Sax z MVP: Zaplatit za beat? Normální věc, nevidím v tom problém

MVP už dlouho nejsou jen bočním projektem, kam se Sax, Regie a Dj Trusty odskakují realizovat ve volných chvílích, o čemž svědčí dvě vydaná alba z let 2011 a 2013 "Deep Throat" a "Pedal To The Metal". Druhá zmíněná nahrávka, na níž se potkali Dj Wich, DTonate či Dj Mike Trafik, se nedávno pokřtila v pražském Rock Café a první jmenovaný člen se sparťanským srdcem nám o ní řekl pár slov.

 
Když vedle sebe postavíme Saxe ze současnosti s tím, který před sedmi lety v Bordo křtil své sólo "Tohle musí ven", uvidíme nějaké zásadní rozdíly v přístupu k hudbě?
 
Sax: Tak určitě. Hlasově, textově i technicky jsem někde jinde. Ostatně to je slyšet na nahrávkách každýho interpreta, když je srovnáváš. Co se týče samotnýho přístupu k hudbě, ten se v zásadě nemění. Pořád je to pro mě součást života, bez který nemůžu existovat a pořád mám stejnou radost z toho když napíšu skvělou věc nebo udělám dobrej beat. Vlastně to mě na tom všem spolu s koncertama baví úplně nejvíc - ten pocit, když tu věc zrovna uděláš a nikdo ji ještě neslyšel.
 
Je podle tebe pozice MVP lepší, než tomu bylo v případě Inside Kru? Když to srovnám s četností koncertů, zájmem o hudbu, fanouškovskou základnou, ohlasy ze scény...
 
Ono se to úplně nedá srovnávat. Když jsme začínali s Inside ,tak se jezdilo poměrně dost a lidi chodili. Je ale fakt, že postupem doby toho začalo ubývat, což ale podle mě platí obecně pro většinu kapel. Co se týče zájmu posluchačů, asi to je ted u MVP silnější. Hlavní pro mě ale je, že to nakopává mě a proto se tomuhle projektu teď věnuju naplno. Tím ale neříkám, že s Inside už nic nebude. To určitě ne. Průběžně s klukama děláme na novejch věcech, který teď zkoušíme se živou kapelou, takže uvidíme co z toho vzninke.
 
 
Často slýchávám, že by měl Regie udělat sólo, což samozřejmě není nic pro ega dalších členů. Ty se k tomu stavíš jak? Bereš to tak, že jsi zároveň i beatmaker a frontmanem je on? V jakém z těch činností se cítíš "víc doma"?
 
To si myslim i já, že by měl udělat sólo. Má na to udělat hodně silný album. Nemyslim si ale, že by byl někdo z nás "frontman" ve smyslu toho slova. Jsou polohym kde je lepší on a polohy, kde jsem lepší já. Baví nás psát věci dohromady a hrát spolu koncerty. Víme, co od sebe můžeme čekat. Jinak v poslední době jsem víc psal, než dělal beats a to i proto, že jsme chtěli na desku oslovit víc producentů. Teď se ale zase k beatům vracim. V podstatě mám nejradši, když si celou věc udělám sám, tzn. beat, rap, aranže, zvuk.
 
Jak moc velkou výhodou je to, že se hip hopem nemusíš živit, že nemusíš lozit do oněch míst, nemusíš dělat kompromisy atd.?
 
Má to svoje výhody i nějaký nevýhody. Když se věnuješ naplno jenom muzice, máš na ní samozřejmě víc času...ovšem třeba já, když jsem nemakal, tak jsem možná víc zevlil. Jsem typ člověka, kterej musí mít den natřískanej aktivitou. Takže v podstatě čim víc makám mimo muziku, tim víc se věnuju muzice a tim víc mě i baví. Na druhou stranu se nemusim nikam hnát a nemusim dělat věc jen proto, abych zase něco poslal ven. Většinou mám takový střídavý období. Nekdy neudělám nic dva měsíce a někdy udělám za tejden šest věcí.
 
 
Na "Pedal To The Metal" se sešli producenti z různých labelů, kteří se až tak často v tracklistech nepotkávají. Pozoruješ taky mírné napětí např. mezi Bigg Bossem a Ty Nikdy? Co si o tom myslíš?
 
Producenty jsem samozřejmě vybíral podle toho, jak mě baví jejich produkce. Je mi úplně jedno z jakýho je kdo labelu. Abych pravdu řekl, v podstatě nevim, jestli je tam nějaký "napětí". Možná dřív to tak bylo, ale myslim si, že teď je to spíš tak, že se kluci navzájem neřešej. Dělaj si každej to svoje a tak by to mělo bejt. Já to taky neřešim. Zajímá mě jakou kdo dělá muziku. Pokud se mi líbí, nezáleží na labelu.
 
Instrumentálně se vám prolíná trueschoolové podání s klasicky rozvrženými beaty s modernějšími postupy, při kterých se vyzvavačům druhé skupiny může zveat obočí. K čemu máš ale osobně nejblíže - když to hodně zobecním, bral bys spíš beat od Pete Rocka, nebo od Neptunes?
 
To rozložení beatů asi odpovídá tomu, jakou máme rádi produkci. Miluju klasický samplovaný věci, ale zároveň se mi hrozně líbí spíš minimalističtější newschoolový věci. Neptunes jsou pro mě zrovna skvělej příklad toho, jak udělat úplně fresh beat, ve kterým jsou použitý oldskoolový samples a postupy, ty to tak mají často. Ale nechtěj po mě, abych si musel vybírat mezi beatem od Pete Rocka a Neptunes, i když bych se nezlobil, kdyby se i to stalo.
 
 
Setkal jsi se v rámci naší scény s tím, že by někdo chtěl za sloku či beat zaplatit?
 
Za sloku já osobně ne. Ale za beat jo. Trafik, Dtonate a Freezer. Ale já v tom nevidim problém. Beru to jako normální věc, když ti to řekne člověk jasně předem.
 
Pokud jde o hosty - kdo je Škugy? Monika Bagárová byl čí nápad, text jste ji napsali vy? Berezin může být taky překvapivá volba, nepřitáhlo by v tom skvělém atmo beatu ještě větší pozornost nějaké větší domácí jméno? P13 už si přeci jen vybaví jen pamětníci.
 
Škugy je jeden ze zakládajích členů původní sestavy Inside kru a můj felák. Co se týče Moniky, tak nějak jsme se na tom s Regiem shodli a oslovili ji. Jí ten track hrozně bavil, takže souhlasila. S textem to bylo trochu problematičtější, protože jsme jí poslali náš text i nápad na melodii, ale ona měla trochu jinou představu. Bohužel časově nám to moc nevycházelo, takže nakonec ta věc vznikla celá ve studiu v Brně den před tím, než muselo jít album do lisu. Text napsal na místě Bee ze Zeměvzduch s pomocí Moniky a Regieho. Co se týče "Půnočního blues" - už když jsme na desce začali dělat, rozhodli jsme se, že tam nechceme žádný český mcs. Ne proto, že bysme jima nějak opovrhovali, ale chtěli jsme, aby to bylo z pohledu českýho posluchače čistě naše dílo a aby to poslouchali kvůli nám, takže proto. A Berezin mě napadl proto, že jsem vždycky měl rád P13 a jejich věci a hlasově do toho beatu podle mě výborně sedí.
 
 

Bobby - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná