Operní legenda Andrea Bocelli, královna popu Miley Cyrus, punkový rebel Machine Gun Kelly, jamajský Elephant Man nebo Bono z U2. A k tomu Wyclef Jean, který s Waynem vytvořil až třicet skladeb. „Tha Carter VI“ vychází 6. června a slibuje jeden z nejambicióznějších návratů soudobé rapové branže.
Lil Wayne je zpátky. A ne s prázdnou. Na chystaném albu „Tha Carter VI“ se rozhodl spojit rap s operou, reggae, popem i rockem. Sám říká, že k nahrávání přistoupil úplně jinak než dřív: „Jestli je na tomhle albu něco jiného, tak to, že k němu přistupuju jako: ‚Člověče, jak bych asi zněl na něčem s takovým a takovým?’“ vysvětluje s úsměvem Weezy, jehož vyjádření nabídl magazín Rolling Stone.
A jména, která si k tomu pozval? Není to jen o klasických featech. Je to o tvůrčím šílenství. Nejpřekvapivějším hostem je italský tenorista Andrea Bocelli. V jedné z nejsilnějších skladeb alba zpívá slavnou „Ave Maria“. Jak se to vůbec stalo?
Baví vás obsah bbarak.cz? Budeme vděční, když nás podpoříte na Buy Me a Coffee
Wyclef Jean, Wayneův dlouholetý přítel a spoluhráč z projektu, odletěl do Itálie, aby osobně požádal Bocelliho o souhlas se samply. Nakonec mu vyprávěl silný příběh o tom, jak Wayne ve dvanácti letech přežil střelbu. „Tenoristu to natolik dojalo, že se rozhodl zazpívat to celé sám,“ říká Wyclef. „Je to jedna z těch věcí, u kterých mám pocit, že zastaví čas.“
Člen The Fugees vůbec na jeho adresu nešetří chválou: „Musíte přemýšlet podobně, jako lidé studují Bacha, Milese Davise a Shakespeara,“ říká.. „Wayne bude vnímán jako jeden z největších renesančních songwriterů naší generace.“
Spolu s Waynem vytvořili přes třicet tracků – jejich energie prý nezná mezí. „Nechat Lil Waynea 24 hodin ve studiu je nebezpečná věc,“ směje se Wyclef. „Nevíte, co se z toho vyklube.“ Wayne přikyvuje: „Pravděpodobně uděláš tak osm písniček, protože on bude pořád převracet to, co jsi udělal na jedné, a udělá z toho úplně novou.“
Spolu dokonce založili neformální skupinu Gumbo, něco jako jejich verzi Gnarls Barkley. Mezi členy jsou neworleanští hudebníci jako Jon Batiste, Ledisi, Trombone Shorty nebo PJ Morton.
„Tha Carter VI“ se nebojí ani velkých jmen popu. S Miley Cyrus vytvořil Wayne skladbu, ve které sampluje Billie Eilish. Machine Gun Kelly se přidává s punkovou energií. Reggae ikoně Elephant Manovi Wayne vyhradil celou jednu dancehallovou pecku. A pak je tu překvapení nejosobnější: Wayneův patnáctiletý syn Kameron. Poprvé se objeví po tátově boku na oficiálním releasu.
Wayne mimochodem hraje už téměř dvě dekády i na kytaru – bez not, bez teorie, jen citem. Ve své sbírce má dokonce model Jimiho Hendrixe. Levoruký. „Když se podíváš na záběry, jak hraje, tak když neukážou kytaru, nikdy nepoznáš, že hraje na kytaru,“ říká Weezy. „Je tak klidný. Vypadá jako Jayden Daniels nebo tak něco,“ dodává rapper, který by tedy na nahrávku mohl „propašovat“ i pár svých riffů.
A co následná zasloužená dovolená po dlouhé fázi příprav a nahrávání? „Dovolená je ve studiu. Odpočinek na pláži jsem nikdy nepochopil. Od čeho si dáváme pauzu? Když je to dovolená, máš dělat věci, které tě baví, ne?“ A právě tahle posedlost ho zřejmě dovedla tam, kde je. Třináct sólových alb, pět EP, třicet mixtapů, stovky hostovaček. Celkem 187 skladeb v Billboard Hot 100. Nepřetržitá přítomnost v žebříčku už jednadvacet let. To nikdo jiný nedokázal…