hledat

Seznamte se prosím, AMERIE!

Sdílej

Nejen posledních pár sezón značně prosperující žánr, jenž na trh chrlí novou hvězdu snad týden co týden a zdá se být – co se zdrojů týče – pomalu bezedným, i přes to přese všechno občas dokáže příjemně překvapit. Jednou z těch, které se to sice podařilo již nějaký ten rok nazpět, je šestadvacetiletá a koncernům Sony Urban/Columbia Records upsaná zpěvačka Amerie, jež už byla na společné šňůře s Usherem či Nellym. Amerie (celým jménem Amerie Mi Marie Rogers) se narodila afroamerickému otci, jenž jí jako první pouštěl R&B nahrávky a jihokorejské matce, která ji pro změnu zasvětila do tajů antického umění, 12. ledna roku 1980 a stalo se tomu ve Fitchburgu ve státě Massachusetts. Jelikož otec sloužil v americké armádě, Amerie i její sestra Angela, jejichž prvním jazykem je mimochodem korejština, se chtě nechtě musely vydat na dráhu „kolotočových kočovnic“ a než se natrvalo usadily ve Washingtonu D.C., postupně si vyzkoušely, jak chutná životní chlebíček např. v Texasu, na Aljašce, v Německu, či v Jižní Korei. I přestože si její matka původně přála, aby byla z Amerie profesorka nebo právnička, protože ji již od útlého věku bavil tanec a později zpěv, osudu zkrátka a dobře poručit nešlo. Když pak v roce 2000 absolvovala respektovanou Georgetown University se zaměřením na angličtinu a výtvarné umění, brána k cestě za naplněním dětského snu najednou čekala otevřená dokořán. I když Amerie koketovala se showbusinessem již od roku ´97, na správnou osobu, která by jí v kariéře podala pomocnou ruku, natrefila až o zmíněné tři roky později. Nebyl jí nikdo jiný než Rich Harrison (jenž je znám např. dlouhodobou spoluprací s Mary J. Blige), který údajně zrovna hledal zpěvačku a s nímž nahrála první dema. Další velký zlom po profesní stránce se pro ni udál v roce ´01, kdy si ji na své album „Stillmatic“ pozval Nasty Nas, který ji dal příležitost v songu „Rule“. Na startu roku příštího se v rádiích objevil sexy singl „Why Don´t We Fall In Love“, který samozřejmě předešel debutové a dá se říci, že v mnoha směrech inovační, desce „All I Have“. I přesto, že druhý singl „Talkin´ To Me“ již nedokázal udeřit tak silně jako jeho předchůdce, zpěvaččiny videoklipy si i tak užily mohutné podpory televizních stanic VH1 či MTV. Kromě outra stál za veškerou produkcí dotyčného harmonického počinu, jehož se nakonec prodalo bezmála 630 000 kopií, mentor Rich Harrison a média ihned začala soudit a srovnávat její úspěšnost s kolegyněmi jako Ashanti nebo Tweet, s tím, že na scéně se prý urodilo nové „plemeno“ pohybující se na pomezí hip hop a soul music. Jen doplním, že ještě tentýž rok na podzim Amerie přezpívala starou klasiku „I´m Coming Out“ od Diany Ross, která se pak jako titulní píseň objevila na filmovém soundtracku „Maid In Manhattan“. V ´03 se interpretka vrátila na RnB mapu duetem „Paradise“ s LL Cool Jem, aby si poté provětrala hlasivky i prací s deejayem Kay Slayem v jeho „Too Much For Me“. O rok později se jí poté podařilo proniknout i na stříbrné plátno. Byla jí totiž nabídnuta role v (Orestem Whitakerem režírované) romantické komedii „First Daughter“, kde si zahrál třeba i Michael Keton, Katie Holmes, Lela Rochon nebo Marc Blucas. Tou dobou již ovšem usilovně pracovala na svém hudebním návratu, k němuž došlo na konci dubna loňského roku, kdy se urodilo sebevědomé svůdné album titulované „Touch“. „Mé první album bylo přijato velmi dobře. Byla jsem z toho opravdu šťastná, ale vycítila jsem, že bych příště měla říci ještě víc. Chtěl jsem svým fanouškům dát ještě upřímnější výpověď o tom, kdo vlastně jsem – jako žena a i jako umělec.“ Na projektu se znovu velkou měrou podílel její stálý rádce Harrison, který produkoval sedm záležitostí, nicméně příležitost vyřádit se už dostaly i jiné tváře, z nichž můžu zmínit jména jako Lil´ Jon, Bryce Wilson, Red Spyda či Dre & Vidal. Patrně největší ambice skýtal hitový pilotní singl „1 Thing“, jehož také mohli pozornější posluchači najít na soundtracku ke komedii „Hitch“, v níž se objevil Will Smith. Rich v něm vysamploval funkovou skupinu The Meters, respektive jejich skladbu „Oh, Calcutta!“ z roku 1970 a to, že píseň slavila úspěchy na všech frontách včetně cen MTV, Lady Of Soul Train Award atd. snad ani dodávat nemusím a zmíním jen to, že z ní vzešel nespočet remixů, na nichž se podíleli např. Eve, Fabolous či Jay-Z. Na Billboardu album debutovalo jako číslo 5 a za několik měsíců již bylo zlaté, Amerie za něj byla nominována na dvě ceny Grammy a nic na tom nezměnil ani fakt, že následující dvojice singlů „Touch“ (s T.I.) a „Not The Only One“ už se tak masivní oblibě netěšila. Co se týče současnosti a blízké budoucnosti, spolumajitelka firem Feenix Entertainment a Pen State Publishing, které založila se svou manažerkou Lenny Nicholson, údajně nyní v New Yorku průběžně pracuje na svém třetím počinu s osvědčeným Richem Harrisonem a dvojicí Tim And Bob. I když zatím nebylo potvrzeno ani předběžné datum vydání, v kuloárech se spekuluje o konci letošního léta, takže se nechme překvapit..

Bobby

O rapu píšu od roku 2000, od roku 2003 se tak děje pro bbarak.cz.

  • 1

Diskutuj na Bbarak.cz