hledat

HOT KARL – The Great Escape (2005, Headless Heroes)

Sdílej

Hot Karl je pětadvacetiletý běloch, který vyrostl na okraji jednoho menšího města v Kalifornii, kde začátkem 80. let našel zalíbení v tvorbě legend jako byli Slick Rick nebo Big Daddy Kane. Další roky jeho života znamenaly klasickou cestu od prvních rýmů přes freestylové soutěže až po první zájem hudebního průmyslu o jeho osobu. Před pár lety zakotvil na labelu Interscope, kde nahrál první album s lidmi jako Kanye West nebo Redman, avšak jediné, co z tohoto období posluchači dostali, byl vinylový singl „Blao“ / „Armand Assante“. V Interscope si totiž vše rozmysleli (přestože do projektu investovali přes půl milionu dolarů) a album nechali zalehnout prachem. Karl se proto rozhodl vydat nezávislou cestou a před krátkým časem vypustil svůj oficiální debut „The Great Escape“, který představuje jeho velký útěk před hrůzou hudebního průmyslu. Tomu se taky věnuje hned první track, kde Karl vede dialog s dlouho zmizelým MC Serchem, který tu hraje roli peněz chtivého manažera z nahrávací společnosti a vysvětluje, jakou hudbu má Karl dělat, aby byl „hot“. Ten se brání, že chce zůstat svůj: „Radši přestanu rapovat, než abych měl R&B song s Tyrese.“ V průběhu alba najede ještě několik skitů, kde se vás Karl formou zesměšnění hudebního průmyslu snaží přesvědčit, že chce dělat jenom pravej rap. Při poslechu jeho alba to tak ale bohužel nezní. Ve většině tracků totiž nenajdete to, co byste si pod pojmem „pravej rap“ představili. Je tu hodně popových a diskotékových beatů doplněných zpívanými refrény a zvuk některých skladeb bych zařadil někam na přelom 80. a 90. let, což jsou časy, na které Hot Karl vzpomíná v „Kerk Gybson“. Příliš mě nepřesvědčily ani tři cross-overy, jejichž kytarové refrény potěší maximálně fanoušky klasického rocku, kteří to ale stejně poslouchat nebudou. Co se týče rapu, Karl disponuje typicky bílým, vysoko položeným hlasem, střídá tóny a někdy přímo řve, takže jeho přednes nenudí. V „Just Like Me and You“ (a obvzlášt když naskočí refrén) se možná budete ujišťovat, jestli náhodou neposloucháte Eminema. Hlavní témata, jimž se rapper na svém debutu věnuje, jsou plivání na hudební průmysl, pocity z předměstí a zábava. Je tu jedna vážnější story rozdělená do dvou tracků, spousta rýmů o vyrůstání a životě na okraji města, ale i vtipnější momenty. Dovíte se třeba, že Courtney Love nebo Mya jsou „Butterface“ a jakým holkám takhle Karl říká. Jako jednoznačný vrchol alba, který nemá mezi ostatními kousky konkurenci, bych označil „I’ve Heard“, kde se rapper přes nakoplý beat od 9th Wondera rozpovídá o různých situacích, které ho v rapu potkávají. Myslím, že tenhle track dokazuje, že celá deska mohla dopadnout mnohem líp. Když jsem si poslechl na začátku zmíněný singl z doby, kdy Interscope byl jeho domovem, říkal jsem si, že jsme možná přišli o výborné album. Na „The Great Escape“ se Karl ovšem nikomu nepodřizuje a udělal si album takové, jaké chtěl on. Dobrý pocit pro něj, špatný pro moje uši. Hot Karl – The Great Escape: 01 Let’s Talk feat. MC Serch 02 Suburban Superstar 03 Ready for the Booth (Skit) 04 Kerk Gybson 05 Butterface feat. Ali Abnormal 06 Everything Sounds Good (Skit) 07 Home Sweet Home feat. Reggie Watts 08 Back & Forth feat. Boobie Poquito 09 Still There (Skit) 10 Just Like Me And You 11 Dreamin‘ 12 Could’ve Been Huge (Skit) 13 I’ve Heard 14 The Afterparty

Diskutuj na Bbarak.cz

Už jsi četl?