Roseck: Že by mi dělal Paulie na tour hypemana? Šlo by to, ale vypadalo by to divně

Nováčci, kteří vylézají z patronátu svých "slavnějších" kolegů to nemají zrovna snadné. Často musí překročit stín nejen vlastní ale i svého mecenáše. Roseck je v tomto ohledu zajímavou výjimkou. Ano, narážíme zde na jeho participaci v koncertních aktivitách Paulieho Garanda, na druhou stranu tento člověk výrazně pomáhal Harantovi s nahráváním ještě v době, kdy si Garand tahal Bukowskiho do cukrárny a projekt BPM se teprve rodil v myslích autorů. V kontextu společné historie obou interpretů se zde tak trochu smývá tradiční pojetí žáka a učitele. Jaký je osud liberecké Fullcontact Crew a jak vnímá jeden z nejvýraznějších zástupců liberecké vlajky tamní poměry? Co prozradil k chystané desce? A jaká je šance, že si na Roseckově tour vymění koncertní úlohu s Pauliem Garandem?

 
Naposledy o tobě výrazněji slyšet v roce 2010, když jsi ještě působil v rámci Fullcontact a příležitostně hostoval na deskách kámošů. Co dělal Roseck posledních pět let?
 
Za posledních pět let se pro mě změnilo hodně. Dodělal jsem školu, našel si práci a postavil se tak nějak na vlastní nohy. Řekl bych, že jsem prostě dospěl. Kluci z Fullcontact se odstěhovali do Anglie (D4rk a Lee), takže jsem tu zůstal v podstatě sám. Tou dobou jsme začali felit víc s Muertem, měli jsme v plánu udělat spolu desku, nakonec jsme to odložili, ale ten čas přijde. Taky jsem poznal člověka, kterej si říká Maestro Clamp. Skvělej muzikant, starej metalák co hrál na kytaru v nějaký punkový kapele snad jěště za komárů. Dělá dost specifický věci, krutý beaty, většinou trapový, často to má taky blízko k dupstepu. Zmiňuju ho, protože tenhle člověk se bude produkčně podílet na mojí desce, a dost věcí s ním konzultuju.   
 
 
Protože jsi nebyl po stránce vydaných nosičů tolik aktivní – vnímáš nějaký výrazný rozdíl mezi českou scénou v roce 2010 a v roce 2015?
 
Jediný co je cejtit a to vnímá asi každej, že s určitou prodlevou sem přichází vždycky nějakej trend ze zámoří. Konkrétně myslím třeba to, že teď hodně jede tempo okolo 130 bpm. Každopádně je težký hodnotit scénu jako celek ve dvou větách, to bylo na dýl. Ta podstata je ale furt stejná, a to že jsou tu interpreti, který cenim fakt hodně, pak lidi co mi nevaděj a pak tvorové, co by vůbec neměli rapovat, nebo si řikat producenti, nebo se jakkoliv veřejně prezentovat. Ale to bylo asi vždycky i když možná ne v takovým měřítku.
 
„Fullcontact bylo něco jako velká rodina,“ minulý čas, který jsi použil na řádcích nového singlu, naznačuje, že doby FLC jsou už pryč. Jak to s kapelou tedy vlastně je?
 
Velká rodina to byla v tom smyslu, že to cenili nejřív jen lidi ze sídláku, pak postupně až další. Nikdo jinej to vlastně znát ani nemohl. Vzpomínám na ty hodiny, dny, tejdny strávený v garáži. Nedělali jsme nic jinýho vlastně. Jen jsme hulákali do plastovejch mikrofonů a vždycky někdo přišel pofelit a tak. Tak to všechno začlo vlastně, ale to už je víc jak deset let zpátky, takže starý Fullcontact doby jsou dávno pryč. Když kluci odjeli do Anglie, fungoval ještě nějakou dobu live band. To mě strašně bavilo. Prostě živá kapela je nejvíc, ta energie se nedá srovnat s tím, když máš za zády jen DJe. Bohužel to dlouho nevdrželo. Podle mě proto, že kluci co tam hráli měli všichni svoje kapely a Fullcontact byla pro ně spíš taková bokovka. Pro mě velká škoda, protože to mělo potenciál. Pamatuju si určitý koncerty, který byly z mýho pohledu top, jakože mega zážitek. 
 
 
Muerta a Cafoneho jsme slyšeli ve tvém novém singlu, takže kontakt s domovinou, zdá se, stále udržuješ. Co dělají další kdysi spřízněné tváře jako například Febe? Jak bys zhodnotil momentální tvůrčí poměry v libereckém dolíku?
 
Pravidelnej kontakt udržuju s málo lidma, jelikož mám brutálně málo času. Konktrétně Febeho jsem viděl teď při natáčení klipu „Stopy v betonu“. Zrovna se vrátil odněkud z Asie nebo odkud to říkal, přesně nevim, kde byl asi půl roku pracovně. Jinak na Liberci cenim to, že je tady spousta lidí co něco tvořej, a nemyslim jen rap nebo muziku obecně, ale i lidi co dělaj třeba grafiku, fotěj, točej klipy a tak. Což je samozřejmě i jinde. Z mýho pohledu je to rozhodně velkej posun dopředu, protože pamatuju dobu, kdy tady nebylo skoro nic, aspoň co se týče hiphopový scény.
 
Kromě Muerta a Cafoneho, koho můžeme dále čekat na nové desce? Bude utkání domácích hráčů nebo se dostaví i někdo přespolní?
 
Určitě bych rád, aby na desce bylo víc hostů, nějaký plány mám, něco už řešíme, ale zatim to je ve fázi, nechci říkat konkrétní jména. 
 
V roce 2006 jsi pomáhal Garandovi s videoklipem ke skladbě „Mozoly“ z jeho stejnojmenného dema. I když se tehdy jednalo o úplně jinou úroveň, Fullcontact byl v LBC přece jen zavedenější adresou než Paulie Garand. Jak se nyní díváš na to, že je to nyní on, kdo ti pomáhá s první sólovkou? Z určitého úhlu pohledu se dá říct, že se role obrátily… Popř. do jaké míry probíhá spolupráce s někdejším členem BPM?
 
Jasně, v tý době to tak bylo, Pavel tenkrát nahrával u mě doma, jako spousta dalších lidí. Byli jsme strašně mladý, ale už tou dobou jsem věděl, že Pavel jednou bude velkej hráč. Tenkrát jsem pomáhal já jemu, dneska pomáhá on mě, což je podle mě v pohodě. Role se obrátili, to je pravda, ale vůbec s tím nemám problém. Pavel je tam kde je, protože si to vydřel, navíc jsme vždycky byli kámoši, takže jsem měl radost když mi volal, jestli bych s nim nedal pár koncertů. Původně mělo jít asi jen o pět nebo šest zastávek, kam nemohl jet Děkys, kterej dělal hypemana Pavlovi přede mnou. Nakonec se z toho vyvinula spolupráce na dobu neurčitou, což mě neskutečně nakoplo a cenim si toho. Je to teda dost náročný, protože přes tejden chodim normálně do práce a o víkendu většinou hrajem, což bejvá často dívoký s tou naší bandou hovad. Do toho se snažim co nejvíc makat na desce, takže se fakt nenudim ani minutu. 
 
 
V poslední době jsi na sebe výrazněji upozornil hlavně postem hypemana Paulieho Garanda, na čemž se podílíš druhým rokem. Jakou máš naopak ty představu o své klubové tour? Obrátí se role i tady?
 
Jakože by mi Paulie dělal hypemana? Technicky by to šlo, protože jsme dost sehraný na stagi, ale víš jak, vypadalo by to divně. Řešili jsme jak to udělat, jelikož bych chtěl dál jezdit s Pavlem a s Kennym jejich koncerty, takže zatím se mi jeví jako nejlepší varianta, dávat svojí show jako předskokan Garanda, Muerto můj hypeman a Kenny za gramcema. 
 
Singly „Stopy v betonu“ i „HOT16“ si drží poctivou trueschoolovou linku. V minulosti ses ale nebál i některých modernějších experimentů. Singl z roku 2012 „Autíčkář“ se zase nesl ve velmi živoucím zvuku. Jaký sound hodláš zvolit pro své sólo?
 
Já se nebojím v podstatě ničeho v rámci nějakejch hranic samozrejmě. Nejdřív jsem chtěl udělat celou desku v podobným duchu  jako jsou „Stopy v betonu“, ale nakonec jsem se rozhodl, že to nebudu řešit a bubu dělat prostě to co mě zrovna baví. Takže na desce budou i nějaky trapový věci třeba. Chtěl bych aby to bylo po hudební stránce prostě pestrý. Ale pořád to bude rap.Hlavně to nesmí bejt teplý.
 
Na sociálních sítích jsi prozradil možné kolabo s Ryesem, který seknul s tvorbou krátce po nástupu renesance Ty Nikdy. Kdy se zrodil tenhle nápad? A je to spíš nápad nebo to lze již považovat za plán?
 
Ryese mám rád, je to rovnej člověk. Track zkušenosti na jeho desce Páni kluci je moje oblíbená sloka, za kterou si hodně stojim. Viděli jsme se teď nedávno na koncertě v Opavě. Druhej den na obědě nějak vyplinulo z konverzace, že bysme mohli spolu něco nahrát. Poslal jsem mu nějaký tracky aby si vybral co mu bude sedět. Takže Ryese potvrzuju. Z mojí strany je to jasná věc.
 
Kde pozici by ses rád viděl po autorské stránce s přihlédnutím na aktuální stav, dejme tomu, za tři roky?
 
Za tři roky bych chtěl jezdit v Bentley a bydlet na pláži. Ne sranda.. Po týhle desce mám v plánu udělat tu desku s Muertem. Mám i dost velký plány v osobním životě v tomhle časovým horizontu, takže se uvkidí, jak to všechno bude.
 
 

NTK - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná