hledat

LOGA o nové desce: Kdo chce přijít na kloub názvu desky, musí číst mezi řádky

Sdílej

Co se týká rapu, vzal jsi to od píky přes battle stages. Hip-hopovou kulturou jsi ale neprošel jen s majkem v ruce. Našel jsem dokonce i videa, na kterých jsi dělal bboying. Žil tento element v té době v Olomouci?

Když mi bylo možná osm nebo devět, tak jsem se k bboyingu dostal přes staršího kamaráda, který tehdy hodně sledoval hiphopovou subkulturu. Potom jsem se chytl jiné party lidí, kteří už v hip-hopu fungovali delší dobu, breakovali, dělali beatbox a spoustu dalších věcí. S nima jsem se tomu začal věnovat, založili jsme crew, jezdili tancovat na akce a tak. Pořád jsme něco dělali, běhali po venku, poslouchali oldschooly a točili se při tom na hlavě. Před dvěma lety jsem to zkoušel znovu, ale už jsem o něco těžší a byl jsem vždycky hrozně rozbitej, tak jsem s tím sekl.

Tohle byly tedy tvé první kontakty s hip-hopovou subkulturou? A byl právě breakdance impulzem, který tě později přivedl k rapu?

Jo, řekl bych, že to byla doba, kdy jsem se k tomu dostával. Breakdance byl stoprocentně jedním z impulzů, ale bylo jich určitě víc. Dostal jsem se k tomu právě ještě hodně mladej. Takové ty dětské rapové bullshits jsme začali dělat kolem roku 2009. Byli jsme tehdy ještě na základce, když si to pustím dneska, musím se tomu zasmát. Ale nebýt toho, není to, co je dnes. Takže se tomu věnuju plus mínus osm let.

Vzpomínal jsi, že během toho jsi ještě jezdil šest let na skejtu a pak na BMX. Kdy jsi to všechno stíhal?

Stíhal jsem toho hodně. Už když jsem tancoval, tak jsem jezdil na skejtu. Byl to takový dětský level, až poslední dva roky jsem se tomu věnoval víc. Ale to mi zas pořád praskaly šlachy a tak. Můžu ale říct, že jsem se na to vykašlal kvůli tomu, že jsem každé dva týdny prošoupal tenisky. Potom už jsem neměl v čem jezdit ani chodit. Tak jsem třeba půl roku nejezdil a mezitím začal s BMX. Na tom jsem se ale pořád lámal.

Ještě jsem nikdy nezaregistroval významnější jméno reprezentující Olomouc. Zdá se, že se tady drží scéna jen na lokální úrovni. Pokusíš se svým projektem expandovat i za hranice hanácké metropole?

Myslím, že Olomouc je v rapu město samo pro sebe. Každé vetší město nějaké jméno má, ale u nás nikdo takový není. Je tady spousta lidí, ať už jsou to mc´s, dj´s nebo producenti, kteří dělají super věci. Zasloužilo by si to víc pozornosti, myslím, že by to mohlo něco dát i lidem mimo Olomouc. Snažíme se to teď nakopnout, dělat věci plnohodnotně. Doteď jsme tvořili, sice dlouho, ale bylo to spíš takové lepení. Vydávali jsme tracky, semtam dávali koncerty a tak. Boombapback bude v podstatě moje první plnohodnotné album, za které se můžu postavit.

Co se týče tvé tvorby, nemůžu vynechat freestyle. Účastnil ses řady battlů. Navíc olomoucká parta CoDoomdaL Records pořádá freestyle battle event Král Moravy, který měl vždy hvězdnou porotu. Pokud vím, určitou dobu jsi byl členem CoDoomdaL a titul Krále Moravy jsi získal ze tří ročníků dvakrát.

Král Moravy je právě projekt Tuldy z CoDoomdaL. Je to supr, protože už tady nikdo podobné akce nedělá. Řekl bych, že už to má i celkem jméno, Tulda to dělá dobře a snaží se. Nemyslím si sice, že by tam měli jezdit všichni, co tam jezdí. Na druhou stranu už freestyle dnes skoro nikdo nedělá, o to míň je teda těch, co to dělají dobře. Určitě je ale dobře, že se takové akce konají. Letos jsem se nezúčastnil kvůli práci na albu. Taky mi vadilo, že hrozně moc lidí mě má zaškatulkovaného jako battlera. Soustředil jsem se tedy nejvíc na album, aby měli i lidi na výběr z něčeho jiného než z primitivního nadávání si. Freestyluju si každý den, dáváme to i na akcích, battly už jsou ale pro mě pass.

V současnosti jsi tedy dofinišoval své debutové album?

Ano, album vyjde během pár dní. Bude se jmenovat 222: BoomBapBack. To ale neznamená, že jsem ve škatulce a dělám hudby jenom do starých špinavých boombap beatů. Jsou tam různé věci, není to zaseklý a myslím, že si tam každý najde to svoje. BoomBapBack znamená smysl toho rapu. Když poslouchám staré věci, tak se mluvilo o věcech, které jsou důležité, nebo je dobré se o nich vyjádřit. Což samozřejmě existuje i dneska, rozhodně nechci nic vracet, ale přijde mi, že se dnes ztrácí ten podstatný smysl.
 Nahrávám v olomouckém Sundej Boty Records, všechno řeším tam osobně s vlastníkem Adamem Řezníčkem, má to úroveň a je to fajn. Proto jsem si řekl, že už má cenu udělat album plnohodnotně.

Tím jsi mi připomněl pár let zpátky avizované album  Pohled na věc ještě pod pseudonymem Logik. Jak dopadl tento projekt? Vyšuměl do ztracena jako Dreho Detox?

Byla to taková nerozvážnost. Měl jsem několik věcí do beatů od Daldy, Formiho nebo Elbeho, skoro hotové album. Pořád jsem si ty nahrávky pouštěl, ale po nějaké době jsem si říkal, že už mě to nebaví. Tak jsem to přestal poslouchat, počkal jsem měsíc, možná dva, pak jsem to začal poslouchat znovu. Ale prostě jsem si řekl, že to udělat nechci, že se mi to nelíbí. Možná to bylo v pohodě, ale třeba by mě teď štvalo, že jsem to neudělal líp. Jsem rád, že jsem to neudělal. Moje debutová deska teda bude 222.

Jsi schopný nám prozradit bližší info k nadcházející desce 222: BoomBapBack? Co vůbec znamená to číselné spojení?

Na to se mě ptá každý. 222 v mém překladu je BoomBapBack, protože B je druhé písmeno abecedy. Album obsahuje šestnáct tracků. Na produkcích se objeví lokální Emes, bez něj by to nevzniklo. Je to velký pán a na albu má okolo poloviny produkcí. Dál je tam Paadre z d´n´b crew Bass Elementz, který mi udělal takovou shaolinskou věc. Titulní track 222 produkuje Quest, beatmaker z Kanady. Dále je tam ostravský Bettsky a  J- Bez. Na jedné věci se objeví i Emeres.

Objeví se na albu i hosté? Prozradíš nám jména?

Objeví se tam moji olomoučtí parťáci Ra-Dex a štěPÁN a skupina Element, která reprezentuje Sundej Boty Records. Za Olomouc se objeví taky LA.dess z CoDoomdaL. Dále tam bude šumperský Tade z Parchants Diary a Wyruz z Českého Těšína. Na titulním tracku mám na cutech DJ Busteraze.

Nemáš jako mladý debutant obavy, že by deska mohla mít menší ohlasy, když nenásleduješ aktuální trendy?

Nemám strach z ničeho, netvořím podle jiných hodnot, než podle svých. Hlavně dělám hudbu a nic neškatulkuju. Každý, kdo chce přijít na kloub názvu téhle desky, si ji musí poslechnout a číst mezi řádky.

AG

Diskutuj na Bbarak.cz