Michajlov: Stálice v Praze jsou podle mě až moc přehajpovaný a nenabídnou takovou kvalitu jako dřív

Budoucnost v českém rapu nepatří jen zkušeným mazákům, ale i dravému mladí. Právě takové můžeme registrovat i v Brně v podobě Michajlova. O svém talentu již přesvědčil a díky pomocné ruce zkušených person z města „Šalingrad“ upoutal pozornost svým druhým sólem Ronin. Deska, která nabízí nejen zajímavé hosty, ale i pestrou a autentickou výpověď o jeho životě a názorech na různé věci. Nebylo na škodu Michajlova lehce vyzpovídat, neboť jeho odpovědi vám nabídnou možnost více poznat tvář, o které zřejmě budeme slýchávat stále častěji.

V čem je Michajlov lepším pseudonymem než dříve využívaný Somar?

Somar byla dětská pičovina, která vznikla když mi bylo 16-17, nikdy jsem neplánoval do předu a nevěděl jsem, že se moje hudba dostane tam, kde je teď. Čím víc se o mě vědělo, tím víc mě to sralo. Michajlov je moje příjmení, tudíž jsem to já, píšu o sobě a o věcech kolem mě. Neříkám, že před tím to byl někdo jinej, ale upřímně, on ten rap před tím taky nebyl bůh ví co, chtěl sem to změnit už na albu „Obyčejnej Chlapec“, ale říkal jsem si, že když už mě tak znaj, tak si to nechám, teď toho možná trochu lituju, protože díky první albu se to všechno nějakým způsobem víc rozjelo.

Během posledního roku ses dostal již více do podvědomí. Poznávají tě lidi na ulici a chtějí autogramy? Jak to je v rapu? Mimo Brno tě z Čech oslovil zatím jen Sax, nebo jsi v kontaktu i s dalšími?

Autogramy na ulici nikdo nechce, taky by sis pro něho nešel. (smích) Slyším svůj rap z aut a z telefonu v noci někde u flašky, potěší to samozřejmě. V pátek jsem křtil album, takže jsem se musel naučit podepisovat na CD, jinak to není tak horký, Sax mě pomohl v tom, že se to dostalo i mimo Brno (díky), jsem v kontaktu ze Smartem, od kterýho mám dvě hudby, z Restem a s Ideou, kterej mi pomáhá s pár věcma ohledně desky a ze Saxem, kterýmu budu nahrávat sloku na jeho projekt, jinak s nikým. Nemám rád, když se dělaj featy bez toho, aniž bys toho člověka v životě neviděl.

Nejen díky tobě, ale i Maniakovi, Opiovi, Morelovi či Tafrobovi Brno v posledních letech opět ožívá. Myslíš, že může být někdy silnější než samotná Praha?

Záleží v čem silnější, jestli se jedná o popularitu u lidi a sílu scény jako takové, tak myslím, že ne, neptej se mě co Maniak. (smích) Brno je specifický a vždycky bylo spíš underground než mainstream. Co si budeme nalhávat, reálný texty lidi neberou, nebo aspoň ne ve větším měřítku, uvidíme, jak na tom bude Ronin, Praha je Praha, tam to vzniklo, i když podle mě jsou stálice v Praze až moc přehajpovaný a už nenabídnou takovou kvalitu jako dřív. Musím to rozmrdat já asi, ale do Prahy se nestěhuju, Brno Reprezent navždy!!

Přejděme ale k tvé desce. Ronin je poměrně hutné sousto o devatenácti skladbách. Spousta hráčů raději škrtá a vydá tracků deset. Kolik ti toho zůstalo ještě v šuplíku, co jsi nakonec nevyužil? Nebo jsi tam nacpal všechno?

První track na album vznikl začátkem roku 2016, pak jsem dlouho nic nedělal, a za poslední tři měsíce jsem napsal asi 10 věci. Všechno, co jsem tam chtěl mít, tam je, měl jsem nahraných cca 22 skladeb, ale přestali mě bavit, jak hudebně, tak rapově, možná hodím ven jako singl. První album vyšel v roce 2014, tak mě přišlo blbý vydat třeba jenom 12 skladeb se šesti featy, jak to má dnes skoro každej. Deska měla od začátku koncept, ve kterým je všechno, co tam mělo být od roku 2016 do teď.

Myslíš, že ti Ronin zaplatí vyrovnání z incidentu, který popisuješ ve skladbě „Linka č. 98“?

Většina už byla zaplacená, křest na Melodce zaplatil zbytek a vyrovnal dluhy.

S ohledem na tvé kořeny, když se proti sobě postaví ve fotbale reprezentace České republiky a Ukrajiny, komu budeš fandit?

Bráško Ukrajina, i když ani jeden nároďák nemá dobrej kádr.(smích)

Trochu se tím otírám o skladbu „Suka Bljať“ a zajímá mě tedy, zda je Ševčenko tvým nejoblíbenějším hráčem jen díky tomu, že je ukrajinskou ikonou? Jak to máš například s takovým Pavlem Nedvědem?

Ševčenko byl můj vzor, když jsem byl dítě, a je i do teď, Pavel byl taky skvělej, protože hrál za Juventus, a ten byl v roce cca 2005 na vrcholu. Jinak 3. června fandím Staré dámě ve finále Ligy mistrů. Fuck Real, i když Zidana cením nejvíc!

A tvé hráčské ambice? Zkoušel jsi v minulosti některý brněnský klub? Třeba mládežnické výběry Zbrojovky?

Hrál jsem závodně asi 8 let, ale nikdy jsem neměl žádný velký ambice, jenom mě to bavilo. Občas chodíme i teď, ale už jenom na malej. Nedávám to z dechem moc, i když na koncerty by se to hodilo, ale spíš už jenom FIFA a pivo. (smích) Big up TJ Start!

Když jsme u té Ukrajiny, umíš plynule tamní řeč? Na albu zmiňuješ, že máš rodinu po celé Evropě, jste všichni v kontaktu?

Stydím se za to, ale už neumím skoro vůbec. Rozumím všemu, ale trvá mě, než si vzpomenu, jak se co řekne. 15 let žiju v Brně a nepoužívám Ukrajinštinu skoro vůbec, i s mámou se bavíme český. Mám tetu v Košicích, bratrance v Rakousku, otec by měl žít někde v Portugalsku, nikdo neví. V kontaktu jsem jenom s babičkou a tetou na Ukrajině.

Na scéně jsi stále poměrně mladé a neznámé jméno, přesto jsi ve skladbě „32 řádků“ vyhlásil válku ostravské stáji AK, konkrétně pak Pastorovi či Fuerza Armě. Zazní i Yzo, Haha Crew nebo Calin. Nebojíš se, že tím spustíš kolotoč, který bude nad tvé síly?

Válka je silný slovo. Je to můj názor, Pastor neumí rapovat, Fuerza by vůbec neměla patřit do rapu, Calin je totál špatnej, on vlastně ani není MC, ale prostě mě sere. Yzo a Milion + jsou od začátku na stejný brdo a fakt nechápu, jak to může ještě někoho bavit, no a Zayo by měl zajít za logopedem. Nic ve zlým, asi za to nemůže. Čeho se mám bát? Ať napíšou diss na mě, rád jím znovu odpovím, ale není to o tom, že se chci zviditelnit na beefu. Spíš mě sere, jak kdo rapuje, a i když to neposlouchám, tak vidím u lidi, že se jím dostává až moc pozornosti, ale jsou i další jména, který jsem v tom tracku zatím nejmenoval.

Z pár stran jsem zaslechl, že Brno stojí v případě konfliktu pevně za tebou, ale podle některých pasáží v desce o tom úplně přesvědčen nejsem. Jaké máš vztahy s „konfidentem“ Plutem nebo s Morelem, jehož stáj „Old Kids“ odmítáš přijmout za svou?

Pluto zbytečně figuroval v tom, co se mě stalo, i když tam tehdy v rozjezdu vůbec nebyl, žádnej vztah nikdy nebyl ani není viz. Linka č. 98. S Morelem se v pohodě bavíme, už jsme si to vyříkali na koncertu v Brně. O něho tam vůbec nešlo, spíš o to, že jsme hráli jako Brno Reprezent a Old Kids, a lidi začali řešit sračky, že už nejsem ten, a že jsem tam atd. O tom všem je osmej track na albu, a jestli Brno stojí za mnou, se ještě uvidí, ale myslím, že to jinak nebude. Dělám pro svoje město nejvíc, co můžu, a doufám, že mi to jednou oplatí stejně.

Hosté jsou jasně daný, kromě zástupců z Brna registruju i Ideu nebo Resta. Co ale tvé oblíbené Německo? Neměl si chuť někoho oslovit nebo počkáš, až v Čechách upevníš svou pozici?

Co se tyče spolupráce z Brna, tak jsem chtěl vždycky udělat track z Tafrobem na svojí desku, Pasr tematicky zapadal do tracku „Vracíme městu“ a Daniel tam prostě nesmí chybět, i když ta věc s ním vznikla dva dny před lisem. Původně jsme chtěli udělat úplně jinou skladbu, pak mě pustil, co si nahrál jen tak pro sebe a bylo. (smích) Jinak s kluka ze skupiny Prestiž nic nemám, protože jsme nebyli poslední dobu moc v kontaktu, a nevěděl jsem, do jaké věci bych je chtěl, takže nakonec tam nejsou, ale chápou to. Každej si děláme teď svoje, těš se na album od Prestiz!! Idea mě napsal po tom, co jsem dál ven klip ke skladbě „Štěstí vs. Rozum“, jestli bych s ním nechtěl něco udělat, do toho jsem řešil hudbu od Smarta, kterou už měl zamluvenou Rest, tak jsme se domluvili, že uděláme společnou věc. Z Německa jsem chtěl napsat Olexeshovi, ale nenapsal. (smích)

Zaujala mě i skladba „Slang“, která je zajímavá obsahem a pojetím. Inspiroval ses v tomto případě na Slovensku, kdy Otis s Vecem v roce 2011 spáchali track „Takto hovoríme my“?

Spiš skladbou od AMO – Slang. Chtěl jsem ještě nějakou produkci od Opii a poslal mě hudbu, na kterou jsem hned věděl, o čem bude text. Je to jedná z těch nenáročných věci na poslech, která na desce podle mě chyběla, a která na koncertu funguje jak má.

Opia se podílel na tvé desce poměrně velkou měrou. Nebrzdilo ho to nakonec s prací na svém producentském díle, jehož vydání odsunul z května až na konec léta?

Plánovali jsem max dvě věci spolu, nakonec je jich pět a jsem za ně rád. No hlavně kvůli té mé desce se jeho přesunula až na konec léta, ale sám uznal, že by to nestihl, a je to i dobře, protože má dost času na to, aby to znělo podle jeho představ.

Co bude dál? Koncerty, prodej desky a doprovodný merch? Věříš, že by ses i v Čechách mohl do pár let rapem živit?

Musím jezdit koncerty, jinak to všechno skape, merch určitě bude. Věřím tomu, že práce nebude můj hlavní zdroj peněz. Nemám problém chodit haklit, ale kdo by se nechtěl živit tím, co ho baví, i když v mým případě je to složitější, protože jdu na vlastní pěst, uvidíme, co bude.

Austy - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná