Recenze: Rock Most & Game Brothas

Rock Most – Rise & Shine Atlantský DJ, producent a MC Rock Most prožil od svého debutu FLO (For Lovers Only) v roce 2009 nepěkné období. Nejdříve se jeho dodávka při přesunu na turné čelně střetla s protijedoucím vozidlem, což resultovalo v kolizi a odpis auta. Rock Most jako zázrakem neutrpěl vážnější zranění. Druhým momentem bylo ozbrojené přepadení, kdy Rock Most v sebeobraně na útočníka vystřelil a zabil jej. Není se tak co divit, že se jeho nové album jmenuje Rise & Shine. Kromě toho, že do něj Rock Most vlil veškeré emoce, které jej za poslední dva roky provázely, je z něj především cítit snaha uspět. Ať už to jsou skladby jako “Move“ nebo “Prosper“, vždy je z nich patrné Rock Mostovo přání se ve své kariéře posunout dál. I přes to, že Rise & Shine je tématicky osobní deska, je znát, že Rock Mostův potenciál se ukrývá především v produkci. Dokáže brilatně sladit kombinace klasických samplů s živými nástroji a album přitom neztrácí nic na své dynamice, kterou si udržuje po celou dobu. Hodnocení: 6 / 10 Game Brothas – How The West Was Won Existují lehčí úkoly než jaký si dalo duo Game Brothas. To chce s jejich debutem How The West Was Won vrátit západní pobřeží zpět na hip-hopovou mapu. Dvojice Nature Boy a Mista Wonderful se o to pokouší pokračováním v tradici domovského oaklandského zvuku, který dříve formovali Too $hort, Mac Dre či Spice One nebo v poslední době Keak da Sneak a Yukmouth. Jejich album tak nabízí klasické 808 bicí doplněné o 60 minut plných pouličního života, holek, prachů a paření v klubu. Ačkoli je v tomto ohledu deska konzistentní, nevyvaruje se šlápnutí vedle jako je do absurdna dotažené použití auto-tuneu v “I´m Gone“. Game Brothas i přes jistou povrchnost celého How The West Was Won dokáží naznačit, že jim není cizí ani komplexnejší vyprávění příběhů než všudypřítomné “PGA“ (Pretty Girls & Alcohol). Příkladem je závěrečné “The Lick“ popisující nevydařenou loupež. Hodnocení: 5 / 10