Řezník radí: „Děti, perníku se vyvarujte! Radši čuchejte hadr“

Není to zase až tak dlouho, co Řezník, coby polovina záhrobního dua Sodoma Gomora, rozebíral desku Na Konci Tunelu Tma a dnes je tu opět, abychom si připomněli jeho sólovku Vzestup Zla. Díky rubrice Track po tracku se nepodíváme jen na jednotlivé skladby, ale dozvíme se i něco okolo nezvykle nafouklé kauzy “Konečné Řešení“, kdo z českých interpretů by to měl podle něj zabalit a že MC Půlkin plánuje svoje E.P. A mimo to, tohle je podle mě Řezníkovo nejvážnější zpověď, kterou jsem od něj dostal. Ale pořád je vtipnej.
 

Co novýho zmrde?


Kromě toho, že v první skladbě rapuješ „He-man protrhl tvojí starý hymen“, tak tu taky zazní „tahle deska je inkubátor zlosti, oproti dřívějšku nemám žádné ctnosti“. Máš pocit, že na tvém nejnovějším počinu jdeš ještě o kus dál než dřív? Je něco nového v rámci hnusného života Řezníka?

Určitě je tahle deska o něco jiná než ty předchozí. Především se drží víc při zemi. Je tu klasicky pár horrorcorovejch smyšlenejch pecek, ale často se opíraj o reálný základy a řekl bych, že je to zatím moje nejvíc hiphopová (v tom klasickym slova smyslu) deska. Novejch věcí v mým životě je dost a myslím, že většina těch stěžejních je na týhle desce probrána.
 

Drž hubu!


Držte hubu všichni čeští MC´s, kteří rapujou o hadrech, havanách a ženských. Nezajímá tě jaký má hadry Tafrob, opět se linou celou deskou narážky na tuzemské rappery. Která česká deska nebo skladba ti v minulém roce hnula nejvíc žlučí?

Těžko takhle vystřelit něco konkrétního. Nejvíc je mi asi proti srsti hudba Jay Diesela, El Nina či Davida Steela. Ty lidi osobně neznám, třeba sou v pohodě, ale jejich tvorba mně fakt nebere – tohle je ten klasickej komerční MTV rap, co je mi úplně odpornej – absence pořádnejch témat, ty tracky se můžou jmenovat třeba „Najdi v sobě sílu“, „Držíme při sobě“, „Jedině Ty“ apod. Každej track je víceméně o všem a o ničem – žádný silný téma, jenom předvádění drahejch věcí v klipu a masáž ega. Jako recesi bych to ještě bral, popř. jako kulisu na diskotéce, ale že by mě to mělo nějak oslovit, to určitě ne. Mě to nebaví ani vod těch černochů. Dál mě třeba dost zklamal Epilog od PSH – produkce mě vůbec nebaví a taky mi přijde, že už nemaj moc co říct... V tomhle momentě je už asi fakt lepší to zabalit.
 

Voheň na střeše + DeSade


Jedna ze dvou skladeb, kde se věnuješ obrovské kauze, která se rozrostla do neobvykle enormních rozměrů. Čekal si vůbec takovou reakci na skladbu “Konečný řešení“? Mám pocit, že v úvodní skladbě mluvíš dokonce o tom, že někdo na tebe podal žalobu. Došlo to opravdu až tak daleko?

Je to tak, někdo na ten videoklip cca před tři čtvrtě rokem podal trestní oznámení. Zatím se to pořád řeší, takže o tom nechci moc mluvit. Každopádně je možný, že příští album Řezníka se bude jmenovat „Zpátky z Lochu“. Hehe. Mě přijde fakt debilní, že se to takhle řeší, protože ten track je natolik dementní, aby ho někdo bral vážně a hledal v něm kdovíco. V tom songu je kotel hloupostí a fórů – kdyby to bylo braný vážně, tak to vypadá úplně jinak. Bohužel v dnešní době je hned každej vymaštěnej extrémista, ale je potřeba se na to podívat střízlivejma očima. Je to pořád jen rap, fikce, kdybych byl nácek, tak bych si na desku nezval černý bratry Bizarra a King Gordyho, nerepoval bych s DeSadem, nerepoval by se mnou James Cole, na naše akce by nechodili normální lidi, ale náckové, nedělal bych rap, ale spíš nějakej hardrock. Je to prostě celý postavený na hlavu a sere mě to!
 

Nesnáším všechno


Nesnášíš feministky, motorkáře, co jezdí jako hovado a také třeba novináře, co pořád nedokážou hodnotit horrorcore s nadhledem. Máš pocit, že ta situace tady u nás v Čechách je pořád stejná, že čeští kritici stále neakceptují tenhle temný fenomén?

Jak se to vezme, ono se tu o horrorcoru celkově moc nepíše - ani není kde. Jednou za čas se někde něco objeví a většinou je to úplně z prdele viz. například článek od JXD. Často taky lidi zasouvaj cokoliv z horrorcoru pod nějakou škatulku a nejsou schopný se z ní vymanit.
 

Vzestup zla


Titulní skladba, která nese stejný název jako biják o A. Hitlerovi. Proč si zvolil tentokrát tenhle koncept o zdolávání vrcholu? Já za sebe musím říct, že si se s touhle deskou dostal opravdu do míst, kde nebyl nikdo před tebou. Počínaje textem a konče vcelku povedeným bookletu, kde dokumentuješ svoji expedici.

Tak rozhodně to nebylo myšlený jako spojení s kariérním růstem jednovarlaťákovýho Hitlera, ale spíš jako parafráze vzestupu horrorcoru v ČR a růstu kvality mejch rapů – výstup na pomyslnou horu zla (příběh v bookletu to osvětluje) a ten koncept se myslím celkem vyvedl.
 

Čoklové


Track, ze kterého nemá radost ani Liga na ochranu zvířat, ani Marta Kubišová a ze kterého je patrné, že domácí mazlíčci a Řezník nejdou vůbec dohromady. Kdo je podle tebe nejlepší přítel člověka?

Nejlepším přítelem je člověk sám sobě. Nesnášim, když se musim spolíhat na jiný lidi. To se často věci poserou, nebo vůbec neudělaj. Nejlepší je všechno si dělat sám, ale to je bohužel často dost složitý. Najít spolehliví lidi je čím dál tím těžší. Já jich naštěstí kolem sebe pár mám, ale stejně se furt potkávám s dementama a sráčema, co maj jen plný huby keců. Jinak k tomuhle tracku – není to tak, že bych nesnášel všechny psy a zvířata, hlavně mě ale serou čoklové v Praze, co jsou držený v malejch bytech a co jsou venčený na ulicích, nebo se posíraj v tramvaji. Je to prostě hnus!
 

Žižkovský bary + James Cole


Kolabo, co mě velmi příjemně překvapilo, pro mě asi největší hymna na desce. Musel si Jamese přemlouvat nebo chtěl jít do toho hned od začátku? Proč padla vůbec volba na něj a jak jste se dali dohromady?

Vzniklo to úplně přirozeně, žádný křečovitý přemlouvání přes maila. Prostě jsme párkrát zachlastali v Chocobambě, James se byl podívat na nějaký naše koncerty a bavilo ho to. Navíc je teďka v takovym metalovym období (díky bohu!), takže byl pro jakoukoliv prasárnu. Podle mě je to jeden z mála českejch raperů, kterej to má v hlavě fakt srovnaný a ví moc dobře, co dělá. Nakonec z toho vyšel celkem „normální“ track, kterej bych ani do horrorcoru nezařazoval.
 

Rock si s rapem vytírá prdel


Podle tebe může dělat rap každý pač*rák, kterej vysampluje flašinet a hodí to na internet. Měli by si ale radši půjčit od dědy hoboj a trénovat hru na kytaru. Proč si tedy zvolil kariéru rappera a ne třeba kariéru rockera či deathmetalového zpěváka?

Bohužel jsem se nikdy nenaučil hrát na žádnej nástroj a zpívat taky neumim, takže mi jako absolutně netalentovanýmu píčusovi zbyl k nějakýmu tomu sebevyjádření jenom rap. Právě proto obdivuju lidi, co ovládnou nějakej nástroj. Je zatim fakt kotel píle a tréninku. Neříkám, že dobře rapovat je jen tak, ale oproti opravdový muzice je to jen taková prdlačka. Každej mladej kluk má teď na bandzonu svůj rapovej track a myslí si, jak je nejvíc tvrdej. Kdyby svojí snahu radši věnovali tréninku hraní na kytaru, tak by se nemuseli plácat na pomezí žánru, kterej je v ČR už celkem nasycenej a ve kterym nemá se svojí absolutně průměrnou (či podprůměrnou) tvorbou šanci prorazit. Já si teď na starý kolena najíždim Led Zeppelin, Black Sabbath, Pink Floydy a fakt to kurva cenim.
 

MC Půlkin is back


Tvoje imaginární postižená postava z předchozí desky je zpět a tady dokonce představí svojí handicapovanou partu. Je to tak, že MC Půlkin slavil u posluchačů velký úspěch, tak si ho nechal opět ožít?

Jojo, přesně tak! MC Půlkin je legenda a fanoušci si ho vyžádali, takže přišel zpátky s nejvíc bouncovym trackem. Myslim, že třeba konkrétně tenhle track se dokáže (kdyby nebyl dělanej z prdele) uplně v pohodě vyrovnat současnýmu českýmu rapovýmu proudu. Sem schopnej udělat kvalitně takovýhle tracky, ale nechci. Kdybych to měl dělat na vážno, tak mě to fakt nebaví, je to prázdný, radši se držim svýho temnýho rapu, kterej je o něčem. Ale proslýchá se, že MC Půlkin plánuje vlastní EP.
 

Pošli to dál


Zlo nesmí v člověku zůstat, ale musí ho naopak poslat dál, aby si „užil“ taky někdo jiný. Ty sám to zlo ventiluješ prostřednictvím svých nahrávek, které potom dál nasírají lidi. Je to tak, že jo?

Je to tak. Hlavní myšlenka tohohle tracku je nedusit nic v sobě a „poslat to dál“. Samozřejmě v tomhle tracku je to uvedený do extrému, ale ta základní myšlenka je správná.
 

Můj táta + Evil Fou


Táta sadista, co sejmul matku a teď pokračuje v týrání s tebou. V tiskovkách si psal, že Vzestup zla je tvoje nejosobnější deska. Jak ale člověk v téhle záplavě fantazie pozná, co je realita a co ne? Slyšel tuhle skladbu i tvůj otec? Líbila se mu anebo si dostal opravdu výprask a musel si močit na tvoje plakáty v pokoji, jak rapuješ?

Párkrát mě nakopnul holinou do páteře, ale tak žhavý, jak je to v tracku popisovaný, to nebylo. Například mámu nezabil, ale jenom jí vytřískal 5 zubů a prošlápnul koleno. A jeho reakce? Kdo jinej by měl kurva rapovat na tomhle tracku za mýho fotra, než muj opravdovej fotr? Třetí sloku rapuje von, text sem mu napsal já, ale na to že to jeho první rap, tak je to celkem slušný!
 

Ta holka v mym sklepě


Moc bych se divil, kdybys nechal tohle téma bez povšimnutí. Mám pocit, že úřady už nechaly ten dům hrůzy zbourat, ale objevily se i takové šílené hlasy, které navrhovaly zřídit v domě museum tyranství. Ty se přikláníš k jakému táboru?

Hele já osobně bych si ten barák třeba hrozně rád prošel! Muselo to bejt kurva vymakaný a důmyslný sklepení, je to legendární případ a byl tak mediálně prezentovanej, že by ho teda měli zájemcům zpřístupnit. Navíc Onkle Fritzl snad ve vězení píše nějakou knížku, to by mohlo bejt taky zajímavé počteníčko. Moje teorie je taková, že to prasácký zlo vychází z jeho vypráskanýho kníru, a v tom je veškerá jeho síla. Z toho sklepení bych udělal muzeum i s koutkem pro masturbanty.
 

Naše žíly sou jak cedník + Terror Crew


Zatímco většina tuzemských rappaz se tvrdě distancuje od tvrdých drog a v podstatě jen glorifikuje trávu, ty a Terror Crew si v tvrdých drogách přímo libujete. Proč hulit blunty, když jsou na světě lepší vychytávky, že jo?

Mam rád svůj mozek pod kontrolou a hulení mě vždycky hrozně zpomalovalo. Někde se zmastit večer u piva a poslat se do mrdek bych ještě bral (a semtam to udělam), ale hulení bluntů přes den mi přijde fakt čůrácký. Mně to teda rozhodně nevyhovuje. Z drog sem toho vyzkoušel celkem ranec, asi každá droga má svoje kouzlo a dá se správně využít, ale třeba takovej perník mi přijde jako největší mrdka. Děti, toho se vyvarujte! Radši čuchejte hadr.
 

Touha vraždit


Každý muž údajně přemýšlí každých pět minut o sexu, ty myslíš každou druhou minutu na to, jak bys někoho sejmul. Zatímco většina mladých neví, jak zabít volný čas, ty máš vždy po ruce tisíce způsobů jak zabít člověka.

Tuhle animální krvelačnou touhu má v sobě asi každej, je to přirozený. Důležitý je umět to ovládnout, popř. vypustit ve správnou chvíli. Já si v tom libuju už od dětství. Vždycky jsem kreslil obrázky, kde někoho řezaly ozubený kola, nebo někdo visel za nohu ponořenej do kyseliny. Vždycky mě bavily krvavý filmy a televizní násilí, a proto jsem to zavedl i do svýho rapu.
 

HIV nositel


Příběh o týpkovi, co se ve dvaceti letech nakazil virem HIV a svoje prokletí vědomě šíří dál. Co bys dělal ty, kdyby ti to samé oznámila infikovaná dívka potom, co by si zandal svůj pracovní nástroj opět do kalhot?

Asi bych tady vypustil svojí touhu vraždit a udělal jí z ksichtu fašírku! A začal bych konečně dělat pravej HIV HOP!
 

Zabij Řezníka


Opět se vracíš ke skandálu s “Konečným řešením“. Vysvětluješ, že nemůžeš být nácek, protože DeSade je vlastně cikán. Je zvláštní, že tě kritizují pro tenhle track, když v ostatních je v podstatě to samé anebo někdy i něco horšího.

Nejspíš to mělo víc příčin. Za prvý je to téma, na který jsou v dnešní době lidi hodně citliví, za druhý na to byl klip, kterej lidi šířili po netu, za třetí si některý lidi mysleli, že je to míněný vážně a hned nás měli za největší hajzly a násilníky. Je to jen recese, způsob uměleckýho vyjádření (stejně jako celá horrorcorová tvorba). Není to žádná politická propaganda a jestli si někdo doopravdy myslí, že za upálení feťáka dostane čubku na ptáka, nebo že za upálení houmlese tu nikdo vinu nenese, tak je fakt dement a měli by ho prohlásit za nesvéprávnýho.
 

Epitaf


Čas pozdravit hosty a producenty a zmínit, že tohle je underground počin. Mám pocit, že to lidi pochopili i bez tohohle upozornění. Co bude mít jednou Řezník napsaný na náhrobním kameni? Zde odpočívá…

Tenhle už byl jen taková vata. Pozdrav lidem co na tom spolupracovali. Líbil se mi ten beat od Doyema, ale na rap byl moc pomalej, tak sem ho využil alespoň takhle. Navíc je po něm ještě skrytej bonus track s odpovědí na článek v reflexu. A co budu mít na náhrobnim kameni já? Nejspíš žádnej nebude, burani mě ubodaj vidlema, umlátěj loučema a pohoděj mojí mršinu u místní hřbitovní zdi, kam na mě budou chodit srát vzteklí jeleni. Asi tak!

- Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná