hledat

Lostribe: O novém albu Sophie i soundtracku k Afro Samurai

Sdílej

Bbarak.cz: Vaše album má velmi rozmanitý zvuk. Justluve, jak sis takový styl vybudoval?

Justluv: Jako producenta mne hodně ovlivnili lidé jako Premier, Dilla ale i Chemical Brothers, Crystal Method, Timbaland nebo Pharell. Prostě se mi líbí beaty. Asi v roce 2006 mě Agutus vzal na hudební festival někde uprostřed pouště a představil mi tím muziku zvanou dub step. Pro mne pak bylo nevyhnutelné, že jsem začal kombinovat tuhle úžasnou, novou hudební formu s mými předchozími vlivy.

Bbarak.cz: Proč vám zabralo celých šest let přijít s následníkem k Sole Expression?

Justluv: To je život. Oba nás zaměstnávaly naše vztahy, které vyžadovaly jak psychické, tak fyzické soustředění a od muziky nás tak trochu odtrhly. Agustus se navíc odstěhoval čtyři hodiny cesty pryč a já měl dost nestabilní životní zázemí. Nakonec ale naše vztahy zkrachovaly a mohli jsme kapelu zase obnovit. Agustus se přestěhoval zpátky a znovu jsme našli nový cíl.

Bbarak.cz: Pojďme k desce. Jak jste se dostali k následujícím kolaboracím. “Come Down” feat. Casual

Justluv: Tohle byl první track, který jsme pro album udělali. Dělal jsem v té době kvanta beatů a chtěl ukázat, že jsem trochu změnil styl. Říkal jsem Nateovi, že kdybych mohl vzít jednoho rappera na hostovačku, Casual by byl má první volba. A Nate mi řekl, že to dohodne. Den po Štědrém dnu Casual přijel do Sacramenta a u Natea jsme skladbu nahráli. Pamatuji si, že mi Nate říkal, že je výjimečný, že první song, který pro album nahraješ, je zároveň tím nejkrutějším, který nastaví laťku ostatním. Naprosto s ním souhlasím, protože “Come Down” je nejtvrdší věc na albu.

“No Other Word” feat. Talib Kweli, Maryann Hunter a N8 the Gr8

Justluv: Akorát jsme dodělali track s Casualem a o týden později mi Nate říkal, že může získat sloku od Kweliho přes svého kámoše, který s ním byl zrovna na turné po západním pobřeží. Zpočátku jsem se k tomu stavěl trochu váhavě, protože to bylo dost peněz, ale když jsem si uvědomil, jaká příležitost to je, řekl jsem ´Seru na prachy, jdeme do toho´. Prvních pár beatů, které jsme poslali, [Kweli] odmítl, ale řekl, že s námi pracovat chce a ať pošleme další. Já, Agustus, Nate, a chvíli s námi byl i MLB, jsme seděli ve studiu, hledali samply a dělali beaty. Měl jsem sice několik beatů stranou, které se Kwelimu mohly poslat, ale chtěli jsme využít všechnu tu společnou kreativitu a přijít s klasikou. Druhý den jsme to vyprodukovali. Když jsme dokončili hrubou kostru beatu, pozvali jsme Mary Ann, aby napsala refrén. Nechtěl jsem ale, aby použila slovo láska, protože mi přišlo, že udělat z toho love song by bylo dost průhledný. Chtěl jsem tam mít moment překvapení. Pak mi ale zavolala moje holka a strávil jsem hodinu venku před studiem dohadováním se s ní. Když jsem přišel dovnitř, refrén byl napsaný a všichni mi řekli, že ho měnit nechtějí. A já jim dal nakonec zapravdu.

“After the Lights On” feat. The Grouch

Justluv: Udělal jsem beat, napsal refrén a pouštěl to Nateovi, který se mnou více méně dohlížel na proces tvorby alba. Řekl mi, že beat i refrén jsou super, ale že refrén by měl být na jiném beatu. Byl jsem ale tvrdohlavý a chtěl, aby refrén zůstal v tomhle beatu. Agustus nahrál první sloku a Nate přišel s návrhem, že Grouch by tam zněl krutě. Byl jsem nadšený, protože Grouch byl po Casualovi má druhá volba. Zatlačil jsem na Natea, který se s Grouchem zná, aby to nadhodil. Nate se jej zeptal a po pár společných hovorech Grouch souhlasil. Nebylo úplně jednoduchý to nahrát, protože byl v té době na dlouhém turné spolu se Zion I, ale asi týden před masteringem svoji sloku poslal.

“Break up Song” feat. Gift of Gab

Justluv: Zažíval jsem v té době rozchod a nejoblíbenější rapper mé holky byl Gift of Gab, takže jsem pro ni udělal skladbu.

Bbarak.cz: Jako Lostribe jste si udělali jméno především songy na soundtracku ke hře Afro Samurai. Jak jste se k tomu dostali?

Justluv: Dohodil nám to můj kámoš Keontae z Berkley. Měl nevlastního bráchu, který produkoval hry a hledal nějaké málo známé hip-hopové interprety pro nahrání soundtracku k v té době ještě neznámé hře. Keontae měl tehdy sice vlastní label s několika producenty, ale zavolal i mně, že je tu taková příležitost, abych přinesl muziku a šel s ním na příští schůzku. Tak jsem šel. To bylo na přelomu let 2006 a 2007. Člověkovi od té hry jsme pak neustále dávali novou a novou muziku. Trvalo to asi dva roky. Na podzim 2008 jsme pak naplnili naši část dohody na 16 skladeb a dostali zaplaceno.

Bbarak.cz: Když si uvědomíš potenciál zasáhnout statisíce jejích hráčů, přistoupili jste k tvorbě skladeb jinak?

Justluv: V jistém smyslu jsme museli. Bylo to totiž docela vtipný, protože nás požádali, ať natočíme klasický underground hip-hop. Chápeš? Věci, které se nikdy platinovými nestávají a snad ani nestávaly. Chtěli po nás něco ve stylu Wu-Tang, akorát že bez samplů. Byla to určitě výzva. Sám jsem pro producenta té hry udělal přes 500 beatů. Ale jestli se ptáš na jiný přístup? Tak to ne. Prostě jsme si řekli ´Dobře, musíme natočit kung-fu pecky ve stylu Wu-Tang. Uvidíme, co z toho vzejde´. Jednoduše jsme se snažili splnit zadaná kritéria a podle všeho to vyšlo. Pracoval s námi i koproducent, který se podílel na vybraných skladbách. Po nás chtěli syrový hip-hop a tenhle kluk přidával nejrůznější aranže a upravoval skladby, aby do hry seděly.

Bbarak.cz: ThElefant dokončuje sólo Elephant Gunz. Kdy a co od něj mohou fanoušci očekávat?

Justluv: Elefant Gunz je plánováno na zimu 2011/12 a jedná se o super krutý introspektivní progresivní hip-hop. Většina je produkována samotným Agustusem a jde víc o boom-bap a osobní věci. Mezi hosty můžete očekávat jména Onry Ozzborn, Marvelis, Deja Solis a několik dalších překvapení. Pořád se na tom pracuje, ale vypadá to na velmi působivé album.

Bbarak.cz: A co čeká v budoucnu na tebe?

Justluv: Není žádná budoucnost, je jen teď. A v tuhle chvíli se mám dobře.

Diskutuj na Bbarak.cz