hledat

JOHN ROBINSON: Slyšel jsem, že Hip Hop Kemp je pěkně živej

Sdílej

John Robinson známý především jako jedna polovina kapely Scienz of Life (pod jménem Lil´Sci), spoluprací s Carlosem Nino nebo Stacy Epps v projektu Sol Uprising představil v posledních měsících rovnou trojici nových alb – Leviathan, I Am Not For Sale a Who Is This Man?. Především posledně zmiňovaný projekt, kompletně produkovaný (MF) Doomem a vydaný na evropském labelu Project Mooncircle, získává i přes nízký náklad skvělé ohlasy. Deska nahraná před téměř pěti lety zachycuje Robinsona rapovat jako prvního přes beaty, které později použije samotný Doom, Ghostface, MF Grimm a další. John Robinson přijede za dva týdny propagovat desku na Hip Hop Kemp, kam se podle vlastních slov velmi těší. Jeho vystoupení by pozornosti návštěvníků nemělo uniknout. Během posledních měsíců jsi vydal tři nová alba. Co způsobilo takovou produktivitu? Popravdě mě prostě chytla kreativní jiskra víc než kdykoli před tím. Ale příliš nad tím nepřemýšlím a prostě pracuju. Cítím, že přichází můj čas být produktivní a vydávat kvalitní materiál. Očekávejte toho mnohem víc. Tohle je jen začátek. O albu s Doomem se hovořilo několik let. Proč zabralo jeho vydání tak dlouho? Hlavní důvod, proč ta deska, kterou jsme dokončili v červenci 2004, nebyla vydána, byl fakt, že Doom měl najednou spoustu práce se svojí kariérou. Přišel úspěch s Madvillain a poté Danger Doom. Doom začal být dost zaneprázdněný, takže jsme se soustředili na koncerty a turné. Roky utíkaly a ta deska se nám z mysli díky ostatním věcem na chvíli vytratila. Jak jsi Dooma vlastně původně potkal? Poprvé jsem Dooma potkal v roce 1997 díky Bobbitovi z Fondle ´Em Records. Bylo to úžasné spojení, které resultovalo ve společné zážitky, předávání informací a také klasické kolaborace. Byl jsi s ním při nahrávání Who Is This Man? ve studiu? To víš, že jo. Nahrávali jsme to v Upstairs Studiu v Atlantě. Morgan Garcia nám tam pomáhal jako inženýr. Je to stejné studio, jaké můžeš vidět ve videu Outta Control. Většina beatů na albu už byla vydána nebo použita někým jiným. Bylo to tvé rozhodnutí je použít, nebo jsi od Dooma nedostal dostatek nových? Když bylo album původně plánováno k vydání, což byl konec roku 2004, tak 99 % beatů nebylo vydáno. To bylo v době ještě před Special Herbs. Musíš si uvědomit, že jsem do těch beatů psal v roce 2003, kdy pro mě byly úplně nové.

„ Když bylo Who Is This Man? původně plánováno k vydání, tak 99 % beatů nebylo vydáno."

Co si myslíš o Doomově posílání dvojníka na své koncerty? Bez komentáře. Na takovou otázku nebudu odpovídat. Doom je Doom. S těmi dohady, jestli to je v masce pokaždé on, ve tvých videích Outta Control a Invisible Man je to skutečně Doom? Samozřejmě, že to je Doom v těch videích. Znám ho léta. V žádném případě bych si nedal do klipu dvojníka. Věř tomu, že tohle je oficiální. V Indy 102 rapuješ, co vše člověk potřebuje v hudebním průmyslu – od publicisty až po webovou stránku. Myslíš ale, že být krutý rapper s krutými beaty na úspěch ještě pořád samo o sobě stačí? To je cílem té skladby – vybídnout umělce, aby se začali starat i o obchodní stránku své kariéry. Pochopitelně, že potřebuješ publicistu, web a domovskou společnost, ale to vše lze zvládnout v rámci tvého týmu. Záleží na tvém obchodném nadání a znalosti hudebního průmyslu. V Indy 102 zmiňuješ i diskusní fóra. Čteš je? Ale ano. Před těmi pěti, šesti lety, když jsem tu skladbu psal, tak jsem se na ně občas kouknul. Myslíš, že tím, že Who Is This Man? bylo původně vydáno v Evropě, se albu dostalo ve Státech méně pozornosti? Bylo to tak vydáno schválně. Skutečně jsem to chtěl vydat ve velmi malém množství v nižším rozsahu. Mým záměrem bylo, aby si fanouškové mohli poslechnout oficiální verzi a mít doma jeho originál. Tuhle misi jsem splnil. Myslíš, že se tvé muzice obecně dostává v Evropě vřelejšího přijetí? To záleží. Mám podporu v různých regionech, takže bych neřekl, že Evropa je specifiky lepší. Ale určitě souhlasím, že mé muzice se v Evropě dostává úžasných reakcí. Za to vám děkuji a velmi si toho vážím. Jak jsi se dal dohromady s Project Mooncircle? Seznámil jsem s těmi kluky přes internet. Když jsme se poprvé bavili, uvědomili jsme si, že máme hodně společných cílů a nápadů. To následně vedlo k obchodnímu spojení. Proč nebylo žádné z tvých nových alb vydáno na Shaman Work? Jsem sice prezident Shaman Work, ale to rozhodně neznamená, že každá věc, kterou vydávám, musí jít přes nás. Mám několik desek a byla součást strategie je vydat na mezinárodních společnostech. Chtěl jsem tak rozšířit povědomí o mé tvorbě za hranice (Ameriky), získat nové, přímé kontakty. Dál se to odkrývá, jak nyní mluvíme. Zůstaňte naladěni. Jak vypadá tvůj den jako prezidenta labelu Shaman Work? Můj život se skládá z telefonních hovorů a emailů, plánování vydávání desek, příprav marketingu a přemýšlení o další cestě. Je to těžký. Dělám nevímkolik hodin, ale miluju to. Vždyť v tuhle chvíli (rozhovoru) jsou tři hodiny ráno. Připadám si ale jako bych dělal 20 hodin týdně, protože mně to fakt baví.

„Můj život se skládá z telefonních hovorů a emailů, plánování vydávání desek, příprav marketingu a přemýšlení o další cestě."

Nedávno jste k Shaman Work upsali Senea. Jaký je plán s jeho deskou? Budete vydávat jeho kolaboraci s Blu? Ano, mí partneři Chris a Lamar, kteří v podstatě Shaman Work vlastní, upsali Senea, který je brilantní mladý MC původem z Brooklynu z New Yorku a nyní žijící v Los Angeles. Jeho debut album A Day Late and a Dollar Short bude vycházet letos v říjnu a kompletně jej produkuje Blu. Ano, slyšíte správně. Blu má beaty. Dávejte na to pozor. Co se děje s Wale Oyejide? Pracuje na něčem novém? Wale byl teď trochu nečinný. Nedávno se oženil a navštěvuje právnickou školu kousek od Filadelfie. Určitě od něj v budoucnu uslyšíte nový materiál. Mám k němu obrovskou úctu. Je to skvělý kluk. Jaký je tvůj názor na Twitter? Je to skvělá věc, pokud ji používáš správně. Jsem si jistý, že s výdobytky jako Twitter přichází i spousta špatných věcí. Zatím jsem si s tím ale dost užil a šířím tak informace o tom, co zrovna dělám. Fajn, poslední otázka. Víš něco o České republice a Hip Hop Kempu? Trochu jsem se zajímal o festival. Pak vím, že 1993 byl pro Českou republiku velký rok, kdy se rozdělila do svého regionu. Těším se, až se k vám dostanu a poznám víc z vaší historie přímo od lidí. Ale jedna věc, kterou slyším pořád, je, že Hip Hop Kemp je pěkně živej. Myslím, že to za pár týdnů sám uvidím. Nemůžu se dočkat. Mír a respekt.

Diskutuj na Bbarak.cz