hledat

Tags:

Koukr: I když mám teď nějaký čísla, tak to neznamená, že se cítím jako hvězda. Stále mám co vracet

Sdílej

Okresy jsou již sice otevřeny, ale na koncertní aktivitu si zřejmě ještě chvíli počkáme. Ten půst nás trápí, chybí nám, stejně jako všem fanouškům, kteří i několikrát do měsíce chodili podporovat své oblíbené interprety. Při víkendové návštěvě v matičce stověžaté jsem realizoval rozhovor s Koukrem, neboť součástka labelu Blakkwood má venku čerstvé album „Between two worlds“. Přivítal nás u něj doma, poseděli jsme a pobavili se o všem možném. Většinu z toho se můžete dočíst právě v tomto rozhovoru a o tom dalším třeba někdy příště, až to nebudou tolik ožehavá témata…

Není to zas tak dlouho, kdy pár členů Blakkwoodu z tohoto labelu vystoupilo a ty k nim máš hudebně velmi blízko. Není žádným tajemstvím, že nyní bydlí spolu na jednom bytě, proto se nabízí otázka, zda bys odešel taky, kdyby měli volnou místnost navíc?

(smích) Nemám v tuhle chvíli důvod odcházet, protože cítím k Lucasovi a Jakubovi, že jim musím jakoby něco vrátit. Když mám v sobě pocit, že jsem někomu dlužnej, tak nemůžu odcházet, navíc z rozjetýho vlaku. Mám svůj label Black Sheep Cartel, ale nebudu odcházet, když mám v sobě myšlenku, že musím něco vracet. To, že mám teď nějaký čísla, ještě neznamená, že hned odejdu a budu dělat, že teď jsem nějaká hvězda. Mám v sobě prostě point, že tu musím zůstat a vrátit jim to dvakrát víc než to, co mám teď.

Ten exodus Doriana Psycho Rhymea nebyl nikterak vyhrocený a v tracklistu tvého nového alba figurují. Může ale vaše napojení ohrozit časem fakt, že už nejste v jednom týmu?

Stále jsme kámoši a Dorian vlastně bydlí kousek ode mě. Chodíme spolu chlastat a normálně se spolu bavíme. To, že odešli z labelu, pro mě neznamená v tomhle ohledu nic.

Když už jsem se dostal k hostům na desce, nechybí ani Maniak, se kterým tě pojí lehká minulost z labelu Old Kids. Jsi ještě napojený i na další tváře z Brna? Brzy bude vydávat DJ Opia svou další desku „Velkej průser“, je možné, že tě na ni zaslechneme? A co takový Michajlov?

Já jsem z Brna, dá se říct, utekl a zpřetrhal tam docela dost mostů a vazeb. Co se týče hudební stránky, tak si rozumím jen s Maniakem. S Michajlovem nic nemáme, protože si myslím, že jsem nebyl na takové úrovni, abych s ním mohl dát track. Teďka už ale třeba pracuju na dalším projektu, protože jsem k**ot, a chtěl bych tam mít featy z jiných sfér, než jsou mí kamarádi. Zrovna včera jsem napsal track, kam by se Michajlov hodil a mohl tam být. Jestli by ale taky chtěl… Měl jsem dřív jeden takovej problém, ne konkrétně s ním, ale udělal jsem jednu p**ovinu v jeho hoodu a nechci na to tedy tlačit.

Sám jsi naznačil, že využíváš na svých deskách příspěvků od svých kamarádů. Je to i důvod, proč jsi neoslovil i zbylé členy z labelu a neudělal něco třeba s Refewem či Renne Dangem?

Já dělám featy hlavně s lidma, se kterýma to feeluju. Refew dělá úplně jinej styl hudby a Renneho jsem měl vlastně na minulé desce. Ke všem musím mít nějakou chemii, abych s nimi mohl dávat featchuringy. Není to tak, že udělám track, někomu to pošlu a nedáš mi sloku? To nemám rád, mám radši, když už je se mnou ten člověk ve studiu a napíšeme to na místě.

Zmínil jsi práci na novém projektu, tudíž je to o tvém zapálení pro věc a workoholismu, anebo máš teď prostě více času, když se nekoncertuje? Loni jsi vlastně na začátku roku vydal desku, a pak následovalo hned EP…

Je to prostě tak, že nedělám nic jiného než hudbu. Nechodím do práce, nikdy jsem nechodil… Chci se v tom zlepšovat, každý den si doma freestyluju a kousek odtud mám studio. Když mám možnost nahrávat a zkoušet nový věci, tak jsem tam zavřenej a furt mám novou inspiraci, stávají se v životě různé nové problémy, o kterých se pak musím jít vypsat. Člověk na to musí mít ale samozřejmě taky náladu… ale nemám problém jít do studia klidně i ve čtyři ráno. (smích)

Nemohu se nezeptat na ten tvůj freestyle. Dnes už je brán v očích veřejnosti jako mrtvá disciplína, ale kdyby se opět konala nějaká soutěž v něm, dokázal bys konkurovat nejlepším? Postavil by ses třeba Restovi? Maniak si vlastně v něm udělal jméno skrze Mad Cirkus…

Já v něm nemám rád to nadávání. I když jsem opilej, tak rád freestyluju na nějaké téma. Myslím si ale, že jsem v něm obstojnej. Určitě bych si nějakou soutěž chtěl jít zkusit, protože si i v něm snažím hrát s melodií, barvou hlasu a i když se jedná o freestyle, tak z něj dělám něco jako track. S Restem si to klidně dám, ale on je hrozně vyrapovanej. Nebojím se ale žádné výzvy. (smích)

Na svých deskách často využíváš zpěv a autotune, mladší posluchačská základna na to dnes hodně slyší. Ve skladbě „Lazy days“ však tohle všechno odkládáš a snažíš se o boombap. Je to svým způsobem odpověď kritikům, že bys to uměl dělat i takhle, ale chceš to dělat prostě jinak?

Asi takhle nějak to bylo, jak říkáš. Sbíral jsem materiál na tu desku a k ránu jsme se opili, začali jsme dělat freestyle a našel jsem tenhle beat a řekl jsem „ty p**o, ten musím mít. Vlastně ještě na tý párty jsem na to napsal sloku. Chtěl jsem na to původně Lboye, ale pak jsme se ožrali u Doriana a Psycho Rhymea a oni jako že „nejdem něco nahrát“ a já říkám „kámo, tak dáme tady boombap, prostě my tři a ukážeme, že umíme dělat i jinak než zpívat a tvořit melodie“.

A jednalo se jen o výstřel do tmy, anebo jsi na boombapu třeba vyrostl a můžeme tě s ním do budoucna vidět koketovat častěji?

Já jsem nikdy boombap neposlouchal a nebavil mě, protože mi to přišlo takový jednoduchý. Na druhou stranu do toho musíš umět rapovat. Melodii uděláš vlastně skoro do všeho, máš jednoduchej beat a ty do toho můžeš udělat prakticky cokoliv, ale do boombapu musíš dát tému a flow. Na týhle skladbě jsem si dokázal, že to umím udělat taky, a doufám, že to ocení třeba i starší generace. Dokonce si i říkám, že bych o ten boombap klidně zavadil i častějc než jen jednou.

U mladších interpretů často narážím na tvrzení, že forma vyhrává nad obsahem, chtějí se v hudbě především bavit a necítí odpovědnost vůči posluchačům. Na nové desce jsi mě ale po obsahové stránce překvapil a více se zajímáš i o tu message ve svých skladbách. Jedná se o přirozenej vývoj, anebo jsi k tomu začal přistupovat jinak než v případě starších releasů?

Já jsem měl hlavně dlouho problém, že jsem nemohl mluvit o tý streetový stránce. Říkal jsem si, že bych se naprášil a asi jsem neměl ani potřebu o všem říct těm lidem. Co se tam venku děje… Poslední dobou, co žiju v Praze, tak jsem se uvolnil a můžu dělat, co chci. Začal jsem se tomu věnovat víc do hloubky. I díky tomu freestylu jsem si našel i novou slovní zásobu, rozšířil jsem si to. Nemám rád to rapování o parties a kurvách, já raději budu rapovat o lásce k ženám. Máš doma ženu a máš s ní nějaký emoce, tak budu rapovat radši o tom, než že sem sbalil k**vu, dal jsem ji a poslal do p**i. O tom ať si rapujou mladý…

A jsi v reálu dobrým člověkem? Ve skladbě „Elpaso“ se může zdát, že nemáš problém někoho podělat, aby sis došel pro své…

Always…(smích) V osobním životě jsem úplně hodnej týpek, co drží sví lidi. Když ale děláš byznys někde něco a přijdeš o peníze, tak si musíš nahrabat někde jinde. Občas sekneš nějakýho člověka, ale nikdy to nebyl kamarád. Zrovna tenhle track jsem tam původně ani nechtěl dávat a v refrénu jsem se trochu naprášil, že jsem udělal nějakou p***vinu. Pak jsem si ale řekl, že tam být musí, i když jsem ho musel trochu předělat. Baví mě, proto na něj budeme teď točit klip a už mám v hlavě i nějaký scénář. Snad to bude bomba.

P**viny, o kterých jsi dlouho nemohl mluvit a náznak, že jsi musel z Brna utéct. Směřovalo to tam k nějakému velkému průseru?

Yes, utekl jsem, ale nechci se o tom moc bavit radši… (smích)

V tracklistu vnímám také přítomnost cizojazyčně rapujícího hosta Mazzy, což mě trochu překvapilo, neboť bych tipoval, že spíš zacílíš na německý trh. Jak se to zrodilo a co jsi od toho čekal? U fanoušků se většinou tyto spolupráce minou účinkem.

Ten kluk je týpek od Rica. On vlastně žil v Londýně, kde i seděl rok a půl asi… Je to zlej kluk na okolí, ale má obrovský srdce. Je to stejnej typ jak já. Držíme svoji partu, a když je problém, tak se nerozmýšlíš a jdeš. On byl tenkrát v Brně, když jsem tam měl koncert, přišel s Ricem a začali jsme se víc bavit. Pak jsem zjistil, že rapuje, pustil mi svůj track a já jsem mu na to řekl „děláš si prdel? Tak to tě tam musím mít“. Poslal jsem mu to a on mi druhej den poslal svý stopy a vznikl z toho takovejhle hiteček.

A to Německo je stále ještě na pořadu dne? Kolik bys byl ochotný třeba za takovou spolupráci zaplatit a je třeba možnost urvat na sloku i Luciana, kterého dlouhodobě posloucháš?

Luciano má feat třeba za dva a půl milionu, takže to asi fakt ne. Ono je strašně těžký se tam k těm lidem dostat, ale mám už nějaký jména, se kterýma bych spolupracovat mohl. Třeba 150 tisíc bych za takovou spolupráci ale obětoval…

Foto: Honza Popelka

Tagy:
Austy

Příslušník rapové policie od roku 2012...

  • 1