Doporučené
Hned při pondělku dobré zprávy. Máme tu další mixtape od Dje Maztaha, tentokráte se Godzilla poohlídnul po věcech, kterejma prošel skoro každej, kdo už něco pamatuje. Pokuď jste nestihli jeho minulej set, tak rychle sem. Jako další dobrá zpráva je, že tímto Godzilla startuje novou pravidelnou rubriku, kde se budou objevovat mixtapy a rovnou nám každej dj zodpoví pár otázek. Takže čekejte jména, jako vítež vyškovského dj battlu dj Nasty , dále Maztahův kumpán z Illuzionist Nneser a taky jedna akvizice z německého Aachenu, dj Sticky Dojah , kterej momentálně pobejvá v Praze a přibudou samozřejmě další. 1.Nedávno sme měli možnost poslechnout si tvůj Godzilla mixtape,dnes tu máme další,jaký je ale tvůj všeobecný názor na mixtapy a jakou v nich vidíš největší sílu? Zaleží na tom, jak se na kulturu mixtapů díváš. Můžeš v ní vidět přínos díky tomu, že si jako lajk poslechneš pecky, který vyšli pouze na vinylovejch singlech a jsou pro tebe jinak nedostupný. Můžeš ocenit technickou zručnost a hudební cit djje, máš pohromadě oblíbený pecky a nemusíš přeskakovat tracky, který tě třeba na albu zas tak moc neberou. Jinde ve světě je fenomén mixtapů brán jako jeden ze základních piliřů hip-hopové kultury, než se něco zásadního objeví na LP, nejdřív to uslyšís na mixtapu známýho djje, u nás je to hodně nedoceněný a promo takovýho stylu vlastně vůbec nefunguje. Stejně tak jako jsou u nás nedoceněni dobří djs a stejně tak, jako je všeobecně nedoceněna dobrá hudba. Lidi u nás bohužel víc zajímá jestli maj na baru dobrý pití, než jakým způsobem se v klubu prezentuje dj a to je podle mě velká škoda. 2.Jak by měl podle tebe ideální mixtape vypadat?Měl by být pouze poslechový,bez zbytečných „rušivých elementů“jak by někdo mohl říct nebo je na něm potřeba ukázat i své skillz?Občas mi totiž u tejpů schází harmonie a celkovej cit a ladnost pro hudbu. Ideální mixtape je moc abstraktní pojem. Každej hledá něco jinýho, jak posluchač tak samotnej tvůrce mixtapů. V současný době se jako mixtape označuje spousta věcí, který s djingem či kulturou mixovaní nemaj vůbec nic společnýho. Mě osobně moc neberou rádoby mixtapy, který jsou celý udělaný v počítači a když to posloucháš, tak se ti zdá, že ten člověk v životě nešách na gramec. Poslechový? Každej mixtape je poslechovej, ale je to taky vizitka djje, pustit dvě desky a nahrát to, to umí kde kdo. Libí se mi, když poslouchám mixtape a cítím krutý skills djje, aniž by musel přehnaně dokazovat, že je opravdu dobrej. Myslím, že hip-hopovej mix nebo set bez skrečů není ono. S tou harmonii máš určitě pravdu, slyším spoustu mixtapů od technicky krutých djs, který mixujou přesně a dobře, avšak věci který jsou hudebně naprosto jinde a kope se to. Mixtape by tě měl hudebně někam vést, měl bý mít v sobě nějaký skrytý poselství pro posluchače, není to jen vo tom, namixovat na gramcích dvacet různejch pecek za sebe a hotovo. 3.Ok.Takže pojdmě již ale k tvému novému tejpu.Představ nám ho trochu. Můj novej tep není čistě hip-hop, dokonce je v něm striktně hip-hopovejch pecek minimum. Je to hlavně o dance, disku a hip-hopu, styly, který ovlivnily generaci mejch vrstevníků někdy začátkem devadesátejch let. Mrkni na playlist a uvidíš. Dá se říct, že sem vzdal holt věcem, který jsem poslouchal někdy v 14-15 letech a dal jim novej feeling hip-hopovýho mixu. 4.Šlo tedy hlavně o poohlédnutí za tím, na co sme jako mladý pařili před zrdcadlem? Jasně, přesně tak. Ještě pořád mám tydle věci někde na zaprášenejch kazetách, z dob, kdy mc byla pro mě s cd jedinej dostupnej nosič. Doufam, že hlavně starší se trošku ponoří do nostalgie a zavzpomínaj, mladší asi nepochopí. 5.Na tejpu uslyšíme věci tipu KLF,Snap atd. které pokud bvych škatulkoval,zařadil do „radiohitovek 95“.chybí tu snad jen René Baumann o)).Nemáš pocit že dnešní taneční radiohitovky zdaleka nedosahujou takouvou kvalitu? Ty jo, máš recht, tydle ty věci od C&C Music factory nebo od Michaela Jacksona byly hodně nadčasový a kvalitní, i když je pustíš víc jak deset let po premiéře, pořád jsou in. Neříkám, že takový věci nevznikaj i teď, ale nemyslím si že v takový míře. Bohužel to je obraz doby ve který žijem. 6.Dle tvych tejpů je vidět,že ti de o to zachytit kvlatní hudbu a to ať už je jakákoliv.Měli smetu tedy již čistou strikci,tedka 90. léta,kam se chystáš příště? Je to tím, že v poslední době mě už moc nebaví čistě hip-hopový mixtapy. Mixtapy tvoří 98% toho, co doma poslouchám kromě desek a v poslední době dávám přednost mixům, který jsou o více stylech, ale pořád v nich cejtíš um hip-hopového djje. Mám moc rád mixtapy starejch originálů, ze kterejch je vysamplovanej hip-hop, určitě bych chtěl něco takovýho udělat, ale zatím ze mě není tak dobrej sběratel. Chtěl bych udělat i rockovej mixtape, jako třeba Sound Citizen od Dj Klevera nebo něco šílenýho jako je Radio frayer od Mike Relma. Plánuju, planuju, určitě zas brzo něco uslyšíš. 7.Nějaká novinka ze stáje Illuzionist či ZW Cirkus? Makáme, nech se překvapit. Tracklist: 1. INTRO 2. BLACK MACHINE – let´s go 3. C&C MUSIC FACTORY – everybody dance now 4. MICHAEL JACKSON – black or white / C&C rmx / 5. SIMPLY RED – fairground 6. ARETHA FRANKLIN – deeper love / C&C mix / 7. CIVILLES&COLE – pride 8. DNA ft. SUZANNE VEGA – tom s dinner 9. HIT EM HIGH / Trackmasters rmx instrumental / 10. GANGSTARR – just get a rap 11. PETE ROCK&CL SMOOTH – straighten it out instrumental 12. SALT N PEPA – shoop 13. KLF – 3am 14. KLF – the iron horse 15. SNAP – the power 16. D:MOB – one day 17. STEREO MCS – step i tup 18. DE LA SOUL – ring ring ring 19. MICHAEL JACKSON – bad 20. MICHAEL JACKSON – dangerous 21. BLACK MACHINE – jazz machine 22. MIKE OLDFIELD – moonlight shadows 23. S**K MY D**K