Doporučené
Marek: King Thurz, někteří čtenáři vědí o koho jde, mohl by jsi se ale představit těm, kteří ne?
Thurz: Jmenuji se Thurz z 92CREW, šířící L.A. RIOT po světě.
M: Jak jsi byl seznámen se světem hudby, jak to vše začalo?
T: Můj strejda a starší brácha byli pro mě největšími vlivy v hudbě. Strejda hrál De La Soul, N.W.A a Ice Cuba, když jsem byl malej. Kolem 9-10 let mě bratr seznámil s hudbou, která změnila můj život. To byli A Tribe Called Quest, Notorious B.I.G, Wu-Tang, Redman….a seznam pokračuje dál. Psával jsem poezii, ale když jsem ty lidi slyšel, poezie se změnila v rýmy. Ty jsem začal nahrávat na karaoke mašinu a istrumentály, které obsahovalo. Postupem času jsem se začal účastnit lokálních talentových show na místě zvaném ‚Current Affair‘ v Inglewoodu. Několik z těch soutěží jsem vyhrál, což mi dodalo sebvědomí a víru v můj talent. Vážněji jsem to začal brát na střední škole.
M: Kde jsi poznal Y-O…
T: Jo.
M: Od té doby se to vše dalo do pohybu, první prjekty, jaký máš vzpomínky na to období?
T: Byly to doby vývoje a učení. Roky s U-N-I mi pomohli najít svůj hlas a budovat vztahy s některými dobrými lidmi.
M: A pak…přišla změna. Je mi jasné, že na mojí další otázku jsi musel odpovídat už mnohokrát. Musím se však zeptat pro tvé fanoušky z Česka – Co a proč se teď bude dít s U-N-I? Je to jen dočasná pauza nebo na trvalo?
T: Vývoj je nezvratný a U-N-I nesměřovalo tam, kde jsem v týhle chvíli já. Jsem v bodu, kde nechci dělat kompromisi ohledně mé vize a obětovat to, co můj hlas chce říct. Posunuji se dál se svou kariérou a neohlížím se zpět s lítostí. Mnoho věcí k tomu vedlo, např.: etika práce nebo životní styl. Nejen toho jsem se dotkl v ‚Prayer‘. Chci se teď pouze soustředit na Thurze a 92CREW.
Z: Což nás přivádí k hlavnímu důvodu, proč jsme se dnes sešli. Tvé album L.A. RIOT vyšlo druhý týden v srpnu. Řekni nám, co byl vůbec první podnět k tomu, aby jsi toto album splodil? A proč vůbec tento koncept?
T: Nápad sólového projektu přišel potom, co jsem nahrál ‚Los Angeles‘. Ohlasy byli užasné, dal jsem ho poslechnout jen blízkým lidem a pár DJ’s. Ti milovali koncept a zprávu, které song obsahoval. Můj kámoš Thomas dělal zrovna výzkum o povstání v Los Angeles z roku 1992. Název této historické události, můj zájem. Rozhodl jsem se tak svůj projekt nazvat ‚L.A. RIOT‘, s tímto jménem byla povinnost vzdát hold těmto událostem. Stvořil jsem song ‚Rodney King‘ jako metaforu molotova koktejlu, který zažehl moji vzpouru v hudbě a umění.
Z: OK. Zmínil jsi, že to vše začalo s ‚Los Angeles‘, jak jsi se vůbec dostal k tomu ten song nahrát?
T: Měl jsem několik fanoušků, kteří volali, aby mi zanechali jednu větu, vyjadřující co pro ně L.A. znamená. Celé to produkval Ro Blvd. Chtěl jsem vykreslit pravdívý obraz města s jeho klady a zápory.
Z: S kým, kromě tvého dlouhodobého producenta Ro Blvd, jsi na albu spolupracoval?
T: DJ Khalil, Aaron Harris a THX obstarali beaty a na majku jsem měl hosty jako BJ the Chicago Kid, Kobe, Jazzy, kámoška Cheryl Johnson a Black Thought (The Roots), který byl jediný rapový host na albu.
Z: Jak jsi dostal velikána jako Black Thought na své album? Jak se mu zamlouval koncept?
T: Já a Black Thought jsme začali budovat už od setkání v new-yorské ‚The Highline Ballroom‘. Khalil a Danny Keys stvořili podklad. Poslal jsem ho Tariqovi a ten se ozval zpět s tím, že opakovně říkal “Fire“. Po hodině mi poslal svou sloku pro ‚Riot‘ a ta sračka by epická.
Z: To rozhodně je. Vrátím se k inspiraci pro album. Byl jsi hodně mladý, když se zmiňované povstání událo. Pamatuješ si vůbec něco z té doby?
T: Pamatuji, že jsme jeli k babičce po 55th a Central street. Byli jsme na Slauson a mýřili k Normandii. Nepokoje se rozproudili do Folrence a Normandie, těžkooděnci byli na Slauson nastoupeni v jedné línii. Naproti nim byl naštvaný lid a zpravodajské dodávky, zachycující co se dělo. Moje máma a ja jsme jeli v červeným Hyundaii Excel, později jsem naše auto viděl ve zprávách.
Z. Je zajímavý, že jsi naplánoval datum vydání na 9. Srpna, den kdy se odehrávali nepkoje v Londýně a celé Anglii. Jaký máš názor na tu situaci a celkově na případy kdy strážci zákona použili nepřiměřenou sílu (případy Rodney King, Oscar Grant, release party Pete Rocka a Smiff-n-Wessun a mnoho dalších)?
T: Londýnské nepokoje byli velmi podobné těm co se událi v Los Angles. Je to nešťastná událost. Zdá se, že policejní důstojníci vždy zneužívají své pravomoce a myslí, že lidé se tomu nepostaví. Mnoho nespravedlnosti se stalo od roku 1991 až do dnešnímu dni. Nepokoje se boudu dít dál, pokud se s „komunikací“ s komunitou nebude správně zacházet.
Z: Pravda. Album máš hotové, stejně tak je po release party. Co plánuješ jako další?
T: Mám hodně videoklipů na cestě a plánuju tourné. Zároveň nahrávám HODNĚ nové hudby.
Z: Předtím jsi zmiňoval kámoše Thomase. Slyšel jsem, že spolu na něčem pracujete.
T: Jo, já a Thomas děláme na filmu. Víc info už brzy, takže všichni sledujte www.theriotstartshere.com
Z: Na začátku jsi zmiňoval 92CREW…O čem je vůbec tenhle projekt nebo spíš hnutí?
T: 92CREW je kolektiv jednotlivců, inspirovaných duchem vzbouřenců z roku 1992. Chceme šířit svou vzpouru v hudbě, umění, fotografiích a videíích.
Z: Jak se vede tvé dceři?
T: Má se skvěle. Chodí do baletu, do plavání a ve škole je na tom hodně dobře. Prostě se jí snažím zaměstnat co nejvíc.
Z: Jak vůbec vnímá to, že jsi umělec, tvojí ‚vzpouru‘. Rozumí už tomu?
T: Líbí se jí ta hudba, ale nedokáže ještě pochopit podstatu věci. Až bude na střední nebo vysoký,
věřím, že si bude vážit toho, co její táta udělal..
Z: Před dvěma roky jsi vystoupil na Hip Hop Kempu v České Republice. Jak vzpomínáš na ty dny?
T: Miloval jsem to a rozhodně se chci vrátit a znovu tam vystoupit. Mám teď mnohem lepší materiál pro posluchače.
Z: Nějaká zpráva pro tvý lidi v Čechách?
T: Víte kde začíná vzpoura?
Z: Díky za skvělý interview Thurzi, byla to rozhodně skvělá nová a nove obzory otevírající zkušenost (a nejen pro mě).
T: Já díky…