Doporučené
Side 9000 je Dj a producent, který čas od času vystrčí růžky v podobě nové desky, která vyvolává poprask nejen mezi fajnšmekry UK garage nebo alternativního hip hopu. Jeho loňské album "9000 Dubs" je například vůbec prvním dubstepovým počinem v Čechách a může se bez okolků poměřovat s jakýmkoliv současným releasem z Anglie či USA. Již brzy ho navíc budete moc slyšet na Drumska Open Air… Jsi dnes asi nejznámější zástupce dubstepu v čechách. Na jednom serveru jsem četl „…hrál takovou kombinaci breakbeatu, DnB a reggae…“, jak by jsi ty osobně popsal dubstep? Pokud vím, tak první dubstepové věci začali vznikat vlastně až v novém miléniu. Dubstep je tedy poměrně mladý žánr, že? První dubstepové věci začali vznikat okolo roku 98 z nabušenější a temnější UK garage. Postupně se redukovala 2stepová rytmika až na klasický velmi pomalý beat s hodně rychlými perkusivními stopami a hodně hlubokými subbasy. Pak přišli lidi jako Skream a přiblížili zvuk více k dnb nebo breakbeatu. Pro mě je dubstep především o basech a atmosféře. Dokáže nacucat jakémkoliv hudební styl. Od tekna až po jazz. A jak to vypadá s českým dubstepovým publikem? Našli si už lidi cestu k této muzice? Během posledního roku vyletěl dubstep hodně nahoru. Lidi se naučili tancovat a třeba v Praze jsou dubstepový noci už normální součást klubového života. Jinde to trochu trvá, ale silný je teď hodně třeba i Brno, nebo Zlín. Ono je to fakt zvláštní zážitek když přijdeš na mejdan, kde hrajou subbassy tak nahlas, že lechtáním v nose to začíná a pocitem, že neudržíš obsah střev to končí. Dubstep je pro mě především o klubu a velkým zvuku. Vinyl 9000 Dubs, který ti vyšel vloni u BBrekordy, je vůbec první dubstepovou věcí na EP vydanou v Čechách. V Anglii a USA si prý vydobyl velké uznání. Mohl bys nám o něm něco říci? Paradoxně si nevydobyl ani tak uznání jako vinyl release, ale chvíli jsem vedl top10 chart na digital-tunes.net v prodeji jeho mp3 verze. Tracky z něj se dost hrály, třeba The Bells nebo Grime Way se pořád objevují v setech djs z celého světa. Respekt si dobýváme i jinými mp3 releasy nebo dubplates. Na vinylu má také svůj track ANS (You know), jak jste se vůbec dostali ke společné muzice a vůbec, co by si nám o ANSovi řekl? Ze začátku tady moc lidí, co produkují dubstep nebylo a v době kdy sem připravoval ep, jsem náhodou narazil na věci od ANSe. Kvalitou rozhodně splňovali požadavky, takže volba byla jasná. ANS na sobě neuvěřitelně pracuje. Neznám nikoho, kdo chrlí tolik tracků v takový kvalitě a osobitým stylu. ANS společně s Matoou budou největší věc v českým dubstepu v roce 2008 a ANS už se na anglickejch labelech tak zabydlel, že má potenciál stát se opravdovou hvězdou. Jak se pracuje s Monikou Načeva (vokál), Michalem Pavlíčkem (kytara) a djem Fivem (scratche)? Narážím samozřejmě na singl Tyhle dny, ke kterému si svářel beaty. Vy čtyři, to je taková zajímavá kombinace. Jak se ti na této muzice dělalo? Jednoduše. Komunikoval sem prakticky jenom s Monikou a pracovalo se s mými beaty, které už v té době byly z větší části hotové…dá se říct, že se oni museli napasovat do mých zvuků. V budoucnu plánujeme vydat dubstepové remixy skladby „Na Svahu“. Ty jsi zakladatelem labelu Owntempo, na kterém pilně vydáváš spousty MP3 releasů. Je nějaká věc, kterou by si vyzdvihl? Vyzdvihl bych asi všechny releasy. Každému bude sedět něco jiného. Od grime až po hodně deep věci. Moje srdcovka je třeba remix Gulose Potroka. Jak podle tebe vypadá stav klasických EP labelů. Budeme zase vykřikovat Save the vinyl? Digital je príma, nemusíš tahat velkej bágl a tak, ale deska prostě hraje víc nahlas a my potřebujeme co nejvíc basů, takže v rámci dubstepu vinyl rozhodně neumírá. Mě nevadí kombinovat oboje. CD playerům jsem docela přišel na chuť, ale časem si nechám říznout i nějakou tu dubplate, protože ne zrovna všude jsou digitalizovaní. Na čem Side 9000 právě dělá? Side připravuje přechod Owntempa do vod fyzických nosičů. Bude limitované cd s prvními 7 releasy v mp3. Jako OWN007 vyjde singl MiretZe. Navíc připravujeme kompilaci českých a slovenských dubstep producentů, která vyjde jako cd a mp3 v létě. Jinak třeba remixuju Modré Hory, nebo pomalu připravuju svoje první album, které bude koncepční a dost zvláštní řekl bych. Navíc sem teď odjel tour s hiphopovou partou IdeaFatte, takže neustále nabaluju další hlavy do basového stroje. Bavili jsme se o producentské dráze, ale co hraní – je o dubstep zájem u promotérů? Já si zas tak nestěžuju. Teď toho bylo až trochu moc. Dubstep je novinka, všude jí chtěj mít, ale málokde připravěj odpovídající zvukový podmínky. My opravdu potřebujeme hóóódně basů. Jinak pravidelnejma akcema to drží Praha (především Cross) , Brno nebo Zlín. 11. července vystoupíte s ANSem na DRUMSKA Open Air na hradeckém letišti jako headlineři dubstep stage. Řekni mi, co si myslíš o tomto festivalu, který se snaží přinejmenším prosazovat neotřelé spojení hudebních žánrů a co tam vůbec chystáte zahrát? Těším se, že se potkám s dalšíma neotřelejma figurama z dubstepovýho rybníku a dáme pivka. Nemyslím si, že bysme byli přímo headlineři, protože minimálně Machina Funck a Matoa jsou na stejným levelu. Line-up Dubstep stage je v současnosti asi to nejlepší, co můžeš v Čechách dostat, navíc poprvé takhle hromadně na festivalu. Já za sebe můžu říct, že se můj set asi neobejde bez hiphopovýho nádechu a grime příchutě, protože to jsou moje kořeny, ale čekat můžete cokoliv.