hledat

Tags:

Cheppy Beats: Naše scéna je hlavně o vztazích. Můžeš být dobrý producent, ale když jsi kokot, lidi s tebou nebudou chtít spolupracovat

Sdílej

Třebíč není jen město, kde zakotvil na starý rapový kolena Afu-Ra, nebo kde se zrodily legendy domácího horrorcoru Masový Wrazi, ale poslední dobou je to evidentně i rodiště mladejch dravejch producentů…

Dvacetiletej Cheppy Beats má za sebou k dnešnímu dni úspěšné spolupráce s Maniakem, Michajlovem, nově obrandovaným Greyem256 nebo slovenským AstralKidem22.

Mladí beatmakeři mají dneska slušnou šanci se prosadit, když na sobě makají a je to dobře, čím víc producentů je ve hře, tím je scéna rozmanitější. Jak se Cheppy Beats k produkci muziky dostal a jakou hudbu poslouchá a co je třeba k úspěchu ve hře? Jak se dozvíš v rozhovoru, je to stará dobrá trpělivost, skromnost a hlavně chuť na sobě makat…

LuC: Většina lidí tě zná jako beatmakera právě díky spolupráci s Maniakem, to ale určitě nebyla tvoje první producentská zkušenost. Kdy ses do skládání podkladů vůbec pustil, a co bylo hlavním impulsem, že ses k tvorbě muziky rozhodl?

Cheppy Beats: K hudbě obecně jsem měl velmi blízko už od mala, jelikož táta hrával v kapele na kytaru. Poprvé, kdy jsem se dostal ke skládání „podmazů“ aka beatů, bylo cca před 4 roky, někdy na jaře roku 2017. Prvotní impuls byla čistě zvědavost. Zajímalo mě, jak vlastně takový beat vzniká, zhlédl jsem pár videí a zjistil jsem, že by mě to mohlo bavit.

LuC: Máš za sebou spolupráce s brněnskými fellas Maniakem a Michajlovem, ale tvojí produkci využl i Grey256 nebo AstralKid22. Co je pro tebe hlavním kritériem, když se rozhoduješ s kým spolupracovat a s kým ne? Poskytl bys beat třeba i nějakému začínajícímu rapperovi?

Cheppy Beats: Je to dost o kompromisech – vztah mezi mnou a daným interpretem, kvalita, potenciál a finance. Ve většině případů se dá vždy nějak domluvit, pokud je zájem na obou stranách. Možná bych začal tím, že sám sebe stále považuji za producenta, který je na začátku, takže určitě rád poskytnu beaty začínajícím rapperům, v pár případech se tak už stalo.

LuC: Jak  vůbec došlo na spolupráci s Maniakem? Myslíš si, že je dneska těžké jako producent prorazit mezi osvědčený jména?

Cheppy Beats: První vzájemná komunikace s Maniakem proběhla poté, co jsem mu poslal pár beatů na e-mail v létě 2019 a on mi odpověděl na Instagram. Od té doby jsme zůstali v kontaktu, pravidelně se vídáme a spolupracujeme. Myslím si že určitě, dobrých beatmakerů je v dnešní době spoustu. Na lokální scéně je to podle mě hodně o vztazích, můžeš být dobrý producent, ale když jsi kokot, lidi s tebou nebudou chtít spolupracovat.

LuC: Vím o tobě, že nejsi žádný vyznavač klasického boombapu. Pověz mi, jakou hudbu v soukromí nejvíc posloucháš a jsou nějací oblíbenci, kteří tě v tvojí tvorbě inspirují?

Cheppy Beats: Nejvíce poslouchám rap, ať už jde o zahraniční nebo lokální. Určitě se ale nebráním i jiným žánrům, např. jsem si hodně oblíbil nový album Tickets To My Downfall od Machine Gun Kellyho, který je skoro až pop punkový. Jako inspiraci z producentské sféry určitě vnímám kluky z PAPERCAMP, kteří se z CZ/SK dostali mezi světová jména. Ze zahraničí to nejspíše bude Murda, Metro Boomin, Southside a Nick Mira.

LuC: Na čem aktuálně děláš a máš nějakou vysněnou spolupráci na kterou bys kývl, kdyby přišla nabídka?

Cheppy Beats: Dá se říct že každý den dělám beaty a pracuji na nových projektech, které vyjdou v následujících týdnech či měsících. Nejbližší release bude nejspíše ve spolupráci s Maniakem, zbytek zatím nebudu prozrazovat. Co se týče vysněné spolupráce, to je dost těžká otázka. Určitě bych chtěl posunout svoji tvorbu i za CZ/SK hranice, ale konkrétní jména asi nemám.

LuC: Jaké mašinky a programy aktuálně využíváš a je něco, co bys chtěl těm, kteří třeba nedávno se skládáním začali, vzkázat nebo poradit?

Cheppy Beats: V domácím studiu pracuji na stolním počítači, pokud ale jedu do jiného studia, beru s sebou svůj notebook. Jako hudební software používám FL Studio, nějaké základy ale umím i v Abletonu. Všem kteří se chtějí věnovat hudbě, ať už produkci, rapu či zpěvu bych doporučil především trpělivost, nikdy nic není hned.

Tagy: