Máte čas a nudíte se? Můžete se zkusit probojovat k Jay-Zho dalšímu filmovému klipu

Čerstvý videoklip ke skladbě Family Freud z Jay-Zho letošního alba 4:44 mi znovu připomněl, jak "průmyslové" jsou úvahy některých interpretů (popř. jejich manažerů), i jak jsem já coby posluchač rozmazlený. Respektive mě k téhle úvaze přivedla cesta, kterou musí divák podstoupit, aby se k Jiggovu novému vizuálu prokousal.

 
Jay-Z přicházel v letošním roce s videi, jaké má v hiphopovém žánru málokdo, a s nimiž promoval své letošní LP 4:44. Po trojici videí o rozměrech krátkometrážního filmu Legacy, Smile a Marcy Me došlo na stejně velkolepé zpracování tracku Family Freud. Po Jay-Zho boku ve vizuálu s režií Ava DuVernay hrají i jeho drahá polovička Beyoncé a jejich dcera Blue Ivy.
 
Krátký film oplývá také drobnými rolemi nejrůznějších, nám více či méně, známých celebrit jako Michael B. Jordan, Ghost Omari Hardwick, Rosario Dawson, Rashida Jones, Thandie Newton, America Ferrera, Brie Larson, Constance Wu, Jessica Chastain nebo Mindy Kaling. Scénář nabízí typické spojení lásky a zrady v kostelních kulisách.
 
Zní to všechno dobře, že? K Jiggovu novému vizuálu se ale dostanou jen ty nejstatečnější a nejtrpělivější. Krátký film k tracku z desky 4:44 je totiž k vidění výhradně na Jay-Zho známé platformě TIDAL. Ta při příležitosti vydání nového klipu nabídla divákům a Carterovým fanouškům dvanáctidenní registraci na svých Hi-Fi a Premiur účtech zdarma a tedy i možnost podívat se zdarma na film Family Freud.
 
Vypadá to na férovou dohodu, co? Nejdřív se ale musíte na platformě zaregistrovat. To bych tak nějak i očekával a i když jiné platformy se obejdou bez toho, jsem ochoten do toho jít. Po registraci ale přichází další podmínka. A na tu už nepřistupuji nikdy. Po vzoru celé řady dalších podobných aplikací je totiž nutné si do prohlížeče nainstalovat i samotný TIDAL. Po absolvované zkoušce jsem celý pokus znechuceně vzdal.
 
Já chápu, že Jigga postavil během své kariéry impérium dost velké na to, aby už nemusel do smrti nahrát ani freestyle, ale vážně musím jako fanoušek přistupovat na každý jeho podnikatelský záměr? Snaha promovat Jay-Zmu blízký TIDAL je tady naprosto evidentní, přičemž podobně průmyslový přístup (za který Jay-Z obdrží v lednu zvláštní ocenění akademie Grammy) je spíš byznys založený na konzumování muziky za Jay-Zho dozoru nad vaší peněženkou. Bez ohledu na to, že vás nutí z ní vytáhnout nějakou tu grešli. Někdo tomu říká umění. To v samotném klipu možná i je, já tomuhle ale říkám marketing, který tu zjevně hraje prim.
 
Na jednu stranu je fajn vidět, že Jay-Z si své panství umí střežit a má podnikatelský čuch. Pokud si můžete dovolit streamovat vlastní robustní videoklip s filmovými kvalitami přes vlastní platformu a obejdete se bez adres zaměřených na masy (YouTube), je to známka nesmírně vysokého postavení v "hudebním průmyslu".
 
Zda je umělecký záměr stejně propracovaný jako ten obchodní, vám v případě Family Freud nemohu potvrdit. Nebyl jsem totiž dostatečně trpělivý a statečný, abych se ke Carterovu novému vizuálnímu dítku prokousal. Možná jsem na to moc rozmazlený ostatními platformami, které mě do podobných cirkusových kousků nenutí. A stejně tak bych já nerad nutil naše čtenáře k něčemu, co nejsem sám ochoten podstupovat.
 
Pokud ale máte čas a nudíte se, můžete to zkusit a udělat si konkrétní názor
 

NTK - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná