hledat

Řezník – Vzestup Zla (2010, ZNK)

Sdílej

V rámci recenze nebudu hodnotit kvalitu, úroveň a výpovědní hodnotu Hororcoru. Chci jen říct, že tenhle smrtící styl je tak strašně specifický vyhraněný žánr, že ho nemůžeš srovnávat absolutně s ničím. Je naprosto nemyslitelné postavit Řezníka do stejné řady jako Indyho, Kata, Kontrafakt nebo Ideafatte. Jako by to nebyl ani rap. Nového Řezníka budu proto srovnávat vždycky jen se starým Řezníkem nebo maximálně s podobnými šílenci jako DeSade, MW či Terror Crew. Řezník sliboval v tiskovkách nejosobnější a nejlepší desku, co doposud vydal. Hodnotit v hororcoru osobní zpovědi je ale nereálné, protože jednou slyšíš, jak ho mučil vlastní otec, který zabil i jeho matku (“Můj táta“), podruhé, jak si s DeSadem mr**jí matky navzájem (“Zabij řezníka). Proto zbývá posoudit, jestli se opravdu jedná o nejpovedenější sólovku našeho předního hnusáka. Řezník se od ostatních liší tím, že krom tradičního házení genitálu na cíl a usmrcování imaginárních protivníků přidá i svůj zvrácený černý humor, který bere „smrtelně vážně“. Jen on je schopný nahrát pecky, které tu ještě nebyly. Ve skladbě “Čoklové“ se zpovídá ze své nenávisti vůči čtyřnohým mazlíčkům, kteří ho serou tím, že mu olíznou ruku potom, co si přejedou jazykem koule a čumák vymáchají ve sračkách. Že ho nebaví česká rapová scéna (tady naráží třeba na Jay Diesela, Headdyho nebo Tafroba), je věc známá, na albu Vzestup zla ale fuckuje rap jako celek a všechny, kteří ho uctívají. Track “Rock si s rapem vytírá prdel“ je nekompromisní kytarová death metalová smršť doplněná i o typický projev vykřikování jednotlivých slov a je postaven na fatálních rýmech jako „každej malej sígr chce bejt velkej černej negr, ale zatím se mi zdá, že je to jenom cigán“. Postižený “MC Půkin is back“ je taky dobrá zpráva, navíc představí i svoji handicapovanou partu. Myslím, že Řezník celkově zlepšil techniku, a když se navíc potká v songu i s dobrým bubnem, tak to zní poměrně slušně. Angažování Koule se osvědčilo na výbornou, song “Žižkovský bary“ funguje velmi slušně, stejně třeba jako pecka “Ta Holka v mym sklepě“, které stál předlohou příběh tyrana a věznitele Fritzla. Poměrně slušně šlape i track “Zabij Řezníka“, který je odpovědí na všechny otázky a narážky ohledně údajné nacistické povahy hlavního hrdiny. Co se týká naší černé odvrácené scény, tak nemá Řezník absolutně konkurenci. Tuhle hnusnou špinavou hru hraje prostě ze všech nejlépe, navíc mám pocit, že na poslední desce porazil i sám sebe a své předešlé počiny a tím zdolal svůj pomyslný vrchol, jak už naznačil v bookletu. Je to fakt hnus.

Diskutuj na Bbarak.cz