Rock'n'Roll nikdy nebude takhle Hip Hopovat

Legendární modelingová škola nádherných chlapců se vrací s videoklipem ke klasické hymně, která spatřila svět již v roce 1998. Tahle nadčasová záležitost si zasloužila vizuálního kumpána už při početí, ale nikdy není pozdě. Není také jedináček v tomto smyslu a to je jen dobře. Třeba si to v té době nemohli finančně dovolit, jako například R.A. The Rugged Man a jeho dvě klasiky, Uncommon Valor a A Star is Born. Jejich vizualice totiž spatřila svět až léta po vydání originální skladby. Takže, Rock’n’Roll takhle nikdy nebude Hip Hopovat. A to je velká pravda i dnes
 
 
Představte si spojení Godzilly a King Konga. Vytvoříte dvouhlavé supermonstrum, stejně jako když dáte do kupy Stetsasonic s Gorillaz, nebo Gravediggaz s Deltronem 3030. A to je právě to, co se přihodilo jednoho krásného dne velmistrům, kteří si říkají Prince Paul a Dan the Automator. Ten projekt nazvali Handsome Boy Modelling School a album pokřtili So…How’s Your Girl? Album bylo vyhlášeno jako jedno z nejlepších ještě v ten samý rok, třeba od Spin Magazine. Až v roce 2004 se dali znovu dokupy a my jsme se dočkali jejich poslední kolaborace. Vydali desku White People, která byla vyhlášena jako inovativní, originální a poslechově skvělé album roku. Na obou albech se objevili umělci nejen Hip Hopoví, ale i rockoví, a k tomu všemu ješte pár komiků. Kdo jsou vůbec tihle dva kmotři?
 
 
Dan the Automator je producent, který může za takové klenoty jako jsou Dr. Octagon s Kool Keithem, Gorillaz, projekt s DJ Shadow, Deltron 3030 s Del the Funkee Homosapien a Kid Koala nebo kapela Crudo s Mikem Pattonem z Faith no More. Dan je také trénovaný na klasických houslích a vynikající DJ již od mládežnických let. Dnes je mu kolom padesáti, stejně jako jako Prince Paulovi a poslední projekt Got a Girl je jen 2 roky starý. Skupil se s herečkou Mary Elizabeth Winstead, kterou tady asi známe s posledních dvou dílů Die Hard, kde hraje dceru Johna McClana, nebo z remaku The Thing, který s pomocí scénaristy totálně zhanili. Tenhle pohodový projekt je definitivně mimo Hip Hop, ale Dan opět dokazuje, že jeho hudební počiny mají hlavu a patu.
 
 
Prince Paul začal svojí kariéru v Hip Hopu jako DJ pro Stetsasonic již v roce 1984. Jako producent byl ovlivněn stylem Bomb Squad, tedy producentského týmu Public Enemy. Jemu se hlavně zalíbil styl samplování a skládání několika samplů přes sebe, podobně jako to vymysleli právě legendy z Bomb Squad, kteří produkovali Ice Cubovu premiérovku Amerikkka’s Most Wanted. Mezitím, než se střetl s Danem, měl už za sebou produkční kredity na albech od De La Soul, 3rd Bass, BDP nebo Big Daddy Kane. Největší úspěchy přišli však s albem De La Soul is Dead, které dostalo 5 mikrofónů od Source Magazine a s kapelou Gravediggaz, kde spojil síly s Rzou, Frukwanem ze Stetsasonic a Too Poetic z Brothers G.R.Y.M. Těsně před HBMS vydal svojí sólovou klasiku, A Prince Among Thieves. Později produkoval celé Montezuma’s Return od Souls of Mischief a byl to on kdo je oslovil, že jim chce udělat celé nové album. Jeho kreativita nemá obdoby a dnes jeho styl zahrnuje samplování neznámých věcí, vlastních skladeb, ale hlavně použití živých hudebních nástrojů. Na nich si právě oblíbil hrát melodie ze starších písniček a z nich potom sampluje pro nové projekty. Oblíbil si také do svých děl přidávat komické skity a je sběratel zastaralých produkčních mašin jako Akai A900, na kterých stále dnes tvoří. On prostě preferuje ten čistokrevný analogový místo toho sterilního syntetického digitálního zvuku, kterému ten Hip Hop pocit chybí. Jeho posledním velkým projektem je Throwback to the Future z jeho brazilskou Hip Hop Fusion kapelou BROOKZILL! vydanou minulý rok.
 
Teď už honem zpátky ke skladbě a klipu Rock’n’Roll (Could Never Hip Hop Like This). Hip Hop je a bude víc než jen hudební žánr. Žádná jiná hudba totiž nespadá pod tak všestrannou kulturu. V originálním pojetí je Hip Hop jak pravé konopí, dobré pro zdraví a stimulující. Zapálíme si nebo připijeme si na Hip Hop jako chlapi v klipu. Dan a Paul celou dobu drží sklenku Martini, ale nakonec se z ní nenapijou, i když za nimi pořád běhá číšník na doplnění. Při odehrávajícím konkurzu uvidíme, jak přeměnili Hip Hopery na dvojníky Guns’n’Roses. Místo širokých kalhot a kšiltovek si natáhli legíny a uvázali šátky s americkou vlajkou a klasické dvanáctsetdesítky vyměnili za kytary a k tomu všemu se namalovali. Rozdílů mezi těmito hudebními žánry je nezpočet a jsou většinou viditelné. Schované rozdíly jsou samplování, které v Rock’n’Rollu budete hledat marně, a škrábání desek. Chlapi tady samplovali On Fire od Stetsasonic a kámoš Kid Koala pěkně doplnil scratche. Tak už to czechněte, na co čekáte, dámy a pánové?
 
Fau

Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná