Jak již napovídá sám titulek, label Tommy Boy Records plánuje uvést na trh zajímavou kompilaci, jež ponese název „Hip Hop Roots“ a bude obsahovat dvanáct nejvíce samplovaných skladeb dnes již šestadvacetileté hip hopové historie. Za nápadem i jeho realizací se skrývá ředitel společnosti Tom Silverman, jenž se nechal slyšet, že materiál vyjde jak na CD, tak i na double vinylu. A co všechno tedy na dotyčném LP najdeme? Za všechny mohu zmínit song „The Big Beat“ od kytaristy Billyho Squiera, jehož motivy můžete zaslechnout v Jay-Zího „99 Problems“, věc „Take Me To The Mardi Gras“ od jazzmana Boba Jamese, kterým se nechali inspirovat Run DMC ve svém „Peter Piper“, píseň „Fame“ od Davida Bowieho, z níž čerpali Public Enemy („Night Of The Living Baseheads“) i Run DMC („Mary Mary“¨), či LL Cool Jův zářez „Rock The Bells“. Jen dodám, že na výběru a následném míchání se podílel hip hopový veterán, deejay a producent v jedné osobě, Jazzy Jay, kterého můžete znát jako člena formace Soulsonic Force, kterou kolem sebe svého času formoval Afrika Bambaata. Na závěr jedna z nejpodstatnějších věcí – „Hip Hop Roots“ výchází již 9. srpna. Tracklisting: „It’s Just Begun“ – The Jimmy Castor Bunch (RCA, 1972) „The Big Beat“ – Billy Squier (Capitol, 1980) „Think (About It)“ – Lyn Collins feat. the JB’s (People, 1970) „Take Me to the Mardi Gras“ – Bob James (CTI, 1975) „Fame“ – David Bowie (RCA, 1975) „Happy Music“ – The Blackbyrds (Fantasy, 1975) „Express Yourself“ – Charles Wright & The Watts 103rd Street Rhythm Band (Warner, 1969) „Bra“ – Cymande (Janus, 1972) „Mary Mary“ – The Monkees (Colgems, 1967) „Let a Woman Be a Woman, and Let a Man Be a Man“ – Dyke and the Blazers (Original Sound, 1969) „Give it Up or Turnit A Loose“ – James Brown (King, 1970) „UFO“ – ESG (99 Records, 1981)