Morelo: Nejsem negativní člověk, ale veselý alba mě nebaví

Zastihnout mezi svátky umělce na chvilku je občas nadlidský úkon, ale brněnský Morelo si na mě čas udělal a věnoval mi ho. Vznikl tak rozhovor, který vypovídá nejen o jeho novém EP Backstage, které dle mého názoru vykazuje obrovský posun a může zamíchat ještě kartami, ale i o uzrání jihomoravského plodu. Podívejme se, co se událo od doby, kdy se Morelo rozhodl založit label Old Kids a vrátit se do rapového světa.

Tento rozhovor vzniká o vánočních svátcích, proto by mě zajímalo, jak je slavíš ty. Dodržuješ zaběhlé tradice?

Ahoj, tradice nijak extra nedodržuju kromě štědrovečerní večeře. Svátky trávím celkem pracovně, i když momentálně mě skolila nějaká nemoc.

Kdyby si byl Ježíškem, komu bys vánoční dárek pod stromeček nedal? Nebyl by to třeba Logic?

Každej hněv tě po čase trochu omrzí. Jako člověka ho absolutně neznám, stejně tak on nezná mě, těžko soudit.

Tafrob s Opiou nedávno v rozhovoru tvrdili, že brněnská scéna zažívá velmi plodné období a mluvili o velkém milníku. Opravdu se v moravské metropoli rodí silná generace, která za pomocí veteránů může změnit nevýraznou minulost posledních let?

Určitě Brno ožívá, čím dál víc lidí se tu začíná věnovat hudbě, vnikají super kluby a komunita se rozrůstá. Stejně jako ve všech ostatních městech, jsou tu kvalitní jména a pak lidi, kteří jsou vedle jak ta jedle – ty většinou jen plivou na ty, co něco dokázali, tam to končí. (smích) Myslím, že tu scéna začíná být hlavně trošku pestrá a není monotónní. Když porovnáš desku Tafroba s mojí, jsou to dvě naprosto odlišná alba, přitom makáme pod jedním labelem, což mě baví. 

Ve spojitosti s předešlou otázkou mě zajímá stáj Old Kids. Jak dlouho již v Brně funguje a co všechno ztělesňuje?

Ten název mě napadl asi dva roky nazpět, ale v té době se nic nedělo. Teprve v posledních pár měsících jsme začali být určitým způsobem aktivní. Vydaly se dva releasy, vznikl merch a tak pomalu se maká na celkovém konceptu rozjet label naplno. V současné době zajišťuje pouze hudebníky a dj´s, ale doufám, že se řady budou stále rozrůstat o další kreativní lidi.

Venku je tvé nové Ep. Proč jsi zvolil cestu kratšího materiálu a nepočkal jsi rovnou na regulérní desku?

Dlouhou dobu jsem byl neaktivní, cítil jsem potřebu se zapojit zpátky do hry, proto jsem volil cestu EP. Beru to jako takový osobní prolog. Na příští rok rozhodně plánuji udělat plnohodnotnou desku, plus pracujeme na dalším projektu v rámci Old Kids.

Osm skladeb na mě působí poněkud depresivně. Považuješ se za negativní osobnost, nebo bys byl schopný nahrát i veselou placku?

Deska je temná, to máš pravdu. Paradoxně nejsu negativní člověk, ale prostřednictvím hudby ze sebe to málo dostávám ven. Veselý alba mě celkově nebaví, takže bych ani takovou desku dělat nechtěl.

Backstage má tematickou myšlenku, která při uceleném poslechu nikomu neunikne. Nebylo pro tebe těžší tvořit v konceptu, než mít volnější ruku a čerpat i z jiných témat?

Ty témata mě byly a jsou blízký. Vymyslet koncepty tracků nebylo až tak složitý. Chtěl jsem,a by to mělo jednotnou tvář, na někoho to může působit až monotónně, ale to byl tak trošičku záměr. Chtěl bych v této sáze pokračovat a časem určitě udělat Backstage 2.

Kromě ženské tváře si s hosty vsadil na parťáky z tvého města. Je Backstage výpovědí tak osobní a specifickou, že si nikoho dalšího nezasluhovala?

Protože se s kluky znám x let, chodíme spolu na pivo, jezdíme spolu koncerty atd. Bylo to pro mě přirozenou cestou zvolit právě je a napsat věci, ve kterých máme něco společnýho. Protože je deska Backstage osobní, nechtěl jsem zvát hosty, se kterýma jsem kecal párkrát na koncertě. Narušilo by mě to koncept a myšlenku.

Stejně jako Tafrob a Opia ve svých textech často využíváš své znalosti ze světa filmu. Jaká je tvá nejoblíbenější pětka, kterou bys mi doporučil?

Celkově je můj velkej favorit Tarantino, takže určitě Pulp Fiction, Jackie Brown. Od Ridleyho Scotta potom Blade Runner, Guy Ritchie - Podfuck nebo Sbal prachy a vypadni. Našel bych toho ještě mnohem více. Z českejch filmů mě baví například Pupendo či Dědictví.

Produkce na tvém EP jsou temné s údernou bicí linkou. Hodně mi připomínají západní prvky například z německé scény. Inspiroval ses tam?

Pro mě jsou bicí s basou nejdůležitějším prvkem instrumentálu. Můžeš mít sebelepší melodii, ale když to pohřbíš bicími, co nehrajou, je z toho nudný a nezajímavý instro. Když jsme desku míchali, kladli jsme na ně obrovskej důraz. Německou hudbu poslouchám poměrně dost, baví mě Haftbefehl, Shindy, něco od Kollegah a Farid Bang. Starší Fler nebo Sido samozřejmě taky. 

Austy - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná