hledat

Tags:

Redzed – Noise At A Funeral (2022)

Sdílej

Při skloňování tohoto jména mě napadá hned celá řada přirovnání, která sedí jako prdel na hrnec. A je vlastně úplně jedno, z jakého konce to uchopím. Může to být Dustin Hoffman ze snímku „Malý velký muž“, ale i Bludný Holanďan nebojící se vyplout z konzervativních vod tuzemského rapu. Nenech se ale mýlit, protože některými skladbami i vizáží typického rapového umělce nepřipomíná a objevují se i hlasy, že se jedná o českého Ozzyho Osbourna. Ať tak či tak, máme před sebou důkaz, že i kluk z poměrně malé rodné hroudy dokáže velké věci. Redzed je fenomén, který aktuálně vládne tuzemským číslům na Spotify a venku má novou placku „Noise At A Funeral“, která utvrzuje jeho fanoušky i odpůrce.

Vystoupit z komfortní zóny je předpokladem k tomu, že se vám bude dařit, ale s čísly roste i opačný tábor. Tam, kde vzniká jazyková bariéra, se však otevírají nové možnosti a Redzed si od startovní čáry vysnil, že nebude cílit jen na své krajany. Vydal se navíc cestou, která dávkuje koktejl temného rapu, dubstepu, hard rocku a nu-metalu v jednom nekorektním drinku, ověnčeného sarkasmem. Mnozí o něj zakopli sporadicky, ale za hranicemi o něm moc dobře vědí, což dokládají nejen čísla, ale i účasti na věhlasných festivalech.

Jeho tvorba není pro každého, ani album „Noise At A Funeral“ se nesnaží jít lidem příliš naproti, proto je zřejmé, že doba bude v tuzemském prostředí přát jiným hráčům. Nikoliv co do počtu čísel, ale spíše také té všeobecné popularitě a zájmu veřejnosti. Zvolená cesta s tím však asi již v prvopočátku počítala a rozhodně ji to nevykolejí.

Nové album nabízí celou řadu zajímavých, ale především hudebně pestrých momentů. Charismatický hlas v kombinaci s pestrou paletou podkladů vytváří atmosféru, na kterou zdejší osazenstvo není příliš zvyklé. Ostatně, jak jsem již před rokem zmiňoval u desky „Junkie Sex Appeal“, zaběhlým šablonám je to na míle vzdáleno. Na druhou stranu to ani zásadně neuhýbá od své nastolené cesty, proto samotný obsah není zase až tak úplným překvapením.

Redzed tentokrát v tracklistu vygeneroval i věci, které by se mohly dostat do širšího povědomí a na první poslech se tváří přístupněji. Může to být skladby „No more zears in heaven“ nebo „Sleep paralysis creepin on me“. Vypovídají i o zajímavých hlasových rozsazích, kterými autor disponuje. Na druhé straně tu máme i temnější a rapově příbuznější zářezy, které svým zpracováním mohou vytvořit zajímavou atmosféru během show.

Výsledek se opět nevyhýbá temnější náladě, která možná lehce i dává odkrýt myšlenkové pochody introverta. Vnitřní boj se odehrává ve studiu a rozhodně můžeme být rádi, že Redzed neuniká pouze do své bubliny, ale dokáže to přetavit v zajímavou hudební složku. Tohle rozhodně není pohřeb v přímém přenosu, ale hluk, který se ozývá z funusu, kdy ukusuje z koláče, o kterém se mnohým českým rapperům pouze snívá.

8/10

Tagy:
Austy

Příslušník rapové policie od roku 2012...

  • 1

Už jsi četl?