hledat

Třeba si jednou dám s Lil Waynem sizzurp, říká v obřím rozhovoru DJ Wich

Sdílej

Jestliže nebudeme počítat "Repertoár", na něhož se ale vzhledem k faktu, že jde o debut, musí nahlížet z jiného hlediska, na žádnou tuzemskou desku jsme ještě nikdy tak dlouho nečekali. Teď je "The Golden Touch" tady a já jen zopakuji to, co už jistě někdo vyslovil i přede mnou – ukaž respekt tam kde je ho třeba.

Co se ti jako první vybaví při vzpomínce na doby vašeho prvního singlu "Individuál/Pohyb nehybnýho"?

Sedmička, Jižák, punkový podmínky, software Acid. Jinak to byla super doba, rád na to vzpomínám, i když to bylo už dávno. Byl to vlastně jeden z prvních českejch vinylů. Myslím, že v tý době měl celkem úspěch. Mám ho tady do dneška pověšenej na zdi a koukám na něj. Ty cuty pro Dje, co jsme tam nahráli, fakt prdel, nedávno jsme se tomu zrovna smáli a vzpomínali, co tam bylo.

A kdys ho naposledy slyšel?

Ty vole..ani nepamatuju, třeba 7, 8 let, fakt.

Počítám, žes tehdy studoval. Dokázal sis představit, že by se dalo hudbou živit?

To víš, že ne. Vůbec, to tě v tý chvíli ani nenapadne, děláš to pro sebe, pro lidi a pro zábavu. Tenkrát jsem myslím asi končil civilku nebo šmelil ve směnárně, haha.

To už bude devět, nebo deset let, že?

Deset. Úlet, co? Plánujeme udělat výroční sedmičku, chtěli jsme už minulej rok, ale nějak z toho sešlo. Doufám, že dorazíš. Byls tam někdy vůbec?

Když se ohlédneš, jsou nějaký beaty, který tě i po x posleších neomrzely a který máš nejradši?

Mám rád spoustu svejch věcí. Určitě "Cigánskej sen", "Teritorium", "Pobřežní hlídku", "Zápas", "Už dou", plus nějaký věci z LA4, Pio…je jich dost.

Ok, zpátky dopředu. Kdo všechno už "The Golden Touch" slyšel? Dáváš tyhle důležité věci poslechnout třeba mámě nebo tátovi?

Hele vcelku to slyšel zatím jen Rob, Aleš ze Skoop co mi dělá PR, Affro a Pan Radu, kterýmu jsme dal CD teď v týdnu, když jsme dělali rozhovor. Máma mi zrovna včera říkala, že by si to ráda poslechla. Táta dostane CD pod stromeček. Jinak třeba Nironic, Indy a LA4 slyšeli pár věcí, ale ne komplet. A pak Aleš Charvát, kterej dělal master. Ten to slyšel hodněkrát. Je hodně precizní a po každý změně či úpravě lpí na poslechnutí celý desky v kuse, aby se nenaskytla nějaká chyba.

Když jsme spolu před necelým rokem dělali poslední rozhovor, první nástřel byl březen, pak léto, následně říjen, listopad a prosinec. Jak moc náročný je plnit si svoje sny a vydávat desku s lidmi ze států, které obdivuješ, aby ses mohl posunout?

Je to samozřejmě hodně těžký sehnat všechny hosty. Doladit beats, neustále čekat. Víš jak to dlouho trvalo. Bylo kolem spousta zádrhelů, se kterýma jsme vůbec nepočítali. Třeba ztráta komplet dvou nahraných projektů. Nebo ti někdo najednou odjede na turné a tobě nezbývá, než čekat. Tangled Thoughts se mezitím rozpadli. Nebo máš dohodnutej feat s někým a najednou zjistíš, že někde už 3 dny chlastá. Vůbec poslední akapela od Glasses Malone k Waynovi přišla poslední den, kdy byla deska už na masteru.

A kdo byl ten opilec?

Joe Budden, nakonec to zabil úplně.

Dokázal bys odhadnout, kolik si pro tento projekt udělal beatů, z nichž si pak hosté vybírali?

Mám stovky beatů doma v šuplíku, některý byly přímo vybraný na desku, se kterýma jsem počítal, něco jsme udělal se záměrem na desku, ale nakonec nepoužil. Pár věcí si vybrali hosti přímo ve studiu. Nevím, zhruba jsem vybíral z nějakých 30-40 beatů. Zbyly mi i beaty, který jsme tam chtěl, ale nakonec tam nejsou, takže vyjdou později třeba jako bonus, nebo je udám někomu jinýmu do budoucna.

Budou se nějak lišit česká a světová verze, jíž avizuješ na leden?

Jo, bude, především v bookletu. Tenhle je výhradně pro Česko, jsou tam děkovačky v češtině. Booklet budem předělávat pro Ameriku. A možná to vypadá, že tam bude i nějaká skladba navíc. A celkově víc informací. Tlačil nás už čas a do bookletu jsme nestihli dát vše, co bylo potřeba – jako jsou kredity, ve kterým studiu se nahrávalo atd. Bude tam celkově víc informací a bonusy.

Texty asi ne, což?

Myslím, že ty ne, to by nám zabralo hele další rok, než bychom je dali dokupy, haha. Ale není to vlastně zase tak nereálný. Měli jsme dávat do bookletu ještě extra knížečku, ale už se to prostě nestihlo.

Měl jsi jako producent vůbec nějakou šanci jim do lyriky mluvit?

Nechtěl jsem do toho moc kecat, i tady rád nechám raperům volnou ruku, at to udělají po svém, jak nejlíp umí. Ale je fakt, že spousta skladeb, který tam mám, tak je v nich už vocal sample, který udává téma třeba jako "Always on the run", "Give up your guns", nebo "They don´t know how". Takže tam to téma je už zhruba stanovený, jen jsem čekal, jak se s tím kdo popere. Miluju tyhle zrychlený vocal samply, ujíždím na tom.

Vybavuješ si nějakýho jinýho producenta, který by tím byl proslulý také?

Napadá mě Kanye, kterej to dělal dřív. Ale není to, že bych ho chtěl kopírovat. Ono to je tak, že když sampluju ty starý desky, spousta věcí je strašně pomalejch a když to zrychlíš na gramci na těch 45, dostane to tu správnou rychlost, kterou potřebuju a hledám a navíc mi to i líp zní. Spousta lidí si myslí, že to je jen efekt nějakej, ale je to čistě zrychlený.

Takže už to padlo na Orioho singlu "Teritorium", ne?

Jj, přesně, to byla taková první věc, která takhle zněla. chtěl jsem to použít původně pro mě, bylo tam to slovo Wich, ale Orimu se to tenkrát hrozně líbilo, tak jsem mu to nechal.

Ujíždím na tom dodnes..

Já na tom taky ujíždím zle. Mám to rád. ono to pak chytne takovej zvláštní feeling, když to zrychlíš. Kolikrát zrychlím i normální tempo, že ten sample má ve finále třeba 160 bpm, ale když do toho uděláš bicí na half time, dostaneš vlastně polovinu, tzn 80 apod.

Zpět k albu. Nejčastějším hostem je Nironic. Je to kvůli tomu, že ho vídáš nejčastěji a je tedy jasnou volbou, klidně i na zacelení mezer?

Nironic je můj dlouholetej fella, mám ho rád, rozumím si s ním a cením ho jako rapera a umělce. Je neuvěřitelný, co on dokáže. Může nahrát třeba 5 skladeb za jeden den. Pošleš mu beat, druhej den má text a nahráno. On nahrál během roku nějakých 90 věcí. Nikdo o tom neví, ale bude z toho teď vybírat na desku. Je posedlej muzikou a je to výbornej muzikant. Umí hrát perfektně na bicí. Studoval i hru na klavír, kytaru, je to blázen. Je to studiová krysa. furt je zalezlej ve studiu, něco dělá, nebo píše texty kdekoliv, na ulici, v autě. Žeru ho, takže spolupráce s ním je pro mě radostí. Na desku jsem s ním počítal nejen s jednou skladbou. Pomohl mi i se spoustou věcí ohledně mé desky co se týče nahrávání ve studiu atd.

No, a kdy mu to vlastně vyleze?

Mělo mu to vyjít v listopadu, ale kvůli mé desce odsunul termín, takže myslím jaro. Deska se jmenuje "April 4th", bude to bomba, dělá teď i projekt s francouzským producentem Astro a teď zrovna vypouští ven mixtape před deskou.

Byl proces vzniku alba v něčem jiný, než si byl zvyklý dosud?

Byl, dělal jsem tu desku vlastně úplně sám. Včetně editu, nahrávání většiny vokálů a finálního mixu. Vždycky jsme třeba s Indym dělali mix u Etiena na Jižáku nebo celkově nás na to prostě bylo víc. Teď jsem měl nad vším kontrolu jen já. Občas to bylo pro mě složitější co se týče vybírání skladeb atd. Trávil jsem nad tím spoustu času, byla to velká zodpovědnost. A samozřejmě byl proces jiný v tom, že trval celkově mnohem dýl. Půlka desky se dělala na dálku přes net. Čekání, čekání a čekání. Vem si, že mám v tracku třeba 3 rappery a každej je úplně odjinud. A projekty ti chodí zvlášť. Každá akapela je z jinýho studia a má jinej zvuk. Byl to pro mě oříšek, ale hodně jsem se zase naučil. Určitě mě to posunulo dál po producentský stránce a získal jsem mnoho dalších zkušeností a to i ze strany biznisu, jak to chodí.

Když začalo vylézat první info s hosty jako Little Brother, Slum Village nebo Kweli, dávalo mi to smysl, určitý koncept, vkus atd. Jak poté přibývala jména, už se z toho stávala jedna z mnoha kompilací, které jsou v Améru standardem. Z posledního měsíce třeba DJ Babu nebo Jake One. Milion hostů a možná ztráta osobitosti. Nebojoval si s tím někdy vnitřně, nebo je to spíš čest sdružovat takový tým?

Pro mě je nesmírnou ctí  mít tam všechny tyhle hosty, bylo dobrý tam ve finálě prosadit i někoho víc z mainstreamu, deska má pak větší šance, jestli se má prodávat i v zahraničí. Určitě jsem s tím nebojoval, naopak byl rád, je pak pro mě víc barevnější a posluchačům poslechově přístupnější. Navíc ty lidi prostě poslouchám. Nejsem zaseklej jen na jednom stylu, jsem otevřenej. Líbí se mi jak undeground, tak třeba R&B, T-Pain, cokoliv. Bylo super nechat spojit tyhle lidi na jedný desce. Myslím, že i pro ostatní hosty z tý desky je pocta být na jednom nosiči s Waynem nebo Kwelim. Je to vybalancovaný.

Jak se kdo z hostů staral o výsledný produkt? Když ti dal někdo rapy a tys to pak dotáhl do konce, zajímal se o to, jak to dopadlo? Co třeba říkali Little Brother?

Všechny věci, který jsem měl potom smíchaný, Rob přeposílal zpátky na poslech. Nikdo nic nevytýkal. Little brother slyšeli final mix, až když přijeli do Prahy a já jim to pouštěl na rádiu. Líbilo se jim to. Ale stejně jsem do poslední chvíle hýbal s poměrama a furt se v tom nějak vrtal, takže final verze si každej poslechne až z originál CD.

Jak to tenkrát bylo s tou téměř rok starou kauzou ohledně Lil´ Bro?

Little Brother byli z desky druhej feat. po Rascovi. Kontaktoval jsem tenkrát Big Pooha přes MySpace. Byli jsme předběžně dohodnutý. Poslal jsem mu tenkrát asi 8 beatů a oni si jeden vybírali. Tak jsem jim ho držel. Asi o dva týdny později mi od nich přišel mail, že si uvědomili, že už ten samý sample mají na jejich desce, která měla akorát vyjít. Myslel jsme si tenkrát, že mě normálně ojebali, protože ten pracovní název toho treku byl nazvanej přímo po tom samplu, takže jsme si myslel, že se jim líbí, dohledali si ho a předělali. Mezitím jsem udělal jinej beat a poslal jim ho. Oni ten jejich beat nakonec dali jen jako bonus a na desce ho neměli. Taky nevím, jak to doopravdy bylo. Ale ve finále jsem rád, "Give It Up" se mi líbí mnohem víc. Právě od tý doby jsem rapperům radši posílal míň beatů. Proto jsem to dal tenkrát na net pár dní před jejich deskou, aby bylo zřejmý, že jsem ten sample udělal první.

Když jsme u těch konkrétních jmen, z kolika skladeb si pak dával vybrat třeba Lil Wayneovi?

Měl přímo jednu, "What We Need". Ze začátku jsme posílal víc věcí, ale časem jsem zjistil, že je lepší posílat míň. Nebo jen jednu. Třeba Royce Da 5´9" nebo Slum Village měli nahrát původně úplně něco jinýho a M.O.P. vlastně taky. Ale je lepší jim dát na druhou stranu na výběr, co jim sedí víc.

Dostal ses do kontaktu s Weezem? Telefon, mail?

Ne, bohužel. Konkrétně s ním je to hrozně těžký. On spolupracuje s tolik lidma a producentama, že ani sám nemá přehled a neví s kým dělal. Třeba ho jednou potkám a dám si s ním sizzurb, haha.

Líbí se ti jeho "Carter" serie?

"Carter III" je bomba, jedno z nejlepších letošních alb. Žeru ho.

A s M.O.P. ses domluvil na Kempu, nebo jak?

Ne, sehnal je Rob. Byla sranda, že jsem se o nich dozvěděl oficiálně až z letáku. Věděl jsem, že by byla možnost je mít na desce, ale furt to nebylo potvrzený. Pak jsem viděl leták na "The Golden Touch" a tam M.O.P. Tak říkám super..

Jak ses tvářil na to, když Royce ve státech zveřejnil tvou skladbu s Kwelim a Raekwonem předčasně?

Byl to šok, já se to dozvěděl až od tebe a z mailu na MySpace. Nejvíc mě na tom štvalo, že to nebyla finální verze. Najednou toho byl plnej net, zadal jsem to na Googlu a vyjelo mi X odkazů. Ale reakce pozitivní a určitě dobrá reklama. Hele, udělal to i Kool Savas na jeho nový mixtape. Předělal to, ale je to super. Brzy by to mělo být venku a určitě to nebyla poslední verze, co jsme slyšeli.

Nedostala se ti v průběhu nahrávaní nějaká konstruktivní kritika od známých, po níž by sis řekl, že na ní něco bude a vzal si ji k srdci?

Myslím, že k ničemu takovýmu nedošlo. Jen asi k tracku "Cheat on her", kterej je od ostatních odlišnej, protože je zpívanej, víc R&B a do celkovýho konceptu moc nezapadal, tak jsem ho dal ve finále jako poslední bonus trek. Uvažoval jsem, že bych ho vyhodil úplně a dal třeba jen na net, ale nakonec tam je, byla by ho škoda, RL každopádně zajebal.

Kdo to je?

Je z kapely Next, čistě R&B záležitost, výborněj zpěvák, teď jede sólo. Moc lidí ho tu nezná, ale má kvality určitě třeba jako Chris Brown nebo R. Kelly.

Nepokoušeli jste se ulovit i nějaký velký R&B zvíře formátu právě R. Kellyho?

Spíš holky, ty vlastně na desce chybí, ale u nich byl problém, že všechny jsou upsaný na velkých labelech a je těžký je sehnat. Mluvilo se o Kelly Rowland nebo Keyshia Cole, ale bohužel to nevyšlo.

Nedávno weby proběhl klip k "Much Higher" s Nironicem a Kuruptem. Vím, že to byla rychlá spontánní akce a v omezeném čase se toho moc vymyslet nedalo, takže byla spousta rozporuplných reakcí. Sledoval jsi, jakou to vyvolalo odezvu?

Jj, četl jsem komentáře ze začátku, trochu mě mrzely záporný reakce. Ale jak říkáš, bylo to všechno narychlo, málo času na přípravu a možnost točit s Kuruptem, chtěli jsme toho využít za každou cenu. Je to odlehčená záležitost a moc lidí to nepochopilo. Nicméně Kurupt je s klipem spokojen. Budem co nejdřív točit další klipy – už s pořádným konceptem a scénářem. Přímo v Americe. Musíme jen vybrat správnou skladbu. Počkáme taky na reakce lidí, která skladba by dobře fungovala. Je pár tipů, ale uvidíme.

Tak mě napadá, převažují vyložený kejvačky jako "Stay Fly" od Rasca či kolabo s Little Brother, nebo tento modernější hábit s Kuruptem do klubu?

Rascova "Sty Fly" tam nakonec ani není a "Much Higher" je jediná taková věc, která se na desce objeví. Je to spíš mix obojího dohromady. Ale spíš pomalejší věci. "Much Higher" je určitě nejrychlejší skladba na desce. Je tam spousta věcí kolem 90 bpm. Vocal samply, synts, nástroje, spousta nálad. Příjemný věci, melancholický, taky temný, ale furt DJ Wich, nah sayin.

Splnil vůbec mixtape "The Yearbook" svůj účel?

To netuším, ale určitě to byla dobrá reklama. Každopádně díky, byl to tvůj nápad. Ale jo, mixtape měl určitě význam, byl tam hrubej průřez mojí tvorbou, pár novinek. Je dobrý vydat mixtape před deskou, Rasco mi říkal, že ve státech to takhle funguje, je dobrý to udělat.

Proč v tracklistu není ta pecka s Cali Agents, která mixtape otevírá? Ten sampl je krásnej.

Díky, je to věc z desky Cali Agents – "Lost in Czech", kterou jsme tu nahráli před půl rokem. Mám tam 8 věcí, byla kompletně nahraná za týden a vyjde příští rok pod Skoop Entertainment.

Cali Agents, hlavně tedy Rasco, už jsou tady skoro jako doma, ne?

Jj, Rasco si tady našel holku, je tu snad 3 měsíce. Líbí se mu tady a je spokojenej. Navíc jezdí spoustu koncertů ted po Evropě a má tu zázemí. Lepší pro něj, než aby jezdil furt ze Států. Ale na vánoce jede zpět do Frisca.

Před pár lety jsem v BBR magu četl, jak vede spokojenej rodinnej život, má dítě a tak..

Tak vede určitě spokojenej život, už je to starší chlápek a má to v hlavě srovnaný. Doma má dítě, stará se o rodinu, i když ted na dálku. Každopádně si ho moc vážím, před lety jsem ho žral jak nikoho jinýho, ted s ním felím v Radosti na baru a popijím drinky. Dá se s ním normálně bavit, je úplně vklidu a dobře se mi s ním maká. Je to profík.

Co avizovaná práce na desce Tha Dogg Pound?

Dogg Pound netuším, osobně jsem Kuruptovi pouštěl spoustu beatů ve studiu, který jsi ode mne vzal a líbily se mu. Dal jsem mu CD snad s 50ti beatama, má ho doma, určitě z toho něco nahraje, o tom jsme přesvědčenej, jen nevím, jestli to dá na Dogg Pound, desku s jeho bráchou, nebo na jeho sólo. On byl celkově strašně v klidu, otevřenej spolupráci. Super týpek, byla s ním sranda. Před týdnem měl narozeniny, se Skoop týmem jsme mu nahráli video pozdrav. Když mluvil pak Rob po icq s jeho ženou Gaill Gotti a on viděl to video, prý byl úplně dojatý. I gangsteři z LA mají city.

Kam vůbec zmizela jména z letního letáku jako Evidence a DJ Revolution?

Hele, sám nevím. Rev měl být ve společné skladbě s Evidencem. Ev byl podepsanej, měl beat, byl pro, ale nějak to vyzevloval. Rasco s ním byl v kontaktu a uháněl ho, už několikrát sliboval, že jde do studia to nahrát. Naposledy když byl v Paříži, Rasco s ním měl přímo pár koncertů. Nevím kde se stala chyba. Vypustila jsme nakonec i Revolutiona. Nakonec místo Eva je Guilty simpson a Rafik místo Reva v jiný skladbě.

Co křest, to se asi v tomto případě moc realizovat nedá, nebo jo?

Křest je naplánovanej na 20. února. Přijede určitě Kurupt, Gail Gotti, Rasco a další hosté se řeší.

Slibuješ si v našich podmínkách něco od prodeje?

Heleď to je tak nevyzpytatelný, že opravdu nevím, co od toho mám očekávat. Určitě se něco prodá. Pár tisíc, ale kolik si netroufám říct. Deska byla hodně drahá, tak doufám, že to lidi podpoří. Tuhle desku prostě musí. Kupujte originál! Navíc ten obal je krásnej, že ho doma prostě musíš mít. A v pondělí v Queensu (pozn. aut.: rozhovor proběhl v neděli) ti k němu dám osobně zlatej podpis a zlatej otisk The Golden Touch.

Kdo dělal cover?

Kompletně Daniel Peschl z Fundaluky. Největší pán, dělal i Vece – "Funkčný veterán", On mě i fotil. Dělal komplet grafiku, 3D simulace, plakáty, bannery, dokonce bude koncem týdne po republice i 20 billboardů.  

Když jsme zpět doma, určitě ti v posledních dnech neunikla Rytmusova přestřelka s Jamesem Colem. Co na to říkáš?

Je to sranda, bavím se. Oni vlastně oba teď vydávají desku, takže je to super promo. Jsem zvědavej, jestli budou pokračovat, ale vypadá to, že už je konec.

Myslíš, že může dojít i na skladby?

Určitě bych si je moc rád poslechl a spousta lidí taky, ale myslím si, že na skladby nedojde. Možná jen pár narážek v dalších skladbách, projektech, ale vyloženě diss track asi ne.

Pomohl si jim vlastně nějak s "Orikoulí"?

Mám tam remix na "Afterparty". Úplně jiný instro, než originál a je tam navíc sloka od Jamese a zpěv na konci.

Chytlo tě u nás v poslední době něco? Na Slovensku toho vyšlo dost, u nás nedávno "Airon Meidan", první velký projekt Enemyho…

Poslední dobou určitě Pio squad. "Interview" pro mě jedna z nejlepších československejch desek, můžu si jí vklidu poslechnout od začátku do konce. Jsem zvědavej na novýho Čistyho. Dále určitě Vec je super, Orikoule bude taky parádní. Ektor enemy jsem slyšel zatím jen dvě věci, ale moc jím fandím. Praha má novou crew a už bylo na čase. Eny konečně nahrál desku a Ektor zní slibně.

Jak se díváš na kompilaci "20Ers", jíž dával dohromady právě André?

Ze začátku mi to přišel celkem dobrej nápad – spojení rapperů s umělci jiných žánrů je to určitě zajímavý. Ale samostatný CD mě trochu zklamalo, i když jsem ho vlastně ještě pořádně neslyšel. Budu si to muset vklidu poslechnout. Vidíš, ani ho nemám doma, už jsem ho dvakrát dostal, ale vždycky jsme ho někde nechal v autě. Nejvíc mě oslovila asi věc Colea s Kurtem. A Moja Reč zněla pěkně. A "Afterparty", která tam ve finále není. Myslím si, že jestli to má mapovat československou scénu za posledních "20 let", mělo tam být víc skladeb a silnější záležitosti.

Jaká je situace s Indy & Wich. Jste pořád parta nejlepších kámošů, co spolu grilujou jako na DVD "Kids On The Click", nebo už se z vás stal "víkendový" profi tým?

Od tý doby, co se Indy odstěhoval za Prahu a čeká mímo, tak se moc nevídáme, takže spíš se setkáváme na těch koncertech. Ale plánujem kolaudačku u něj na baráku, gril, jinak jsme v kontaktu přes telefon a mail samozřejmě.

V jaké fázi je vaše třetí album?

Mělo by vyjít na jaře (březen/duben). Bude o víc producentech, Mad skill, něco taky od Emerese. Indy má rád novější věci, takže to chce směřovat tímhle směrem. Většina textů je tuším hotová. Hosté budou z naší party.

Nic jako Indy & Wich ft. M.O.P. tedy čekat nelze?

Hele, nemám moc rád ty česko-americký kolaborace. Hrozně se to mlátí, ale je možný, že se na albu někdo objeví.

Co dál, budeš teď mít nějakou pauzu, že bys sampler "zamknul" na měsíc do skříně, nebo jedeš průběžně dál?

Teď jsem nedělal beaty určitě přes měsíc, protože jsem se soustředil na final mojí desky, měl jsem spoustu práce s mixem a věci kolem. Dám si ještě tak týden dva pauzu, pak začnu dělat nový beats na další projekty, už se těším. Naposledy jsme jinak dělal věci na Čistyho, Moju Reč, Orikouli a Miky Moru.

Co "producenti" z MySpace, pořád chtějí slyšet názory, nebo už si k srdci vzali tu výzvu o neposílání?

Haha, jak jsem tenkrát nahodil ten blog, tak od tý doby to značně polevilo. Ale chodí mi to zase na Bandzone, budu tam muset napsat něco podobnýho. Ale to není tím, že bych byl nějak arogantní nebo něco, já jsme ze začátku ty věci poslouchal a sám jsem byl zvědavej, ale prostě většina byla fakt odpad, tak to mě donutilo to napsat.

Žádné světlo v tunelu?

Ale tak občas se tam objeví nějakej dobrej beat. Myslím, že je tady spousta nadějných producentů. Ale musí makat dál a věnovat se tomu, neposílat mi věci na recenzi, ale mít taky svojí soudnost.

A nesoudní "rappeři z jiného světa" si o beaty píšou?

Haha, každej týden něco takovýho přijde, až nevím, jestli to myslí vážně, nebo si dělá srandu. Občas chodí fakt šílený věci, ale už na to prostě nereaguju.

A já jen dodám, že je v plánu spousta "merchandise" jako trička, mikiny, čepice, plakáty, samolepky atd. Průběžné info ohledně koncertů, akcí a dalších věcí hledejte na Wichově MySpace nebo na stránkách Skoop.
 

Bobby

O rapu píšu od roku 2000, od roku 2003 se tak děje pro bbarak.cz.

  • 1

Diskutuj na Bbarak.cz

Už jsi četl?