Západopobřežní veterán Daz Dillinger pere na veřejnosti rodinné i byznysové “prádlo” poté, co vydal nový diss track namířený přímo na svého bratrance Bigg Snoop Dogga. Skladba „Death Row Records Stole Frome Me” otevírá staré rány a znovu roztáčí debatu o tom, kdo a co skutečně vlastní z éry legendárního labelu Death Row Records.
V tracku Daz obviňuje Snoopa, že ho z Death Row odstranil poté, co rapper údajně odmítl podepsat převod publishingových práv a loga Tah Dogg Pound. Zakládající člen DPG tím podle vlastních slov reaguje na roky hromadícího se napětí a sporů o majetek, které podle něj eskalovaly poté, co Snoop značku Death Row v roce 2022 odkoupil.
„Nepodepíšu nic, co jsem sám vybudoval. Rodina nepodrazí rodinu,” prohlásil v diss tracku parťák Kurupta, jenž svým krokem střelhbitě rozvířil debaty o dědictví labelu, právu na zisky a vůbec otázce, jak snadno se v hip hopu prolínají krevní vazby s tvrdým byznysem.
Snoop s odpovědí nespěchal, ale pak se k ní přeci jen odhodlal a zůstal stručný a důrazný. Na sociálních sítích poslal Dazovi jasné varování, s tím, že jeho tón byl sice na první pohled uvolněný a odlehčený, ale obsah měl jednoznačný vyznění…
Baví vás obsah bbarak.cz? Budeme vděční, když nás podpoříte na Buy Me a Coffee
„Za chvíli tě roz****m, cuz. Ne fyzicky, ale po byznysový stránce,“ vzkázal čtyřiapadesátiletý Snoop, který tím dal jasně najevo, že nechce odpovědět dalším dissem, ale hodlá řešit spor právně a obchodně. Varování zároveň potvrzuje, že dlouhodobé spory o dědictví Death Row nebyly nikdy skutečně urovnány.
O dva roky mladší rodák z Long Beach se ozval hned a reagoval další ostrou zprávou. V ní znovu obvinil Snoopa z toho, že mu odebírá jeho práva a příjmy spojené s érou Death Row. Z jeho slov je patrná směs frustrace, rozhořčení i odhodlání bránit to, co považuje za své.
„Teď mě chce vyřídit po byznysový stránce tím, že se mi snaží ukrást všechno, co vlastním z dob Death Row přes falešné podpisy a neplacení tantiém. Od té doby, co má label, používá naše tantiémy na vyplácení svého personálu. Ti berou víc než samotní umělci. Žaloval jsem Sugea kdysi dávno, mám to udělat i s bratrancem? Všechno je napsané na moje jméno. Publishingová čísla se nemění, ledaže jsi zloděj. Nemůžeš mě vyhladovět, jsem nezávislý. Vždycky jsem si řídil vlastní loď ty malá dě* ko,” nebral si servítky.
Konflikt dvou bratranců, kteří spolu v 90. letech formovali zvuk západního pobřeží, se tak dostává na novou úroveň. Na jedné straně stojí Daz, který cítí, že mu bylo upřeno něco, co pomáhal budovat. Na druhé straně Snoop, který tvrdí, že záležitosti kolem Death Row řeší výhradně po obchodní linii. Atmosféra kolem Death Row v roce 2025 připomíná její nejbouřlivější období plné kontraktů, obvinění a veřejných výpadů jako v pětadevadesátém, což?
Text:
“Když byl Death Row ještě v začátcích, sypali jeden oheň za druhým.
Jeli na starým inkoustu a snažili se jen vytřískat jméno.
Smlouvy byly křivý od začátku, ďábel měl v ruce celej plán.
A od té doby se nic nezměnilo, pořád stejná hra dokola.
Starej pes štěká nahlas, ale mých nároků se nebál.
Pomohl jsem postavit jejich impérium jedinou jiskrou.
Od licencí přes publishing až po mechanický práva.
A oni mě zase chtějí zamknout, pořád ta stejná písnička.
Bojuju za svoje práva, chci to dát do latě.
Autorský práva se mi vrací, to nekopírujou.
Po třiceti letech podpisů jdu rovnou na státní úřady.
Každej sampl, každej snare, každej loop, co sežrali.
Počkej, moment
Mluví o nové éře, ale je to stejná energie.
Jiný šéfové, stejný nepřátelé.
Snoop Knight si hraje na bosse, moc dobře ví, o co jde.
Pořád ctí papíry, který podepsal Suge Knight.
Death Row Records mě okradli. Do hajzlu.
Protože Death Row Records mě okradli.
Myslel jsem, že jednou budu součástí historie.
Místo toho visím v nějakým očistci.
Death Row Records mě okradli.
Vyrostli jsme vedle sebe,
bez stříbrnejch lžiček.
Oba jsme chtěli rapovat, jen já a ty.
Ale zradil jsi mě – a teď jdeš po Dazovi.
Říkal jsi, že DPGC je na celej život.
Byli jsme přece všichni z Poundu.
A teď je to celý v hajzlu, protože jsi řekl: „Je to válka.“
A teď se snažíš ukrást moje tracky.
Každej hit, co si nárokujou, nese můj otisk.
Lhal, když říkal, že mi vrátí publishing.
Jsem Daz Dilly a tohle je můj příběh.
Death Row Records mě okradli.
Tohle není pomsta, spíš úplný vykoupení.
Každej falešnej podpis odhaluju, kámo.
Říkali: „Daz, drž se zpátky v kotci.“
Místo mašiny na beaty mi dali housle.
Tvrdí, že je to Death Row, že rapujou z hlavy…
Ale moc dobře vědí, kdo položil beaty a kdo měl plán.
Mluvím o míru a lásce, na nikoho nejsem nas*anej.
Ale když jde o můj podíl, bráním si svoje území.
Věděli, že papíry jsou falešný,
že inkoust byl maskovanej,
že pero bylo otrávený, když mě krmili lžema.
Teď soud stojí na mojí straně – pravda vyplouvá.
A já si zpětně vyzvedávám každej dluh, bez kompromisů.
Počkej, moment
Publishing je můj.
Tantiémy jsou moje.
Všechno moje.
Dřel jsem, šel přes čáru,
a licencování je každej dolar, každej cent.
Tady už nejde o podání ruky – jen o jasnou spodní hranici.
A já ti tímhle dávám vědět…”