Z brooklynského Flatbushe znovu fouká jamajský vítr. Probuzení Da Bush Babees oživili svůj kultovní zvuk

Share

Pojďme si připomenout jedno jméno, které by nemělo zapadnout prachem hiphopových dějin. Da Bush Babees z brooklynského Flatbushe se v první polovině devadesátek stali jedním z nejzajímavějších projektů tehdejšího dění. Volně se pojili s Native Tongues (De La Soul, A Tribe Called Quest, Jungle Brothers) a do newyorského rapu přinesli výraznou dávku karibského vlivu.

Skupinu tvořili kořeny z Jamajky a Trinidadu ošlehaní Lee Majors, King Khaliyl a Light a odrazilo se to i v jejich reggae-rapovém zvuku. Debutové album “Ambushed” (1994) nabídlo spolupráci s Ali Shaheedem Muhammadem z A Tribe Called Quest i se Salaamem Remim, jenž později produkoval pro Nas či Amy Winehouse.

O dva roky později přišla druhá nahrávka “Gravity” (1996) a s ní jejich skutečný průlom. Singl „The Love Song“, produkovaný Posdnousem z De La Soul a s vokálem tehdy ještě neznámého Mos Defa, se stal jejich signifikantní věcí a v paměti fanoušků dodnes zůstává i titulní track „Gravity“ s Nicole Johnson, který patří mezi nejpůsobivější skladby roku ’96. Kdybych. měl spočítat, kolikrát se mi točil ve věži, budeme se bavit o stovkách přehrání…

Baví vás obsah bbarak.cz? Budeme vděční, když nás podpoříte na Buy Me a Coffee

Po letech ticha se trio znovu objevilo na scéně pod názvem Dub Rock All-Stars a jejich návrat vyvrcholil vystoupením na výročním newyorském koncertu Lyricist Lounge po boku jmen jako Black Thought (The Roots), Prodigy (Mobb Deep) či Pharoahe Monch. Lord Khaliyl se následně prosadil jako producent a spolupracoval mimo jiné s Talibem Kwelim nebo Fabolousem.

Ale pryč se sentimentem. Nyní, dlouhých 31 letech od poslední řadové nahrávky, se Da Bush Babees připomínají znovu. Novinkový singl „The Bush“, na němž spolupracovali také Mic Handz a Marz Money, zní překvapivě svěže a naprosto přirozeně zapadá do jejich nevelkého katalogu.

Tak co, myslíte, že se od nich dočkáme třetí desky? Asi bude kapku rozdíl makat na něčem v pětadvaceti a v pětapadesáti…