DJ Scratch je pořádně velké jméno produkce. V minulosti byl úzce spjatý s EPMD jako jejich DJ a to samé praktikoval pro Flipmode Squad, s tím, že se v devadesátkách i po miléniu se objevil na spoustě zásadních desek.
Využili ho Das EFX, Onyx, Busta Rhymes, LL Cool J, Q-Tip, Pharoahe Monch, Tha Liks, Method Man & Redman, Talib Kweli či DMX a pomáhal i Ali Shaheedovi s rozlučkovou nahrávkou A Tribe Called Quest.
Opravdu bychom tu byli dlouho, kdyby se mělo jmenovat všechno. Scratch kapku vypomáhal i The Roots, RZA ho přizval k desce Wu-Tang Clanu a podobně. Upřímně, přijde mi, že vážně patří k nejvíce nedoceněným producentům v historii (podobně jako Just Blaze, ale to je jiný příběh).
A proč to všechno vlastně říkám? Protože na konci října vyšlo jeho společné album s Planet Asiou „Kings Dominion“, které dvojice nahrála v brooklynském Flatbushi.
Baví vás obsah bbarak.cz? Budeme vděční, když nás podpoříte na Buy Me a Coffee
Cali Agent No. 1 sice v posledních letech vydal tolik materiálu, že se v tom dá snadno ztratit a velká část působila nevýrazně, ale tuhle nahrávku by bylo škoda minout. Byť není nikterak revoluční, dýchá z ní poctivý klasický přístup, přesně takový, jaký má pravidelný čtenář bbarak.cz rád.
Album vyšlo přesně v den devětačtyřicátých narozenin Asii pod Scratchovým vlastním labelem Albany Park Records a jde už o Jasonovo sedmadvacáté studiové album (kdo to vůbec spočítal?).
„Je mi 49 a vydal jsem projekt se Scratchem. Lepší už to být nemůže. Cítím se jako Bruce Leroy na konci filmu Last Dragon.“ napsal sám frontman part Gold Chain Military a Durag Dynasty.
Jedinou skladbou s návštěvami je „Ghetto Gospel“, kde se objevují Rome Streetz a Rigz a je pozitivní, že to není ta nejlepší věc na albu, protože to je zejména o chemii těch dvou.
„Varování: v některých refrénech se trochu škrábe,“ pobavil se DJ Scratch při představení novinky. Podle ohlasů ji pozitivně přijali třeba DJ Honda, Hieroglyphics, Daru Jones nebo Ruste Juxx. Jak to asi zaujme vás?