hledat

Tags:

S. Barracuda: Za workoholika se nepovažuju, jen se přizpůsobuju době

Sdílej

Ostravský pouliční dealer Sergei Barracuda je jednou z nejvíce kontroverzních osobností české rapové scény. Jedni mu nemohou přijít na jméno, druzí hltají každou jeho hlášku, kterou ve svých skladbách vyprodukuje. Člen jedné z nejvyhledávanějších tuzemských stájí AK nečekaně vytasil z rukávu projekt „Medusa“, jež opět vyvolal celou řadu emocí. Jedno se ale majiteli úspěšné série „Pouliční ekonomická“ nedá upřít. Je to pracovitost, kreativita a chuť se posouvat. Budeme napjatě sledovat, jak nakonec jeho nové hlasové polohy a myšlenky budou přijaty, ale ten čas si můžete zkrátit čerstvým rozhovorem, který pro Bbarak.cz poskytl.

Není tomu tak dlouho, co si uzavřel dlouholetou kapitolu „Pouliční ekonomická“. Čekali jsme nové AK, kterého se možná ještě letos i dočkáme, ale zaskočila mě „Medusa“ bez jakéhokoliv avizování. Bereš sám sebe za workoholika nebo se podřizuješ trhu, který potřebuje být zásobován?

Za workoholika se nepovažuju, jen se přizpůsobuju době. Sám z vlastní zkušenosti vím, že po měsíci – půl roce se mi oblíbené tracky a alba od interpretů ohrávají a chci slyšet nové. Kromě samotných tracků, lidi chtějí full package aka nový cover a vše okolo. Chci se chovat ke svému Spotify účtu jakoby byl Instagramový účet, jestli mi rozumíš.

Hned na startu nového díla o něm hovoříš jako o první části. Rozhodl ses tedy už na začátku, že nebude řečeno všechno a dočkáme se pokračování?

Uvidíme, jestli bude pokračovaní. Záleží na lidech, jak si to zaslouží. Já už nadosmrti nemusím dělat hudbu. Ale chci.

Dá se o sedmi věcech hovořit jako o regulérním albu? Je nová věc podle tebe ve stejné rovině důležitosti jako PE?

Jo, sázel jsem na kvalitu, ne na kvantitu. Medusa má vetší důležitost než PE. PE byla škola, tohle už je umění.

Tentokrát se fanoušci nedočkají ani hmotných kusů a celek vychází na streamovacích službách. Není to pro ně ochuzení? Jsou za tím všeobecné klesající prodeje pevných nosičů nebo fakt, že streamovací služby zažívají v posledních letech boom? Někteří interpreti se bez hmatatelných důkazů o své aktivitě neobejdou, jak to máš ty?

Neviděl sem nikoho v Česku/Slovensku dělat digitální distribuce only, kromě broke soundcloud rapperů. Chtěl jsem být první. Já osobně raději všechna alba v telefonu. Ale chápu, že sběratelská záležitost je sběratelská záležitost, máš CD, booklet, pěkně to voní atd…

Nelze si nevšimnout nových technik, větším laškování s hlasem, ale i samotným zpěvem. Nebojíš se, že někdo bude namítat, že se vytrácí ta pouliční striktnost, která tě roky honosila? Nechtěl si spíš více volnosti a nebýt svázán jedním postupem? Lze hovořit o přirozeném vývoji?

Slyšel jsi track Bomby ft. Rytmus? Slyšel jsi Dealerovo blues? Slyšel jsi Cizí tváře? Slyšel jsi Zásobuju blok? Slyšel jsi Svěží dech? Slyšel jsi Jako mafie? Slyšel jsi Děvky sou tak eazy? Slyšel si Tohle není lovesong? Slyšel si dalších x tracků, od roku 2011, kde zpívám? Už od té doby bylo u tracků záměr, aby zněly zpívaně/nevinně, přitom obsah byl tvrdý, drogy dealující, na ulici stojící, do auta kufru sportovní tašku házející. Autotune mi pomohl tahat svůj hlas do větších výšek a dělat vetší kouzla. Ale koncept je stále stejný, tak jak sem ho nakreslil v 2010. Samozřejmě, že budou říkat hovna, ale to jsou tupci. Bliju z debility některých CZ/SK posluchačů. Lidé z konzervy. Neumí to prostě poslouchat.

A dají se tyhle nové techniky v klidu zvládnout i live na koncertech? Mnozí by se asi schovali za nějaký half playback, jiní zase říkají, že podstatné je umět dát naživo to, co předvedeš ve zvukové stopě. Jak se s novým materiálem připravuješ na cesty ty?

Momentálně kupujeme výbavu na live performance. Všiml jsem si, že CZ/SK interpreti, co používali autotune přede mnou, ji nemají. Což o něčem vypovídá.

Opakovaně figuruješ mezi headlinery slovenské festivalové jedničky Hip Hop Žije. Proč tě ale dlouhodobě postrádáme na tuzemských vrcholných akcích? Je problém v komunikaci s organizátory, malých částkách nebo pro tebe nejsou tyto akce atraktivní?

Možná je to tím, že s nimi nefetuju nebo neodpovídám na otázku “Jaká byla cesta kluci??” Hehehe. Cena tak vysoka není, stačí se ozvat mému manažerovi na booking@azurit.cz , pokud někdo nebyl schopný najít kontakt. Co už, čísla skáčou výš, budou muset příště platit více.

Tagy:
Austy

Příslušník rapové policie od roku 2012...

  • 1

Diskutuj na Bbarak.cz

Už jsi četl?