Nemohl jsem se dočkat, až Mo B. Dick vypustí nějaký nový projekt, abych o něm mohl informovat čtenáře bbarak.cz, protože je po smrti Nate Dogga pravděpodobně mým nejoblíbenějším „hiphopovým“ zpěvákem. Nyní Raymond Emile Poole vypustil digitální cestou nové EP, háček je ale v tom, že tam nezpívá. On je totiž stejnou měrou i producent.
To ale vůbec nevadí, protože jsou to za A) skvělé instrumentálky ideální k letnímu chillování a za B) je to perfektní příležitost si povědět o Mo Bm více. Dnes je Mo B. Dick sedmapadesátiletý pán, který v podstatě tvoří hudbu ve studiu v New Orleans a sem tam něco pustí na net. Čím se ale zapsal do historie, je jeho zásadní členství v uskupení Beats by the Pound, kteří se později kvůli právním důvodům přejmenovali na „The Medicine Men“.
Byla to pětice producentů a zpěváků, kteří se dlouhou dobu starali o produkční zázemí No Limit Records. Jejich jména KLC, O´Dell, Craig B, Carlos Stephens a právě Mo B. Dick jsou podepsaná doslova na více než třiceti milionech prodaných cédečkách. Je veřejným tajemstvím, že za úspěchem No Limit v devadesátých letech stáli právě valnou měrou Beats by the Pound. Důkazem budiž úpadek labelu ihned po odchodu tohoto produkčního týmu.
V podstatě to tehdy fungovalo tak, že tahle pětice lidí produkovala kompletně všechna alba No Limit records, kterých např. jen v roce 1998 bylo 24! A nejen, že je produkovali, oni je z větší části i míchali a jmenovitě O´Dell a Mo B. Dick zpívali hojně i refrény. Mo B. Dick jako jediný z týmu vydal v roce 1999 svoje debutové album „Gangsta Harmony“, které v té smršti NL produktů bohužel zapadlo, ale s odstupem času ho lze považovat za gangsta RnB klasiku devadesátých let.
No a tenhle člověk nepřestává tvořit. S digitální érou publikuje vlastně o to víc, ale už jen sólo. Většinou jde o RnB alba s perverzní tématikou, ale jedno se nedá Mo B. Dickovi upřít – originalita a autentičnost. Doufám, že vás jeho nové pětiskladbové album „Play the Game How It Geaux: The Beatstrumentals“ navnadí abyste sjeli více z jeho tvroby, je to totiž jeden z nejpřehlíženějších umělců v branži.