Doporučené
Nepochybuji, že byste neznali fejmová jména jako Funkmaster Flex či Dj Clue, kteří se dostali do podvědomí posluchačů díky svým mixtapům, zahrnujícím moře (nejen) mainstreamových hvězd na mikrofonu. Nedoporučoval bych se ovšem radovat předčasně, jelikož dnes nebude řeč ani o jednom z nich. Půjde totiž, co se stylu, práce a vůbec vydávání týče, o jejich evropského kolegu, jenž se honosí jménem Dj Cut Killer a pochází ze země Zinedina Zidana, tedy z Francie. Zde je členem poměrně početné dj´s crew Double H, kde krom něj také působí Pone, Mouss, LBR, Crazy B,Damage, Cutee B, Abdel a Dee Nasty, s nimiž mimochodem vydal v roce 1999 dlouhohrající album „Double H Dj Crew“. Krom tohoto počinu má Killer, který před pár lety spolu s Lords Of The Underground zavítal i do Prahy, samo sebou na svědomí i nespočet mixtapů, z nichž bych si dovolil zmínit dílka jako „Operation Freestyle“, „Le Mix Du Dragon“, „Cut Killer Show 1, 2“ a v neposlední řadě i právě „Summer Tour 2003“, o kterém bude dnes řeč. V přibližně pětasedmdesáti minutovém mixtapu, čítajícím 41 zářezů, tentokráte Cut Killer překvapivě nedal (tedy až na malé výjimky) prostor francouzsky mluvícím lyrikům a takřka po celou dobu zde tedy vládnou tóny amerických a povětšinou mainstreamových prvoligových rappaz. Ovšem jak známo, nejen z rapu je živa současná zámořská scéna, a tak tu pochopitelně uslyšíte i části prošpikované RnB a dokonce se kupříkladu dostane i na nesmrtelnou hymnu od skupiny Queen „We Will Rock You“. Tradičně se kromě mixovaných přechodů, několika vraceček a jednoduchého skrečinku nedočkáme ani kdovíjakých pekel za gramofony (u umělce tohoto typu to však stejně není žádným překvapením), což ale částečně vynahrazuje vysoká koncetrace hitů nejenom loňského roku, které zde utvářejí jednotný odsejpající celek, jež se docela dobře poslouchá (svůj vliv mají i zajímavé interludy utvořené z částí starších a sakra známých flákot typu „Quiet Storm“ od Mobb Deep, jenž jednotlivým skladbám předchází a vše ku prospěchu věci okořeňují). Po intru, nesoucím se na vlnách šlágru „Da Rockwilder“ od stejnojmenného producenta, ukrajuje první minuty této desky rapper 50 Cent, který si svým typickým stylem zajíždí part do Timbalandova podkladu „On Work It“, který patří Missy Elliott, aby ho o několik chvil později vystřídal se svým polínkem do ohně Erick Sermon, jež si vystřihává vlastní kousek „React“. O nějaký čas dál, přes vcelku fungující vsuvku obstaranou Flipmode Squad, se dostáváme k, za ucho nebývale chytajícímu, šlágru „Beware…“ od pánů Panjabi Mc a Jay-Z, na nějž pozvolna navazuje opět 50 Cent s mimořádně úspěšným „dreovským“ podkladem „In Da Club“, jenž ještě přechází v další věc nazvanou „Beyonce Is In Da Club“, u kteréžto již podle jejího názvu poznáte, která že slavná zpěvačka nás tu poctila svou návštěvou. Jakožto čtrnáctý v pořadí se tu vyjímá další vyjímečný hit „Beautiful“, který má ve svém arzenálu Snoop Dogg z Pharellem z The Neptunes. Zazní i decentně provařená „The Jump Off“ od Lil Kim, aby se mixtape přibližně ve své polovině na naštěvě zastavil u Keitha Murraye, jenž se prezentuje věcí „Yeah Yeah You Know It“. Co nevidět už však ušní bubínky masíruje skladba „Magic Stick“, v níž své skills do šlapajícího instra od Dreho ukazují 50 Cent s Lil Kim. Jinak snad ani nemůže chybět grammy oceněná kolaborace „Crazy In Love“ partnerů Beyonce a s Jay-Zím a určitě zajímavou věcí je téže přítomnost tanečnější písně „Would You“ od Benzina. Na samotný závěr ještě na moment dostává prostor, loňský rok debutující, zpěvanda Lumidee, aby předešla vyklidněné, přesto výborné (léčitel Dre umí), peckovici „21 Questions Medley“ od 50 Centa (jenž je tedy pasován na nejaktivnějšího artistu této kompilace) s featuringem Nate Dogga, kterou můžete znát s jeho komerčně mega úspěšného alba „Get Rich Or Die Tryin'“. Jinak se zde, krom výše zmíněných umělců, ještě objevují rapové osobnosti typu Busty Rhymese, Fat Joe, Nase a P. Diddyho, které doplňuje několik, pro mou osobu, neznámých jmen, jenž, soudě dle předvedených výkonů, nebo svému malému prostoru k prezentaci, díru do světa asi ještě nějaký ten pátek neudělá. To se samozřejmě nevztahuje na Seana Paula a Justina Timberlaka, kteří se zde ve dvou, respektive v jednom případě, objevují téže. Jinak se ve výsledku jedná o celkem reprezentativní počin současné muziky ze států, mající pochopitelně své silnější i slabší stránky. Pokud si chcete připomenout, co že se v minulé dekádě událo na mainstreamové scéně zajímavého, myslím, že by stálo za to, pokud tedy máte tu možnost, poslední letní tour od Cut Killera zkontrolovat.