionální úrovni. Samotnýho mě to kope k tomu makat.
Proč neměl projekt 2x Tolik crew delší životnosti? Bylo to početným zastoupením a názory se začaly postupem času rozcházet, anebo se jednalo o různorodost pracovního nasazení? Proč došlo i na žabomyší války a praní špinavého prádla?
Sám sis v podstatě odpověděl. Bylo nás tam hodně hlav, hodně ega a každej měl na tu věc nějakej svůj názor, každej to chtěl tlačit trochu jinou cestou. Do toho tam byli nějaký věci na osobní úrovni a celý to začalo bejt ke konci tak trochu toxic. Je to škoda, ale je to nějakej přirozenej vývoj.
Peman ti v nové věci opět připravil ornou půdu pro to, aby si na tuzemském trhu prezentoval grime music. Stále je to primární subžánr, který tě nabíjí energií a tvůrčí kreativitou, anebo zmíněné EP nabídne i nějaké odchylky?
Track Kouř je taková fúze drillu a grimeu. Uvědomil jsem si, že jsme třeba nahrávali do bassline, dnb a tak, ale když jsem pak jel domů, tak mi ve sluchátkách hrál trap, drill atd. A tak jsem si říkal, že bych vlastně chtěl rád dělat přesně tu music, co denně poslouchám. Celý to EP bude mít fresh zvuk. Nechci bejt zaseklej 4 roky na jednom místě. Chci to furt posouvat.

A co nějaké zajímavé jméno ze zahraničí? Nemáš choutky obohatit tracklist takovou spoluprací? Smack sem vozí UK tváře poměrně často na akce, o kontakty nemůže být nouze…
Na mixtapu jsem měl 2 produkce od celkem známého producenta z Londýna – Blay Vision. I teď na EP se objeví na beatu jedno jméno z Ostrovů. S několika lidma z UK jsem v kontaktu a určitě se do budoucna nebráním nějaký zajímavý spolupráci.
Pocházíš z Rychnova nad Kněžnou. Východočeské město, které již pár rapových jmen v historii nabídlo. Věříš, že máš sílu se svou tvorbou zaujmout širší veřejnost a být na veřejnosti skloňován jako třeba aktuálně Renne Dang či dříve známý Jay Diesel?
Těžko říct. Já se nikam netlačím. Teď budu do konce roku vypouštět každej měsíc nějaký klipy a nový tracky, takže uvidíme, jakej to bude mít potenciál. Nechám za sebe mluvit music.