MC Gey: Nedokážu napsat debilní věc. Na to mám naštěstí pořád soudnost

Občas se stane, že je něco jinak. Jablko nespadne Newtonovi do klína a vydá se opačným směrem. S velkým potěšením se rochním v materiálech, které mi nabídnou i něco jiné, než jen vyváření ponožek vrcholového sportovce po finálovém zápase sezóny. MC Gey je úkaz, který možná přicestoval ze vzdálené planety, kde jdou všechny osobní spory stranou, a každý si užívá jen čirou radost ze života. A nebo je to jen floutek, který nepotřebuje po vzoru Marvelu stavět hrdiny s nadpřirozenými schopnostmi. Novou desku mi s velkou vstřícností pustil do uší předem, neboť vychází až v půlce srpna a následně na to vznikl rozhovor, který vás má přesvědčit nebo odradit od koupi hmotného statku. Já snad jen dodám, že celý tenhle kolotoč byl opět velmi vtipný a nemuseli jsme ani řešit, kdo má tlustější babu. Ono by to bylo asi i nefér, když MC Gey bude brzy otcem.

Není nutné mlžit, proč jsme se sešli. Čtvrtá deska je již ve finální fázi a mě po poslechu napadá otázka, zda si uzavřel trilogii a vydal se trochu jinou cestou, než by od tebe fans normálně čekali…

Předchozí tři desky byly takovou směsicí imaginárních příběhů a postav. Pro někoho to mohlo znít jako nesmyslný blbosti, ale myslim že spousta lidí v tom našla realitu a smysl. Byla to prdel, ve který bylo schováno spousta pravd, smutků i radostí. Stylem psaní se ty desky dají nazvat trilogií. Nová deska je jinačí, ale pokud mě lidi poslouchaj a znaj od začátku, tak vědí, že jsem milovník primitivního černýho humoru a drzýho debilního rapu.

Pamatuji si, že předešlá placka tě zastihla v temnější náladě a potřeboval jsi to z hlavy vysypat. Kde tě nahrávání zastihlo nyní? Provedla ti něco tlustá sousedka nebo jsi potkal hatera s páčidlem?

Předchozí deska Opičí král vrací úder asi působí temnějc, ale mám jí hodně rád. Stalo se dost věcí a změn než jsem jí napsal, tak se to tam odrazilo. Abych řekl pravdu, tak jsem po vydání opice nevěděl, co budu psát dál. Taky jsem chtěl zkusit i trochu jinačí beaty a měl jsem v plánu, že si udělám celou desku sám. Začal jsem zase dělat beaty a sbírál jsem beaty od různých lidí. Asi před rokem jsem napsal jen tak na rozrapování  G-FUNK. Psalo se mi to krásně bez křeče a zbytečnýho nucení se do toho. Říkal jsem si, že je to píčovina a asi 3 měsíce jsem to nikomu nepustil...nakonec to byl impuls k napsání celý desky s Krudanzem.

Texty jsou přímočařejší, prudérnější, opět plné hoven, ale nesouhlasím s tvrzením z úvodní skladby „Epizoda 1“, že by ani v téhle kupě bizarností nešlo o promyšlené texty.

Hovna tam moc nejsou. (smích) Tahle deska se mi psala krásně. Odpočinul jsem si u toho a nenutil se do toho. Původně to mělo být asi 5 věcí jenom na net, ale pak jsme se rozhodli, že to dotáhneme. Texty promyšlený jsou a je tam spoustu dvojsmyslů a odkazů. Taková přehlídka punchlines. Nedokážu napsat debilní věc...na to mám naštěstí pořád soudnost. Promyšlený texty jsem myslel spíš tak, že to nejsou žádný příběhy a zápletky. Ani to asi nebude bavit lidi, co neznají rap, protože se to celý motá kolem rapu. Tlustý lidi mi nevaděj, akorát vytvářej linku a terč na celým albu. Černošský klišé urážení tlustejch holek je super!

Kato mi jednou říkal, že MC Gey je pro českou scénu těžko stravitelný a nebude asi zřejmě nikdy plně pochopen. Nebojíš se, že album s odkazem za velkou louži, bude v našich končinách plnohodnotně vstřebáno?

Hele urážky na tlustý mámy a holky v Čechách budou fungovat. Myslím, že to tady je i zajetý. Každej, kdo mě zná, pochopí, že je to prdel. Je to spíš taková variace a přehlídka urážek. Co se týče toho, jestli to lidi přijmou, je mi celkem jedno. Vždycky to určitou skupinu baví a to je to přirozený síto fans. Nejsem naštěstí MC pro všechny, a když už někdo jde na můj koncert, nebo koupí CD, tak vím, že je to kvůli tomu, co dělám a ne kvůli tomu, že jsem cool! Nikdy jsem nepsal desky, aby byly lehce stravitelný. Co se týče americkýho zvuku, tak KRUDANZE je král. Jsou to takový 90s, ale dělá to trochu jinak než klasickej boombap atak. Je to takový svěží a má to rukopis. Doporučuji ti rozhovor s Krudanzem. Není to nikdo novej...ten kluk to umí! Desku masteroval GAEX, kterej má rád zvuk a umí to udělat tučně.

Kdo je vlastně tedy Krudanze? To jméno je asi opředeno rouškou tajemství většině čtenářů.

Krudanze je milovník HALF-LIFU a tvrdejch věcí! Beaty dělá někdy od roku 2003. Zaregistroval jsem ho už někdy v roce 2008, když jsem byl v labelu Everydays a Oliver Lowe nám posílal balíky od různejch producentů. Někdy v roce 2009/2010, když jsem zvracel na Hip-Hop Kempu u rybníku, tak mi Gruzo pouštěl kapelu, kterou prej musím slyšet. Pustil mi Crystal Kidz (Krudanzova banda debilů). Nejtvrdší, nejvtipnější a nejdebilnější humor rap, co jsem do tý doby v Čechách slyšel, když nepočítám Supercrooo. Takže jsem se stal fanouškem Crystal Kidz. Pak jsme se párkrát potkali a kluci se hodně scházeli s mýma kamarádama, takže už tam pak nějak kontakt byl. Krudanze i výborně rapuje, ale už to moc nedělá. Tady je přímo citace Krudanze, kterou jsem vykopíroval z jeho asi 3 roky starýho medailonu: „Obecně mám rád poctivej hardcore rap, velký pěkný kozy a správně tvarovaný prdele, 80s scifi, half-life, věci, pterodaktyly, podkožní arabelu, jídlo. Nemam rád mouchy, chcaní probuzenym pérem několika proudama, měkkej romantickej bandzone rap, posilovnovej motivační rap, smrdění z držky, posedlost focením každý píčoviny, slepý následování trendů, houby.“ Název desky RλP-LIFE je parafráze na HλLF-LIFE, kterej je pro nás oba zásadní hrou. Je to v podstatě i odkaz na to, že je rap polovina mýho života i osobnosti. Takový dva životy GEY, kterej je superhrdina a největší pán v kosmu a Kuba, kterej je jenom nejlepší člověk na světě (half-life). Ve hře Freeman mlátí příšery páčidlem a střílí je vším možným. Dělá z nich lítající hovna. Ta deska je v podstatě taky mlácení příšer! Symbol páčidla už je jen doladění konceptu desky.

A Dj Fatte?  Po dvou vydatných stopáží byl odložen. Sám jsi mluvil o tom, že jsi chtěl zkusit něco jiného, ale zároveň víme, že ti polovička IF dávala věci, které sis sám vybíral. Myslíš, že by ti nyní nešel opět na ruku? Nebylo to třeba i proto, že IF plánují na listopad svou další dlouhohrajku?

Fatte je moje láska! Vůbec to neznamená, že už jsem nechtěl dělat s Fattem, a že by mě přestal bavit. Chtěl jsem ale zkusit i jiný beaty, protože to osvěží i to psaní. Je pravda, že IF se už od desky RAP naplno věnujou jejich tvorbě a dělaj to dobře, takže si myslím, že i Fatteovi vyhovuje, že nemusí dělat na víc deskách zároveň. Fatte je génius a určitě s ním pořád počítám. Nemám moc rád rozbitý desky kde je spousta beatmakerů, a teď to vyšlo tak, že dělám desku s Krudanzem…co bude dál, nevím. Nevyhýbám se ale vypouštění singlů s různejma lidma, který se pak třeba ani na žádný desce neobjevěj.

Jak jsi již zmínil, sám jsi zase začal zkoušet produkovat. Své první album jsi tlačil vlastní rukou, proč ses k tomuto kroku nakonec neodhodlal znovu?

Na první desce jsem dělal asi 15 beatů z 20ti. Znělo to hodně divně, ale teď s odstupem si říkám že to byly super netypický věci. K tomu kroku jsem se odhodlal a začal jsem zase dělat. Koupil jsem si microkorg a oprášil reason. Pak mi do cesty vletěl G-FUNK a udělal jsem desku s Krudanzem.

Pojďme k tvé flow. Někdo by mohl říct, že nemáš stálou polohu, někdo na internetových diskuzích tě u prvních dvou singlů rovnou přirovnal k Phatovi. Co podle tebe odlišuje MC Geye a Jamese Colea?

Názory, že občas zním jak Cole, slýchávám už od prvních věcí. U G-Funku to ještě umocnil beat a název. Dost mladejch lidí ani neví, jak zní Funk a G-funk atd. takže to znamenalo, že kopíruju Toxic Funk. Přiznávám, že v některých mých hlasových polohách Cole slyšet je, ale myslím, že oba děláme svou věc jinak. Rozhodně nikoho nekopíruju a myslím, že zrovna o mě nemůže nikdo říct, že zním jak někdo. Jestli mě někdo přirovnává k Phatovi, tak je to naopak super, protože je to můj hrdina! Poslouchám ho od počátků a „Frekvence P.H.A.T.“ je pro mě nejtvrdší deska v Čechách. Toxic Funk mě samozřejmě velmi ovlivnil, a ten kdo říká, že jeho ne, kecá. Takže vliv Colea tam určitě je...stejně jako Kata. Myslím, že co máme s Colem podobný, je debilní suchej a černej humor. Rozhodně ale nekopíruju....v tom mám čistý svědomí!

Myslíš, že od dob Toxic Funku vyšlo něco podobně revolučního? Má někdo v našem okolí sílu na to vylézt ze své prdele sebestředné slávy a pořádně do toho prásknout? Stále mi to přijde, že se tu v mnoha případech plní jen povinnost poptávky a zvyklostí…

Otázka co je revoluční. Toxic funk rozhodně revoluční byl, co se týče Český republiky. Neurobeat od WWW byl rozhodně revoluční. Musí se to ale brát v rámci rapový kultury. Spousta lidí dělá elektronický věci, minimal, psychoúchylárny, ale k těm se bohužel většina fanoušků hip-hop nedostane, nebo si to nedohledá. Pak, jakmile slyšej v rapu nějakej divnej zvuk, nebo postup, co existuje v Anglii nebo za mořem už 15 let, tak je to hned progresivní a nadčasový a napřed. Takže nevím, jestli se dá říct revoluční co se týče hudby, ale revoluční v rámci českýho rapu určitě. Toxic Funk přinesl do českýho rapu syňtákový šílenství a kosmickej sound. Je dost desek, který jsou pro mě z českýho rapu zásadní...napíšu jen pár prvních, kdy jsem to prožíval nejvíc. A nastal chaozz, Zprdeleklika, Rigor Mortiz, Repertoár, Frekvence P.H.A.T., Dizzastar, Jižní Pio - Three stars, Apoka - Kodex orthodox, Toxic Funk, DJ Wich - Time is now, Prago Union - HDP, Dixxx, WWW - Neurobeat, Gorila vs. Architekt...asi bych si vzpomněl na víc věcí...poslouchal jsem všechno co vycházelo, ale na tyhle věci mám dobrý vzpomínky. Co se týče současnosti, tak poslouchám taky všechno, co vychází abych měl přehled a argumenty píčovat. Nesnáším, když někdo píčuje a slyšel od tebe jednu věc před 10ti lety. Naopak si myslím, že dneska je toho spousta na výběr. Lidi si můžou v českým rapu vybrat ze spousty různýho zvuku. Hodně frčí inspirace současnejma trendama v Americe, ale proč ne. Muzika se prostě už po staletí přebírá a formuje. Je rozdíl mezi kopírkou a inspirací nebo nějakym upgradem, i když to je tenkej led občas. Co se týče sebestředné slávy a vylezení z predele, tak nevím co to znamená. Určitě tady vznikaj věci, u kterých si říkám, jestli se ty lidi nestyděj při poslechu svý vlastní věci a moc nechápu, co se občas řeší v textech za píčoviny, který jsem neřešil, ani když mi bylo 12, ale asi to na lidi funguje. Fanoušci občas sežerou dobrý hovna, ale tak to asi má bejt. Nesnáším, když je z toho cejtit kalkul i přes hovno v nose. Kalkul je určitě potřeba, ale nějak v rámci slizkosti. Co se týče beatů, tak podle mě tu vznikaj slušný beaty a nerozlišuju jestli to je boombap, trap, grime..blablablablabla! Nesnáším škatulkování a už mě sere slovo BOOMBAP, TRAP, OLDSCHOOL, NEWSCHOOL, PROGRES, TO JSEM VYMYSLEL JÁ atd.....nikdo nic nevymyslel. Určitě je ale v Čechách na výběr, a kdybych občas nerozuměl textům, tak je to bezva. Nemám s ničím žádnej skutečnej osobní problém. Když tak si to neposlechnu, nebo si řeknu že je to největší píčovina na světě a podříznu si péro.

Ale tvé album tak trochu jako Back in the days funguje. A vrací se to všude, nejen u nás. Dokázal by sis představit, že zrovna ty jsi ten vizionář, který řekne trendu stop a vrátí scénu zase trochu k počáteční kartě?

Já si myslím, že tenhle "starej" sound nikdy nezmizel. Funguje to pořád a má to spoustu možností. Tohle klasický tempo prostě funguje vždycky. Vyhovuje mi to, co se týče psaní a flow. Nechci to zbytečně tlačit do rychlých temp, protože se v tom necejtím dobře. Nechápu tvrzení, že někdo zaspal dobu, když rapuje do klasickýho beatu. Prostě to dělám v roce 2016, tak to je rok 2016. Je to současný a dobrý. To je jako vyčítat Pink floydům, že jejich poslední deska zní jak z roku 1980, nebo rockovejm kapelám, že dělaj pořád rock. Neuznávám tyhle kategorický přirovnání. Rozlišuju dobrej a blbej rap a je mi jedno, jestli někdo rýmuje do zvuku prcání rodičů, nebo do zvuku mlácení psa tyčí! Určitě se ale tenhle zvuk vrací na výsluní. Věřím, že třeba novej Rytmus bude taky takovej. Necejtím se, že bych vrátil starej sound. Ten tady furt je, a jestli někdo udělal poctu dobře udělanýmu modernímu boombapu, tak to byli IF s deskou RAP.

Vraťme se ale k tvému černému humoru a popichování. Na desce koušeš více jak poraněnej pes, přesto nejmenuješ konkrétně. Dokázal bys ukázat teďka prstem říct, tohle je fakt wack? Dávám ti k tomu právě tady kousek prostoru.

Osobně jako s člověkem nemám problém s nikým. Dost lidí ze scény znám a naopak mě baví se s nima potkávat v backstagích. Jsem v podstatě nekonfliktní člověk, pokud na mě někdo nějak neútočí a nemá problém. Některý lidi osobně neznám, tak nemůžu soudit jaký jsou . Já spíš ty lidi radši potkám osobně než začnu jmenovitě někoho urážet a říkat o něm že je debil. Někdo na mě tak může působit a osobní setkání to může změnit. Na desce používám punchlines a je to prostě disciplína, kterou v rapu miluju. Je to rap hra a to že tam říkám že někoho zabiju a že má postiženýho psa neznamená že to tak je ve skutečnosti. To taky vede k otázce co to znamená bejt REAL. Já jsem REAL, protože existuju. Je to exhibice urážek a ty který myslím vážně inteligentní člověk pozná. Na desce se otírám o texty, který mi vaděj a nebavěj mě. Miluju egotripy, ale musej bejt dobře podaný. Když je to jen kvákání pravdy bez ničeho, tak je to nudný a sterilní jak varlata. Mám jinej životní postoj a jiný životní hodnoty. Zažil jsem jiný věci. Některý věci mě ovlivnily tak, že mi pak přijdou srandovní některý texty a o to víc mi přijde srandovní, že to poslouchaj děcka. Nemám rád texty o instagramu, facebooku, prodávání drog, točení peněz, chlubení se penězma, texty o tom že jsou holky píči (a pak na to nejvíc pařej holky), nuda v textexh, pravda bez nějakýho přesahu...vstal jsem, šel jsem do práce, bylo to tam zlý a pak jsem šel domů, mám nejlepší show, makal jsem spoustu let a teď to mám, motivační kecy, kecy o tom že je televize špatná, konspirační teorie proti americký vládě, dělám progres...blablabla....! Chybí tam nějakej přesah. Je mi jedno, že někdo rapuje pravdu a bitka na ulici je nejsilnější zážitek co zažil, ale chci tam ještě něco navíc...nějakou jiskru! Nebavím se u rapu, nebrečím u něj a ani u něj necejtím nasranost a radost. U zahraničního jo. Nebudu nikoho jmenovat...to bych nemusel nahrávat tu desku! Ať se tam každej najde. Klidně bych úplně se všema ze scény jel k moři a s nikým bych neměl problém, dokud by na mě někdo nesmyslně neútočil! Miluju všechny!

A kdyby zaútočil? Dokázal by sis představit nějaký tučný beef, ve kterém bys jiskřil jak trafostanice?

V rapu určitě. V bitce asi ne. (smích)

Nahlédněme i na opačný pól. Pamatuji si, že jsi naposledy kladně hodnotil současnou práci Logica, i když tomu asi svým způsobem lehce nerozumím. Co tě na jeho tvorbě upoutalo?

Logic mě baví! Má to ksicht a právě tu jiskru. Je to správně divný a dobře se na to kouká. Prostě to na mě funguje! To je právě taková ta magie, kterou jen tak nevycucáš z prstu.  To je právě ten příklad u kterýho mi nevaděj takový ty normální pravdy, protože to umí podat.

Jediným hostem je Rest. Před několika týdny jsem zahlédl fotky z dovolené v USA. Proč tam nevzniklo něco s tamními borci?

Původně jsem neplánoval žádnýho hosta. Pak jsem Restovi v autě pouštěl ukázky a našli jsme tam pro něj místo. Byl jsem v New Yorku a po okolí. Byl to ale spíš rodinnej výlet, takže nebyl čas na fetování a bitky s policajtama. Nikoho v USA neznám, takže jsem nikoho neoslovil. Nemám rád spolupráce lidí, který se neznaj.

Trochu jisto již naznačil, ale můžeš prozradit čtenářům, zda i v tomto případě jsi celý svůj booklet maloval ty? Máme očekávat ve schránce s deskou opět chlupy z podpaží nebo podbřišku?

Yeah! Booklet se skládá z ilustrací a dokreslovaných fotek. Vlasy k téhle desce dávat nebudu, ale máme v plánu takovej RλP-LIFE starter pack, tak snad to vyjde.

Austy - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná