Musím říct, že Smack se fakt vypracoval, líbí se mi jeho rap, přiznal Dj Fatte

Dj Fatte je neúnavný producent s tempem, které je vražedné jako pobřeží, na němž s rozepnutou havajskou košilí operoval ocopánkovaný Nick Slaughter. O míře jeho zapálení svědčí i to, že vás ještě před vyslovením první otázky zastaví a se slovy "počkej, tu máš inspiraci" pouští jeden nový beat. Když pak při poděkování za spolupráci člověk slyší "Pěkně jsem se u toho opil", cítí, že přispěl ke dvou užitečným věcem zároveň - kromě připomenutí existence zbrusu nového desky "Fatte No More" ještě Fatteovi pomohl udržet hladinku. Ale k věci - pokud vás zajímá, co má s novinkou společného Inphy, jestli si ji poslechnou i rodiče autora, nebo co říká nestor TNKD na aktuální výkonnost Smacka, žádáme vás jen o pár minut pozornosti...

Faith No More je tvá oblíbená kapela?

Ne, není. Neposlouchám je.

Takže si neviděl ani film "Což takhle dát si špenát"?

Ano, to samozřejmě ano. To je super film, mám ho moc ráth.

A jaký český rappery máš rád mimo hráče z vaší značky?

James Cole, Ektor, Tafrob, Khomator, Karel Král, Ul Farma, Pio Squad, možna i víc, ale teď si nevzpomenu. Sjížděl jsem na netu Smacka, abych byl v obraze, a musím říct, že se fakt vypracoval. Líbí se mi jeho rap.

Co třeba Elka, kterému jsi dal na jeho "Deník cestovatele" dost beatů?

No vidíš, že jsem zapomněl. Ale neřadím ho zrovna ke špičce CZ rapu. Ale rapuje dobře, to jo.

Jakému nejznámějšímu jménu hry si odmítl poskytnout hudbu?

DFT a Jay Diesel. Nelíbí se mi, co dělají. Jinak jsem snad nic neodmítl.

Jak se stavíš k prodeji inster?

Velmi pozitivně. Chléb. Ale vybirám si, ne každému ho prodám.

Kolik máš zrovna teď k odběru neudaných hotových podkladů?

Od začátku roku dělám na sólovce, na Nironicovi, na Restovi, na Geyovi, něco na CD "Label", něco pro Paulieho a pár beatů pro Ideu, takže mám pro koho dělat. Moc jich není volných. Řekneme 150, ale to mám i spoustu už třeba dva roky starých.

Na desky s jedním rapperem jsi sice specialista, ale na Nironica bych tě netipoval. Jak to vzniklo?

V SaSaZu mi říkal, že chce nějaký ten beat. Poslal jsem mu 6 na výběr. Napsal, že by dva vyměnil. Z toho jsem pochopil, že chce 6 beatů. Pak mi napsal, ať pošlu další. A kdesi cosi a je z to 11ti trackové CD.

Dělal jsi tolik beatů i v době, kdy jsi byl nejhubenější člen DeFuckTa a konec tvé rapové kariéry byla ještě čerstvá minulost?

No moment. Já jsem přestal rapovat hned na začátku DFT. Mám dva rapy akorát na demu, což je rok ´99. Od té doby jsem jen producent a Dj a Dámsirád. A co se týče beatů, tak už zamlada jsem makal jak debil a dělal jich několik denně.

Fanoušci tvou neustále rostoucí diskografii stíhají sledovat jen tak tak. Co máma s tátou?

Otci je to jedno a Mamince mojí milované taky. Máti to neposlouchá, ale fandí mi a je ráda, když se mi daří. Starý chce po mě každé CD, jen aby ho měl ve sbírce, ale aby si disk poslechl, tak to ho musím tlačit. Je to rocker. Ale dík jeho velké sbírce vzniklo album IF "Mezitím". Aspoň mě otec naučil poslouchat kvalitní starou hudbu. To je jediný přínos pro mou tvorbu.

Ročně si podepsán pod jednou až dvěma deskami, jak dlouho jde takové tempo vydržet, aniž bys lidem nedával repliky svých prací? Takové tempo nejedou ani titáni branže.

Znáš DJe Premiera? Většinou to samé. To se u mě nestane. Zajisté mám svůj rukopis, ale už jsem prošel tolika styly hip hopu, že se snad i vyvíjím. Samozřejmě si uletím a udělám deset stylově stejných beatů, ale co, když mě to baví. Já mám rád ten zvuk devadesátek. Tak se ho snažím dělat. A není to lehké.

Mimochodem, nepřijde ti v našem hip hopu na počet skladeb málo vyskrečovaných refrénů a worcutů?

Možná i jo. Ale Námořníkova (Ideova, pozn. aut.) deska jich bude mít dost. Není to sranda vymýšlet cuty, aby dávaly smysl. A v angličtině to zní líp.

Říkáš, že nemáš čas doprošovat se rapperů a čekat na jejich party. I proto děláš instrumentální desky. Opravdu tě producentská kompilace neláká?

Hele možná i jo, ale stejně bych tam narval kluky z labelu. A koho jiného? Zase bych se s těma MCs, co měli jiní producenti, opakoval. Instrumentálně je to větší výzva. Chci, aby to bylo více hudební. To s rapem moc nejde. Většinou.

O CD jako médiu se nemusíme bavit, kde ty loňské sněhy jsou. Přesto, jaký je to pocit držet svou hudbu vylisovanou, je to pořád silné jako dřív?
 
Jistě, jsem moc rád, že pár lidí ještě kupuje CD nosič. Když mám hudbu na netu, tak z toho nemám takovou radost, jako když to držím v ruce. Hlavně je dobrý pocit, když vím, že tak jak to před sebou vidím já, tak to vidí i ostatní lidi. Teda ti co si to koupí.
 

Prvotina byla našláplá, na "Fatte No More" si zvolnil tempo. Stárneš, nebo si jen chtěl ukázat jinou polohu poté, co po tobě emcees chtějí jen ryzí boombap?

Stárnu zajisté, ale tím to není. Další desku jsem chtěl prostě udělat jinou. Ale samozřejmě je tam jedna realová jebanica s názvem "Get real".

Názvy jsou tentokrát oproti první desce anglické. Proč to, cílíte snad i na zahraniční blogy a trh vůbec?

Přesně. Zkusíme to.

Snažil ses to nazývat tak, aby mi hrál beat, já se mrkl do tracklistu, viděl „My Mom Is Chillin‘“ a trklo mě, jo tak takhle Fattetova máma relaxuje a úplně ji v tom křesle viděl?

Já měl už hotové názvy v češtině a pak se rozhodlo, že to bude anglicky. Inphy mi s tím pomáhal. V češtině byly klasicky hrůzy, třeba: "Nahodilé štebakm". Ale to by lufťáci asi nepochopili a nejde to ani přeložit.

S klipem ti zase pomáhal Paulie. Mluvíš do vizuálů, nebo to necháváš plně na tvůrcích?

V rukou tvůrců. A ještě budou další, teda jestli to vyjde. Jeden šikula Ondra má dobrý nápad na klip, tak snad to dopadne.

Ani tenkrát u "Ukradeného ukulele" ses nepodílel alespoň na scénáři? To, jak běžíš tím polem a změníš směr je jeden z nejvtipnějších momentů česko-slovenské videografie roku ´11.

Ano, to je jediný můj nápad v klipu. Jinak to celé vymyslel Morelo. Díky More.

Bobby - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná