hledat

Tommy Boy Records se podívá na kobylku hip hopovým kořenům

Sdílej

Jak již napovídá sám titulek, label Tommy Boy Records plánuje uvést na trh zajímavou kompilaci, jež ponese název „Hip Hop Roots“ a bude obsahovat dvanáct nejvíce samplovaných skladeb dnes již šestadvacetileté hip hopové historie. Za nápadem i jeho realizací se skrývá ředitel společnosti Tom Silverman, jenž se nechal slyšet, že materiál vyjde jak na CD, tak i na double vinylu. A co všechno tedy na dotyčném LP najdeme? Za všechny mohu zmínit song „The Big Beat“ od kytaristy Billyho Squiera, jehož motivy můžete zaslechnout v Jay-Zího „99 Problems“, věc „Take Me To The Mardi Gras“ od jazzmana Boba Jamese, kterým se nechali inspirovat Run DMC ve svém „Peter Piper“, píseň „Fame“ od Davida Bowieho, z níž čerpali Public Enemy („Night Of The Living Baseheads“) i Run DMC („Mary Mary“¨), či LL Cool Jův zářez „Rock The Bells“. Jen dodám, že na výběru a následném míchání se podílel hip hopový veterán, deejay a producent v jedné osobě, Jazzy Jay, kterého můžete znát jako člena formace Soulsonic Force, kterou kolem sebe svého času formoval Afrika Bambaata. Na závěr jedna z nejpodstatnějších věcí – „Hip Hop Roots“ výchází již 9. srpna. Tracklisting: „It’s Just Begun“ – The Jimmy Castor Bunch (RCA, 1972) „The Big Beat“ – Billy Squier (Capitol, 1980) „Think (About It)“ – Lyn Collins feat. the JB’s (People, 1970) „Take Me to the Mardi Gras“ – Bob James (CTI, 1975) „Fame“ – David Bowie (RCA, 1975) „Happy Music“ – The Blackbyrds (Fantasy, 1975) „Express Yourself“ – Charles Wright & The Watts 103rd Street Rhythm Band (Warner, 1969) „Bra“ – Cymande (Janus, 1972) „Mary Mary“ – The Monkees (Colgems, 1967) „Let a Woman Be a Woman, and Let a Man Be a Man“ – Dyke and the Blazers (Original Sound, 1969) „Give it Up or Turnit A Loose“ – James Brown (King, 1970) „UFO“ – ESG (99 Records, 1981)

Bobby

O rapu píšu od roku 2000, od roku 2003 se tak děje pro bbarak.cz.

  • 1

Diskutuj na Bbarak.cz

Už jsi četl?