hledat

Ghostface Killah (Wu-Tang Clan)

Sdílej

Po včerejším slibu dnes předkládáme profil, který nám byl zaslán z Roxy… Jako jeden z původních členů klíčové rap crew 90. let – Wu-Tang Clan – si Ghostface Killah (nyní už jen Ghostface) vybudoval vliv ještě před vydáním svého debutu. Rapoval už na Wu-Tang prvotině „Enter The Wu-Tang“ (‘93) a hostoval i na sólových deskách kolegů z Wu-Tang Clan, ovšem mezi nejrespektovanější rappery ho katapultovalo až vynikající hostování na albu „Only Built 4 Cuban Linx“ klanového kolegy Raekwona. Stejně dobře byly přijaty i příspěvky na soundtracky k filmům „Sunset Park“ a „Don’t Be A Menace“, což s předchozími úspěchy výborně připravilo půdu pro debut „Ironman“ (‘96), produkovaným RZA. Velmi ceněná deska ihned zabodovala, startujíc na druhé příčce charts. Spolupráce s Wu-Tang klanem pak zaměstnávala Ghostface až do roku 1999, kdy začal singly avizovat drsnou druhotinu „Supreme Clientele“ (‘00), označovanou za jednu z nejlepších Wu-Tang sólových desek. Třetí album „Bulletproof Wallets“ (‘01) bylo ovšem na fanoušky příliš měkké, a tak si dal Ghostface s vlastní tvorbou na chvíli pauzu a fungoval pár let opět hlavně jako člen Wu-Tangu. Na jaře 2003 ale vyšla jeho kompilace „Shaolin’s Finest“, dokazující, jak se Ghostface odlišuje od zbytku klanu svou textovou i rapovou univerzálností, autentičností přednesu i dospělostí. Očekávání prvního vydání rapperova alba u labelu Def Jam pak podpořily oba singly, které mu předcházely: experimentálnější „Run“ s hostujícím Jadakissem a přístupnější „Tush“ s Missy Elliott. „Pretty Toney“ album (duben ‘04) si nakonec sice drží určitou jemnost „Bulletproof Wallets“, ovšem je uvolněnější, dravější a vyváženě obsahuje i „pure street“ tracky. Velmi aktuální záležitostí je také Ghostfacovo hostování na hitovém singlu „On My Knees“ anglických hip-hoperů The 411. A co čekat dále od tohoto „one of the most creative niggas in the game“, jak sám sebe označuje? Nechme se překvapit, zatím se prý cítí na počátku své cesty.

Diskutuj na Bbarak.cz