Kam zmizeli Real Live?

Ačkoliv se nejedná o žádnou horkou novinku a závratnou zprávu, přesto mohou být následující řádky pro někoho zajímavé, stejně jako byly třeba pro mě. V polovině devadesátých let vyšly krutý desky od lidí jako Bushwackass, Hard 2 Obtain, Blahzay Blahzay, Smooth Da Hustler a podobně. Vypustili do světa bombu a pak se po nich slehla zem. Semlel je hudební průmysl, konkrétně je zapeklo jejich vydavatelství, které je mělo paradoxně udržet nad vodou. Jednou z takových kapel, byl i tandem Real Live z New Jerusalem a.k.a. New Jersey. Rapper Larry-O a producent K-Def debutovali s albem The Turnaround: The Long Awaited Drama a poté zmizeli ze scény. Proč se tak stalo, vysvětloval v nedávném rozhovoru sám K-Def, který poskytl rozhovor při příležitosti propagace jeho instrumentálních desek Beats From The 90´s. Na otázku proč se vypařili ze scény, když byla odezva na jejich desku velmi slušná, tak odpověděl: „Za vše je zodpovědný můj bratranec Larry-O. Koukal na MTV, kde běžel náš videoklip, který měl slušný rozpočet a současně věděl, že rádia na obou pobřeží hrají naše skladby. Navíc se od lidí z Evropy dozvěděl, že jsme docela populární, tak nabyl dojmu, že za to vše dostáváme málo peněz. Ona nám firma něco dala, on byl ale přesvědčený, že to není adekvátní částka k naší popularitě. Vzal proto kvér a naběhl do kanceláře, kde seděl produkt manažer a namířil mu bouchačku přímo do obličeje. To byl totiž jeho způsob vyjednávání. Larry-O musel samozřejmě do lochu a my museli zrušit koncerty a všechny promo akce. To vše ovlivnilo prodej a vydavatelství nás vykoplo. Všechno to tak dobře začalo, kariéra byla tak dobře rozběhlá. Měli jsme smlouvu na dvě desky a jeden obchodník z Evropy tvrdil, že se naše album prodává stejně dobře jako třeba album Ironman od Ghostface Killah. Náš čas měl teprve přijít. Jsem přesvědčen o tom, že by jsme prorazili." V interview také mimo jiné zaznělo, jak se seznámil se svým mentorem Marley Marl, který ho vzal do učení jako svého žáka. "Marleyho jsem znal už delší dobu, víc jsme se začali bavit až v roce 1992. Tehdy sháněl nějaké beaty pro svojí novou kapelu Lords Of The Underground. Když slyšeli beat, ze kterého byla později pecka “Funky Child“, tak byli totálně vyřízení a chtěli další. Já měl ale strach, že mi za to nezaplatí, tak mi dal Marley za beat CD 100 dolarů." V závěru povídání ještě souhlasil, že počátkem devadesátých let působil jako ghost producer. A protože už vypršela promlčecí lhůta, tak prozradil, že produkoval (v bookletu ale nikdy nebyl zmíněn) většinu skladeb pro Ed O.G.&Da Bulldogs, ale i pro The Artifacts či El da Sensei. Instro od něj použili i Run DMC nebo LL Cool J. K-Def je bezesporu legenda a proto kontroluju jeho řadu instrumentálních desek Beats from The 90´s, které vyšly v závěru minulého roku.

- Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná