Udělat facebook event nestačí - 30 CZ / SK interpretů radí mladým promotérům

Tak a jsme tu zpátky s koncertní tématikou. V prvním kole jsme vyzpovídali naše přední promotéry, aby se s námi podělili o své zážitky a zkušenosti s pořádáním hh akcí a dnes se budeme věnovat těm, kterých se to týká ze všech nejvíc. V druhém kole budou totiž odpovídat samotní interpreti, kteří nám třeba prozradí z čeho mají během koncertu největší strach a na co se někteří rádoby organizátoři vymlouvají, když přijde řeč na vyplácení honoráře. Myslím, že se docela pobavíte.

Otázky pro tentokrát zněly:  

1. Jakou by si dal radu začínajícímu promotérovi?

2. Co je pro tebe nejhorší věc, která se může během koncertu stát?

3. Nejvtipnější hláška, výmluva, omluva promotéra, kterou si kdy slyšel?

Mike Trafik

1. Říkám: Uvědom si, že jde o standartní formu podnikání s reálným rizikem ztráty. Takže vždycky měj připravenou hotovost pro vystupující a hlavně pro headlinery.

2. Hrozivý výpadek elektriky.

3. Nelze vybrat jednu jedinou. Kreativita, kterou září promotér při lhaní, se rovná umění. Téměř vždy jsou to perly.

L.D. (MAAT)

1. Pozvi mojí krů. Nechoď do ničeho s tim, že to vyjde, což znamená - investuj a nespoléhej na peníze ze vstupu a podobnejch věcí.

2. Když vypadnou pojistky a podobný věci, třeba jako se to děje na festivalech. Nejhorší je špatnej zvuk, najebanej mysliveckej zvukař. Promotér musí mít profesionální přístup stejně jako interpret, protože až potom může úspěšně proběhnout koncert.

3. Nic významnýho, co by mě utkvělo v hlavě. Většinou si pamatuju, že ti donese balíček peněz a chybí ti tam třeba 1000,- a pak týpek dělá, že se přepočítal.

Fosco Alma (MAAT)

1. Aby si všechno pořádně spočítal, než se do něčeho bude pouštět. Dneska to není sranda něco pořádat - lidi sou zmlsaný.

2. Špatně nastavený odposlechy. Když se člověk neslyší, může si rychleji unavit hlasivky.

3. "Počkejte tady, zajedu pro zbytek peněz. Hned sem zpátky!"

Kenny Rough

1. Udělat dobrou party není jen o tom zabookovat svoji oblíbenou kapelu a udělat facebook event. Když začínající promotér bude trošku přemýšlet (začíná to výběrem kapely a klubu), tak by se nemělo stát nic špatného. 

2. Tak třeba teroristický útoky, výbušniny, atentáty, požáry a tak dále. Ale z toho reálnějšího je to asi, když například zvukař usne pod náporem pivního opojení. Nebo se promotér zboří tak, že po koncertu usne pod stolem. Stalo se o mnoho víc takových úletů, jen si je teď narychlo navybavuju. 

3. Tak omluvy a výmluvy zas tak na denním pořádku nejsou. Většinou je vše bez problémů, ale kdysi dávno se nám stalo, že promotér ještě před koncertem utekl domů a pak ho zapírala vlastní matka. Pětsetikilometrová cesta domů byla velice zajímavá. 

DeSade (Sodoma Gomora)

1. Myslete na kvalitu zvuku. 

2. Nejhorší věc, kterou vystupující na koncertu může zažít je vysranej zvuk. Věci jako žádný nebo nefungující odposlechy, nedostačující aparatura, nevhodný mikrofony, popřípadě polohluchej zvukař dokážou srazit kvalitu koncertu kapely na minimum. Lidi jsou pak nasraný, že museli platit vstup nebo si v horším případě řeknou "ta kapela stojí za hovno" ... to všechno kvůli špatnýmu zvuku.

3. Asi zatim nejvíc mě pobavila příhoda, co se stala v Jindřichově Hradci, kde nám organizátor akce řekl, že tamní zvukař odmítl zvučit, sebral se a šel do hajzlu cca hodinu před koncertem, protože si pustil live video Sodomy Gomory ... God knows why

Řezník (Sodoma Gomora)

1. Kdo pil, ten umřel, kdo nepil, taky umřel.

2. Mě třeba strašně sere, když si napíšeme nějaký požadavky a promotér se na to buď úplně vysere, nebo to splní jen částečně. Ke svýmu vystoupení nutně potřebuju 4 předčasně narozený kojence indiánského kmene Hamaka. Když sou třeba jenom 3, tak to zkurví celou akci a koncert pak stojí za hovno – ani ty lidi si to tak neužijou.

3. „Kluci, když chcete na pódiu ty kurvy bičovat laminátovejma tyčema potaženejma skelnou vatou, tak předtim radši zavolejte záchranku, já se kvůli vám nenechám zavřít!“

Orion

1. Ať nezačíná, když si neví rady a když už začne, tak ať má vždy na zaplacení cash před koncertem.

2. Zažil jsem toho už tolik, že nevim co dát jako nejhorsi, ale asi když vypadne proud nebo prostě nějaký technicky sračky.

3. 1. teď ty peníze nemám, ale slibuju, že je pošlu na účet 2. pláč, klepáni se až záchvat z toho, že nepřišli lidi nebo že pršelo atd 3. ved sme sa preca domluvili ve slovenských korunách, že bratu?

Indy

1. Stavět akci podle budgetu a budgetem začít, náklady, a výnosy....nespolíhat na návštěvnost, spoléhat na partnery, mít peníze na kapelu i kdyby to nemělo klapnout. Zaplatit nejdřív kapelu, pak zvukaře a security. Lidi nechoděj na koncerty na ochranku. Ta kapela je hlavní zdroj příjmu. Má ho teda dostat i jako první. Technickej rider - je základ. A základní chyba co ti kluci řešej v den konání akce - tj. ani nevěděj kolik je to bude vlastně stát, neví co jim chybí, ale o to nejdůležitější se staraj pozdě. Klasický řeči - hele hráli na to kluci z horní dolní, a fungovalo to tak proč vy chcete něco jinýho. Nebo - zvukař mi řekl /aby ušetřil a dostal stejný prachy/ že to stačí. Zvukař neurčuje co stačí. To určuje kapela. Proto má technickej rider.  Zvukař to má dovalit a zapnout. Za to je placenej. Mladý kluci jak tomu nerozuměj a ještě sou často vedený touhou se předvést před kámošema "koho to vlastně přivezli" nebo maj za homeboye - zahučej do takovejch věcí hned. Jdou do toho po hlavě. Stává se to furt dokola a pořád. 

2. Pokaženej zvuk. Rozjetý lidi, vše funguje, kapela se slyší, baví jí to, je jí rozumět. A bum. Konec, průser nebo tak. To je blbý, těžko tě to vrátí zpátky, hlavně tě to otráví, ti lidi tam přišli poslouchat muziku ne bordel a tohle musí mít promotér vyřešený stejně tak zvukař. Fascinuje mě místní zvukařskej business, kdy si borec přiveze Behringer mixák z garáže, chce za večer 6 000 a celou dobu chlastá na baru, a ještě má gear co stojí 2k, tj. každou akci si vydělá na 3 takovýhle céčkový neprofesionální šunky, kterejma demoluje snahu jinejch a tím že si říká "hovno tomu rozuměj", ty kluky samozřejmě ukecá, ne ale kapelu. Nebo toho, kdo to zná a je zvukař sám. 

3. Je jich hromada. Hlavně od těch mladejch kluků - kapesný, nevyšlo to, měli přijít kámoši ze školy, teď si nevzpomenu. Ale pamatuju si, jak skáču na ujíždějící auto v Teplicích na jednom z prvních koncertů. Chlapík sbalil peníze ze dveří a mizel. Ale nevšiml si mě.

Párkrát sem si taky už vytáhl borce. Když někdo projede a je slušnej a víme že se snažil, vždycky slevíme. Jsou to jenom peníze. Nestojej za víc. Ale to, že nás chce někdo obložit, poškodit, nebo se prostě nestaví ke svejm závazkům - to už dneska spolehlivě poznáme. A moc se s tím taky nemažem. 

DJ Wich

1.Každej promotér by si měl v první řadě pojistit veškerý náklady předem, sehnat sponzory atd. a nevyplácet učinkující ze vstupu.

Neměl by mít velký oči, začínat pomalu s menšíma jménama v menších klubech, pomalu zvětšovat, učit se. Měl by to dělat, protože to chce dělat a ne, že za tim vidí nějaký peníze, prostě by ho to mělo bavit.

Měl by si aspoň jednou namlátit hubu a prodělat, aby se ponaučil do budoucna, případně se na to vysrat. Neměl by podcenit promo, event na FB nestačí. Měl by nechat vytisknout plakáty, vylepit v ulicích, reklama do rádií, na internet atd.

2. Nejhorší asi, když nepřijdou lidi. Pak špatná aparatura, špatnej zvuk, žádnej odposlech, špinavej klub, kde se nedá dýchat.

3. Sorry kámo, nepřišli lidi.

Marpo

1. Ať si nebere na záda víc než může unést. Když dělá shows, ať se mu nekřižej data s jinou akci a připadně se dohodne s ostatnima promoterama. Jo, a at nepočítá s tím, že všechno doplatí až pak na faktůrách, lepší je mít ten cash předem bokem ...

2. Problémy se zvukem, odpalí se nějaká bedna, problémy s micama atd ...

3. Moc sem jich neslyšel. Většinou šlo všechno hladce, ale jednou v Zábřehu, celkem klasicky hned jsem zpátky s penězma, du si vybrat do bankomatu ... a jednou akce, kde vůbec promotér nikdy nebyl .....

Otecko (H16)

1. Neviem. Asi len taku, aby nerobili akcie ktoré nedokažu zaplatit. A nech si daju zaležať na zvuku, lebo to je najdoležitejšia vec.  

2. Najhoršie, co sa može stat, je výpadok elektriny alebo keď je napiču zvuk. Vtedy si to neužiju ani fanušikovia ani samotna kapela.

3. Raz nas promoter privital na parkovisku pred klub vetou: „Tak čaute chalani, mikrofony ste si doniesli, že? Alebo jeden promoter, co nam povedal, že ide do bankomatu pre cash, nech ho počkame v klube. Keď skoro po hodine neprišiel, skusili sme mu zavolat. Telefon mal vypnuty ešte par dni po koncerte a potom sa ozval s tým, že ako išiel do bankomatu, tak mu prišlo zle , odpadol a prebral sa v nemocnici.
 

Lipo

1. Aby byl pokornej, realistickej, slušnej, ale zároveň si nenechal kálet od interpreta na hlavu. Najít ten balanc ti ale stejně pomůžou jen zkušenosti. Mladí naivkové, co dělaj koncert svýho rapovýho hrdiny, jsou stejně nebezpečný jako arogantní tlučhuby, co se tvářej jako když realizovali Eminemovi světovou tour.

2. Když někdo přeseká kabely, když promotér zmizí neznámo kam i s kasou, když se DJovi restartuje comp, protože si zapomenul vypnout aktualizace a ven jde ticho. Bylo by toho hodně.

3. "Nevim čim to je! Udělal jsem pro tu akci všechno, založili jsme s kámošem event na facebooku..."

James Cole

1. Jsi-li švorc, nepouštěj se do promotérství. Měj jištění, finanční lano. Pokud se vše vysere (rozuměj - nepodaří se ti sesbírat vytoužený obnos ze vstupu), sice opuchneš, ale neztratíš promotérskou důstojnost.

2. Cokoliv zkurveného se zvukem.

3. Liberecký klub Casta - řikám promotérovi, že kvůli klimatu v klubu se v backstajdži kondenzuje voda a v proudech crčí ze stropu. On se prohnaně zašklebí a prohlásí - "To je dobře. Když kape voda, kapou prachy!"

Supa

1. Nech nechce v prvom rade zarobiť, ale nech chce v prvom rade usporiadat akciu ku všeobecnej spokojnosti zučastnených.

2. Keď sa dojebe zvuk samozrejme, ten je na uplne prvom mieste.

3. Hovorim mladučkemu promoterovi, že..kamo nemaš gramce, nemaš cd player, cez co mame akože hrat a on uplne zmateny žee...a razitka mate hoši? hah no tie mame, ale ako nam to pomoze. Asi dost situačne, ale pre nas legendary.

Boy Wonder

1. Zabookuj si ma.

2. Dost zle je keď počas koncertu vypadne prúd v celom klube...

3. Nevim, či je to vtipné, ale pred klubom týpek hovorí niečo ako: „Veď to je vaša párty, vy ste si mali zohnať zvuk, ja som vás iba zavolal...“

Sax

1. Tak hlavně si spočítat peníze a vždycky mít rezervu pro případ, že nezbydou. Největší debilitou promotérů je to, že když se akce nevydaří a nedorazí lidi, tak počítaj s tim, že jim kapely dají slevy. To je nesmysl. Vždycky je třeba počítat předem s tou nejhorší variantou. Když předem hrozí, že se akce nezaplatí, je potřeba to s kapelama vyřešit předem a připravit je na to, aby se podle toho rozhodly, jestli do toho rizika půjdou.

No a taky dělat akce co mají koncept, co se týče účinkujících kapel a doprovodnýho programu. Ne splácat dohromady kapely s naprosto odlišným stylem a k tomu jetě přidat skákání přes švihladlo a hakis. Dobrý kapela, dobrý djs, dobrej alkohol, příjemný prostředí, to stačí.

2. Tak samozřejmě nějakej úraz nebo něco podobnýho, ale to asi nemyslíš. Nejspíš problémy se zvukem - resp. spíš zvukařem, kterej je posedlej tim, že to zní super, i když to zní jako z prdele a nenechá si to vymluvit. Jednou jsem na nějakým fesťáku v Hodoníně zažil, že nám zvukař v půlce koncertu vypnul zvuk, protože jsme mu "nadávali".

3. Tak to si asi nevzpomenu a to hlavně proto, že mi v tu chvíli nikdy ta výmluva nepříjde vtipná, spíš mě nasere. 

Kaidžas

1. V prvom rade nech má realistický pohlad na veci. Myslím tým nech si dopredu zváži čo všetko treba spraviť, aby akcia dopadla dobre, a potom či to dokáže/nedokáže. Netreba nič podceniť alebo zanedbať, lebo tým môže poškodiť nielen sebe, ale aj účinkujúcim na jeho akcii.

Potom nech si spraví rozpočet (na VŠETKO čo je potrebné k úspešnej akcii ZVUK,REKLAMA...) a pripraví si aj plán B (peniaze pre prípad, že by akcia nevyšla). Dobrý promotér má peniaze nachystané vopred a vačšinou potom aj všetko ostatné (zvuk,reklama,backstage...) klape a akcia je úspešná.

2. Zlý zvuk alebo zvukár je katastrofa aj keď všetko ostatné je super, takže asi zvukové problémy - vypadávajúce mikrofóny poprípade komplet aparatúra. Ludia si odnesú zlý dojem a vo väčšine prípadov si myslia, že je to vina kapely. Zriedkavo si uvedomujú, že chyba je v promotérovi...

3. Promotér mi ešte pred príchodom do mesta, kde sme mali koncert, oznámil, že pre nás vybavil noclah (dom). Vraj tam už je pre nás nachystané nejaké občerstvenie a môžeme tam prespať po koncerte. V klude sa na druhý deň naobedovať a vyraziť domov. Prišli sme na dom, občerstvenie žiadne, ani pohár vody. Promotér nám na to povedal, že obložené chlebíčky a vody sú na druhom konci mesta v zamknutom aute, ktoré je v zamknutej garáži a klúče od auta má len jeho sestra, ktorá je mimo mesta. Povedali sme si, no čo nasral si do huby a kúpili sme si nejaké vody a potraviny. Odkoncertovali sme a po koncerte sme prišli na dom. Zalahli sme spať okolo 5tej ráno. O 7 ráno ma chlapec budí, že musíme ísť preč, že jeho rodina ten dom prenajala nejakým turistom, ktorí sú už na ceste tam. Skúšal ešte nejaké ťahy, ale všetko sa vyriešilo. Som si istý, že na nás v dobrom nespomína.

Idea

1. Pořádání akce je normální práce. Rozhodně to nedělej pro lokální fame a pro pozvání na drink od kámošů. Smlouva je základ a měj peníze pro kapelu ready dopředu. Neexistuje lepší pocit, než když kapela přijede do klubu, proběhne zvukovka a kapela dostane předem domluvený honorář. Nejhorší je, když se promotér spoléhá na vstup. Chybí tady tomu profesionalita. Největší úlet je, že se promotéři často vymlouvají na místě na pár věcí, které ve smlouvě podepsali předem. Je to jednoduchá věc, ale pořád není brána s dotatečným respektem. Je to seriózní job, kluci. 

2. Tak opruz je, když vypadne zvuk, světla atd. Ale to není to nejhorší, pokud jsou v klubu přítomni oprávnění lidi to napravit. Před koncertem je jasná věc, KDO do klubu chce jít a KDO se vpustí. Jakmile se člověk do klubu vpustí, tak se mu chce těžko klub opouštět. Nevím, už mě nebaví teenager najebánci co mají neskutečnou chuť ničit klub, odposlechy, lít do nich chlast nedejbože házet pivo ve skle směr stage a notebook DJe. 

3. "Málo lidí more". Ale poté, co to slyšíš stokrát, jdeš za ním do kanclu a najdeš tam nerozbalený balík s plakátama na akci, co mu manager posílal.  

DJ Opia

1. Pořádně si rozmysli jestli na to, do čeho se chceš pustit, máš buňky. Jestli ne, běž radši pěstovat petržel. Ušetříš si spoustu starostí.

2. Těch věcí je víc, ale samozřejmě hodně nepříjemný jsou výpadky elektriky, který většinou zákonitě příchazí před nejnašláplejší gradací hudebního momentu. Metr čtvereční pro dje taky není uplně fajn.

3. "Sorry, odjíždím žít do hor".

Karel Král

1. Racionálně plánovat - jak po finanční, tak organizační stránce. Zažil jsem kvalitní akce, na kterejch promotéři prodělali nebo naopak akce o hovně organizovaný jen kvůli zisku..  

2. Pro mě logicky selhání techniky stage.. vazba mikrofónu apod. Kvalitní zvukař je základ. 

3. Těžký si vzpomenout.. poslední dobou jsem měl štěstí na rozumný promotéry.. bohudík. 

Gipsy

1. Asi bych se snažil nedělat si na začátek příliš velké oči. Je důležité být naprosto objektivní a znát zcela přesně ekonomické pozadí své akce.

2. Nejhorší, co se může stát je obvykle to, co předchází koncertu. Jakmile se už hraje, to nejhorší už je za tebou. 

3. „V objektu se nachází bomba, takže vám nemohu zaplatit."

Wuty

1. Pořádně si spočítej kolik tě mejdan bude stát peněz a v případě toho nejhoršího scénáře měj připravenou finanční rezervu, jinak to ani nezkoušej.

2. Nepřipravený, nezkušený, ožralý a poblitý promotér.

3. Ústecký promotér k ústecké kapele: "Kluci, ale můžu vám zaplatin pouze cesťák"... a my na to: "Jako 36,- za 3 jízdenky na MHD?"

Billy Hollywood

1. Aby si vždy dopredu prepočitali, že či im akcia víde ako napriklad navštevnost klubu vstupne naklady a hlavne, aby nezanedbavali reklamu, lebo par krat som zažil promoterov, že po akcii sa vyhovarali na to, že malo ludi a ked som sa spytal, že aka bola reklama, tak že ved na facebook som to dal a ked ma typek 200 kamaratov, z toho 60 rockerov a 40 deatmetalistov, tak sa nemože ani cudovat, že mu bez plagatov niekto pride na hiphop do podniku, kde normalne hiphop nehravaju. 

2. Že sa dosereš v polke koncertu a druhu polku musis dohrat posrany…haha

3. Sorry chalani, honorar mam len v takychto a v ruke držal sakel plny jedno a dvoj eurových mincí, vtedy tam bolo okolo 600 eur, skoro ma jeblo. 

Rest

1. Nebrat si hned napoprvý velký sousto, začít nějakou menší akcí, aby si udělal představu o tom, co a jak příště udělat líp/nedělat. Neslibovat vystupujícím to, co nemůže splnit. Udělat dobrý promo daný akci, aby se o ní vědělo dostatečně dopředu. Zajistit dobrej zvuk, protože můžeš hrát v sebehezčím klubu, ale když bude zvuk na nic, bude na nic i celá akce. No a pohlídat si lidi, co mu budou vybírat vstupný.

2. Když nastanou problémy se zvukem, když ti vypadne text (taky se mi to stalo, nic příjemnýho to neni), nebo když se to v kotli začne rvát...

3. "Kluci nemám vám už z čeho zaplatit za koncert, ale naberte si tady z toho batohu kolik trávy chcete." Nebudu ho jmenovat, no bylo to na jednom českym open-airu minulej rok.

Decko

1. Nech ma na prve koncerty love pripravene a nech nerata, že to zaplati zo vstupného!

2. Ked ludia kričia jak prijebaniiiii....Si zvonil!

3. Chalani, sak keď sa najebeme, tak sa tu niak vyspite na tych madrachoch, ne? Na to Dame, Tono a ja: ale my nepijeme! Aha......tak idem vybavit hotel..........hahahahahahaah

Khomator

1. Rozmyslet si proč to vůbec chci dělat, jakou mám motivaci. Pokud mám jasno, tak jít do věci naplno s vědomím možných rizik. Hlavně ale vyzkoušet pár nízkonákladových mejdanů, než udělám akci s rozpočtem, který mi může přinést pár bezesných nocí.

2. Tak klasicky selhání techniky, případně lidského faktoru (zvukař atd.)

3. ,,Stary bude to sada, zarobíme! Prodávám vstupenky za 80,- na koncert a nebo VIP za 500,- parta s váma může zakalit za tu cenu v backstagi".... :) Načež jsem se dozvěděl, že ani nebyly vylepeny plakáty. Ten člověk udělal 3 mejdany a všechny dopadly stejně mizerně, dodnes visí love, ale cip ho střel. Výprask od Slováku ho snad konečně poučil.

Oliver Lowe

1. O kapely se postarej tak, jako kdyby přijeli přátelé na návštěvu na víkend. Dej jim najíst, napít, měj pro ně připravené zázemí. Honorář a cestovné, na kterém jste se domluvili, jim dej v obálce před koncertem. Není nic lepšího než spokojená kapela, která nemusí nic řešit a na podiu předvede parádní výkon. Pokud nepředvede parádní výkon, tak takovou kapelu příště nezvi. Stejně tak postupuj se zvukařem. 

2. Největší zlo je nekvalitní či nespolupracující zvukař. Úlet je, když si chce dát mermomocí uprostřed tvýho koncertu místní týpek beatbox nebo freestyle. 

3. Stalo se mi, že jeden pařadatel chtěl převést závazek uhrazení honoráře na štamgasta, který mu dlužil peníze. To bylo hodně crazy.

Jay Diesel

1. Vybrat místo, kde je pro pro mejdan vhodný zázemí, určitě mít dopředu finanční pojistku, zajistit řádný promo akce  v širokém okolí, vybrat zvukaře , který už někdy zvučil hip-hopovej mejdan, komunikovat na úrovni s interpretem popř. s jeho bookerem, nepouštět se do ničeho, o čem nejsem dopředu 100% přesvědčenej!

2. Když aparát vyhodí pojistky!

3. Toho je tolik, ale jestli mám něco vybrat, den před mejdanem "Hele fakt sorry, ale včera jsem si zlomil obě nohy a nemám se tam jak dostat". Nebo "Doktor mi diagnostikoval rakovinu, můsím to zrušit". Vždycky to je samozřejmě výmluva na hranici života a smrti, pokud možno dávejte si bacha na hajzla jménem Jakub Lagron ze Sokolova!

MC Gey

1. Aby neměl sebevražedný sklony.

2. Penis. Ne, sranda...nejhorší je pro mě špatnej zvuk.

3. Jejda, schoval jsem si peníze do neviditelnýho pláště a nemůžu ho najít.

Strapo

1. Treba vždy skúsiť nájsť priestor, kde sú ludia zvyknutí chodiť a kde nikoho nedobodali alebo nezastrelili. Kde nie je termín "vyhadzovač" len krycie meno pre nestabilného, steroidmi predávkovaného nácka. Ideálne by to mal byt priestor, ktorý navlastní nejaký pseudomafián a kde sa možeš dohodnúť na systéme "ja mám vstupné a ty máš bar". Vyjeb sa na zbytočný sprievodný program (žonglujúci pes) a investuj do kvalitného zvuku.

2. Keď sa ma promotér opýta, prečo som si cez dve republiky nepriniesol vlastné gramofóny. Alebo keď promotér ukončí vlastnú akciu vymysleným anonymným oznámenim o bombe len kvoli tomu, že nemá prachy na vyplatenie dalších vystupujúcich (true story)...

3. "Já za to nemožem, že prišlo málo ludí... dal som to aj na Facebook..."

IronKap

1. Být soudný, nesnažit se udělat akci roku, ale spíš začít něčím menším. Ono je lepší dělat menší party, které se za čas stanou kultovními, pokud se dělají poctivě.

2. Pokud není dotažená organizace, promotér je zároveň zvukař atd. Stane se pak, že během show pobíhá po stagi  alkoholem a trávou posilněný člověk, který si hrdě říká promotér a dělá víc škody, jak užitku.

3. Potřebujeme dva funkční mikrofony. „Jéé, já netušil, že vás bude tolik“. „Jé promiň, ještě před půl hodinou tu bylo 300 lidí, ale jede poslední vlak v 22:30 a lidi s nemaj jak dostat do vedlejší vsi.“

Fatte

1. Nespolehej na účast lidí. Měj část peněz do předu. Chceš tancovat, zaplať kapelu. Učinkující je člověk.

2. Výpadek proudu, což se mi už stalo. Nebo týpek v Jihlavě, co chce dát beatbox nebo freestyle během koncertu. Hrál jsem zrovna live beat na MPC.Lidé jsou různí no.

3. Jednou v Bojkovicích u Zlína jsme dostali o pár tisíc méně, protože jsme začali hrát o 15 minut dříve. To byl neuveřitelný blb. Nikdo mi začátek koncertu neoznámil. Nebo v Budějicích na mou otázku kde je zvukař se mi dostala odpověď, to si nějak na zvučíte ne? Tak takhle se to neděla!!!!!!!!!!!

Chang

1. Nejdříve si zjisti o kapele nebo interpretovi jakou maji sledovanost a podle toho pořádám koncerty. A rozpočítám si náklady.

2. Když nefuguje aparatura. A když promotér nemá na vyplacení koncertu.

3. Nemám všechny prachy, dám ti půlku a zbytek ti pošlu na učet... Doufám, že mě nesundáš.

  

- Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná