Rhymefest, El Che a teorie obstarávání kalcia

Chicagský bomber Rhymefest, který kdysi napsal pecku “Jesus Walks“, za kterou si odnesl jeho dobrý kamarád Kanye West cenu Grammy, vydává v květnu novou desku nazvanou El Che. A protože ji tentokrát vydává nezávisle na major labelu, který mu neudělá reklamu, musí rozjet propagaci sám. Kde nejsou peníze, tak tam pomohou zajímavá prohlášení jako ta, že hudební průmysl není nic jiného než otroctví, že lidi potřebují k životu kalcium a aby člověk v bizu uspěl, tak musí být „Everybody´s Darling“ jako Obama. V jednom ze svých posledních rozhovorů pro německý Juice prohlásil, že je potřeba informovat mladé lidi o tom, jaký hudební průmysl doopravdy je: „Je to normální otroctví. Jak podepíšeš smlouvu a dostaneš zálohu, tak jim patříš. Přitom je showbyznys jako Las Vegas, kde je to postavené tak, aby hráč nikdy nevyhrál. Ze všech, který dostanou smlouvu, nakonec uspěje jen asi 5%.“ Na otázku, jak vnímá změny uvnitř průmyslu, tak odpověděl: „Člověk se musí poohlédnout po jiných alternativách. Lidé potřebují kalcium a proto milují mléko ve všech svých podobách. Jahodové mléko, vanilkové shaky a nebo cornflakes. Muzika je jako mléko a major labely jsou jako krávy. I když vymřou všechny krávy, tak přesto budou chtít lidé mléko. Jsou milióny muzikantů, ale major labely už nemají peníze na to, aby se o ně postaraly. Znám lidi, kteří pro ně pracovali, ale dostali padáka a teď sedí v boxerkách doma a sledují televizní seriály a už v poledne mají stažený 2 giga porna.“ Rhymefest má úplně jasno, co se týká toho, kudy vede cesta z krize a problémů. „Musíš promakat živé vystoupení a být permanentně na cestách. Je to také o konexích. Musíš potkat důležité lidi a padnout jim do oka. Musíš být jako Everybody´s Darling, jako byl v předvolebním období Obama. Mám pocit, že 30 000 nosičů můžu v klidu prodat i bez peněz od major labelů. Za třicet navíc dostanu mnohem víc peněz než za pětinásobek u velké firmy. Proto říkám díky J Records za všechno, za reklamu a třeba i za 450 000 dolarů za video ke skladbě “Brand New“, teď ale už to zvládnu sám. Nebudu rozhodně plýtvat penězi jako to dělal major. Když jsem jim řekl, že 450 000 tisíc za video je strašně moc a zbytečný, pánové v kravatách řekli, že ví, co dělají. Nevěděli. Dělali jen machry.“ Co se týká jeho druhé desky El Che, tak ta by podle něj neměla být ve stylu Kanye West, se kterým pravidelně tráví dovolenou, ale spíš v duchu Little Brother, se kterými v poslední době nahrával. Produkci by měli obstarat mimo jiné i DJ Premier, DJ Jazzy Jeff, Mark Ronson nebo Just Blaze.

- Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná