Mad Skill o spolupráci s Majk Spiritem a Rytmusem

I když je původem z Německa, už se tady dokonale adaptoval. Stejně jako třeba Nironica, Emdeeho nebo C. Montse, tak i pána producenta Mad Skilla jsme přijali s otevřenou náručí. Aby ne, když už přes dva roky zásobuje naše i slovenské přední interprety samýma bombama. A na čem zrovna maká dnes? Já se ho samozřejmě nemohl nezeptat na jen to, kdy přibude sourozenec jeho vynikajícímu debutu The Return, o kterém tenkrát DJ Wich prohlásil, že je to nejlepší deska, která tady kdy vyšla, ale ptal jsem se ho i na něco ze zákulisí, kdy vznikaly jeho velké hity typu “Technotronic Flow“ či “Hrdina je zase v hre“.

Jak to jde? Co právě děláš?

Zrovna teď sedím u sebe doma a odpovídám na armádu tvých otázek. Ne, dělám si srandu. Makám teď na několika projektech na jednou, nejedná se jen o muziku, ale i grafiku a videoklipy. Spolupracuji s Romeofilms, kde makám vedle Romea na dokumentu Občan Ztohoven. Budu zodpovědný za kompletní postprodukci.

Co se týče produkce, posílám instra hned několika lidem - Lalyla, Miso Biely, Pastels…A taky pracuju na novém singlu, který by se měl podle posledních plánů objevit v druhé polovině letošního roku.

Baví mě teď hodně experimentovat, zkouším všechno možný, kam až můžu zajít. Nejsem ale ten typ člověka, který každý svůj výtvor hned někde nahodí a předloží veřejnosti. Mám rád, když o každém svém dalším kroku pořádně přemýšlím, i za cenu, že to bude o něco déle trvat. Na druhou stranu se lidem nepřejí tvoje práce a o to víc jsou napjatí, s čím zase přijdeš. Existuje proto termín „overselling point“. To v praxi znamená, že když fanoušci dostanou od interpreta až příliš plodů jeho práce během krátké doby, přestane to být pro ně vzácné. Proto nechci dělat nic hekticky a obzvláště pokud jde o moje vlastní nahrávky, vše si dvakrát promyslím a naplánuji.

Takže kdy tedy můžeme očekávat tvoje nové album? Přeci jenom, od debutu The Return uplynul už nějaký ten pátek.

No popravdě řečeno, tohle je dobrá otázka, protože si ji sám poslední dobou dost pokládám. Když by se to všechno tak nějak dobře sešlo, přišla nějaká zajímavá nabídka, tak by se o tom dalo uvažovat, singl je na cestě. Odpovím ale naprosto jednoduše. Uvidíme.

V poslední době si spolupracoval nejen s naší a slovenskou elitou, ale i s méně známými tvářemi, což dokazuje, že získat od tebe beat není nemožné a že se neomezuješ jen na velké hráče.

Přesně tak, nemám problém někomu nabídnout svůj beat. Pokud se ztotožním s daným interpretem, pokud mě osloví jeho projev, flow a i obsah hraje velkou roli (nechám si to přeložit), nevidím ve spolupráci žádnou překážku. Mám rád spolupracovat s někým novým, kdo cení mojí práci. Hlavně mám rád, když sami přijdou se svým nápadem a konceptem a nepřistupují k tomu jako z pozice velkého fanouška mé práce. Musí k tomu dojít tak nějak přirozeně, je jedno, jestli se seznámíme osobně ve studiu, přes mail nebo facebook. Samozřejmě, že mi chodí taky dotazy a prosby, aniž bych něco o těch lidech věděl anebo jsem dostal nějaké reference. Takové zprávy ihned mažu anebo je totálně ignoruju.

Dělal si už s celou řadou interpretů, ale podle mě byl pro tebe jasně nejdůležitější z nich Rytmus, co se týká reklamy, propagace tvého jména a tak. Byl si na Královi, na Fenomenovi máš taky buben, “Technotronic Flow“ byla mega hymna…Je pravda, že Rytmus neplatí za beaty, že to bere tak, jako že se to vždy dotyčnému producentovi deset krát vrátí formou popularity?

Není žádné tajemství, že “Technotronic Flow“ byl obrovský hit, především na Slovensku to byla jedna z nejoblíbenějších skladeb roku 2011. Abych odpověděl tvoji otázku. Ano, Rytmus mi s touhle spoluprací hodně pomohl. Oba dva jsme měli z toho tracku od začátku výborný pocit. Když jsme nahodili na net booklet, tak se nás denně ptalo čím dál tím víc lidí, kdy to už přijde. Bylo jasné, že to musíme spolu dotáhnout do konce a vydat to. Tak jsme to po kouskách dávali dohromady, a když jsme měli na stole první oficiální verzi, tak Patrik přišel s nápadem, že bychom to mohli prezentovat na Miss Universe SK 2011 během televizního přenosu.

Pár dnů na to se doslova roztrhnul pytel s nabídkami, široká veřejnost najednou znala moje jméno a tak přišlo i moje „zaplacení“. Je to pravda, že mi za moji produkci nemusel platit, ale já to chápu. On si musel nejdřív svoji pozici vydobýt a hlavně ji musel ještě potom potvrdit, což je kolikrát ještě těžší, když je člověk mladej a hladovej. Kdo to neudělá, jde dolů. Díky úspěchu “Technotronic Flow“ jsem si taky vybudoval dobrý vztah s Evropou 2, ke kterému mi taky velmi pomohl další singl “Good Vibration“ s Majk Spiritem, který byl sedm týdnů na prvním místě v hitparádě. To je taky pecka, se kterou se 100% ztotožňuju a která je pro mě strašně důležitá.

Technotronic Flow

A ještě mi prosím prozraď něco ze zákulisí, co se týká těchto hitů.

Mad Skill & H16 – Hrdina je zase v Hre

Můj první singl v Čechách. Jsem strašně pyšný na to, že jsem svoji sólovou kariéru rozjel klasickým hip hopem a že jsem si mohl k tomu natočit video. Protože to je přesně to, odkud pocházím a co jsem. Tohle bylo něco, co jsem musel udělat hlavně sám pro sebe, co by pasovalo k mému sólu The Return, které jsem si v konečném důsledku vytvořil hlavně sám sobě. V té době byl už hip hop zase trochu někde jinde, ale já to musel kvůli sobě tak udělat. Byl to můj začátek tady na CZ/SK scéně a já jsem cítil, že si musím získat respekt u opravdových hip hop fanoušků.

Mad Skill, Krs-One, Redman, Teknizzle &Hi-Def – Classic

Tenhle song vzniknul už dva roky před samotným vydáním desky The Return, akorát byl tenkrát v jiné instrumentální verzi. Chtěl jsem ho udělat trochu v modernějším kabátu, proto ta „klubová“ nálada a zpěv v refrénu od Hi-Defa. Natáčení tenkrát probíhalo přímo ve státech a ta skladba byla původně určena pro jiný projekt. Přesto nebyly nakoupené sloky zužitkovány, i když jsem měl právo s nimi nakládat. To byl přesně ten důvod, proč vzniklo album The Return. Existovala spousta skladeb, které nikdy nevyšly. Byla by škoda nechat je zapadat prachem jenom proto, že už nejsou úplně „in“, tak proto jsem přišel s nápadem je trochu předělat. Tak se i stalo.

Sentino – Nutte, Nutte

K spolupráci se Sentinem došlo během natáčení velmi úspěšného mixtapu Sektion´s Way 2- La Vida Loca. Tohle propojení mi hodně pomohlo, i když je Sentino jako člověk strašně komplikovaný a není rozhodně lehké s ním vycházet. To byl i důvod, proč najednou tak rychle zmizel z očí, protože každý, kdo ho poznal osobně, ho po nějaké době začal nenávidět. Jako umělec je geniální, bohužel ale má povahu jako namyšlený předškolák. Snad se mezitím změnil, přál bych si to kvůli němu.

Majk Spirit – Good Vibration

Nejdřív jsem myslel, že by se pro tenhle song hodil Rytmus. Jak jsem dokončil tenhle buben, ihned jsem měl jasnou představu, jak by mělo všechno vypadat, co se týká obsahu, tématu a videa. Bylo to zhruba dva týdny před tím, než jsme šli natáčet video k “Technotronic Flow“ a já jsem chtěl použít zbytek peněz na nahrání druhého nízkorozpočtového klipu. Patrikovi ale tahle skladba úplně nepadla do noty a nesdílel stejné pocity jako já, tak mi řekl, že nemá zájem. To mi trošku zkomplikovalo plány, protože jsem měl už všechno předpřipravené, objednané a všechno to v podstatě čekalo jen na můj povel.

Napadl mě jen jeden možný kandidát, který by byl schopný to dát. Potom, co jsem Spiritovi poslal beat a moje vize, tak mi přišla odpověď: „This song is epic..let´s make History!“ Zhruba tak za dva tři dny jsem už měl jeho sloky a všechno mohlo začít. Dorazil na natáčení klipu, a jak to všechno dopadlo, víte sami nejlépe. Nejdřív jsem chtěl tenhle song použít jako most mezi deskou The Return a “Technotronic Flow“ nebo jinými slovy řečeno jako jakýsi přechod mezi real hip hopem a mainstreamem. Ale později, co byl tenhle track čím dál tím víc populárnější, jsem si říkal, nechme ho vyzkoušet jako druhý singl. A to byla určitě velmi dobrá volba, protože “Technotronic Flow“ nám otevřel na Evropě 2 dveře a díky tomu si získala i tahle hymna velkou pozornost.

Kool Savas – Krone

Se Savasem jsem spolupracoval na jeho úspěšném mixtapu John Bello Story 2, nahráli jsme spolu ve studiu nějaké tracky. Na albu se nakonec ocitly dva z nich. Na pecku “Krone“ jsem udělal remix. Kool Savas je hrozný puntičkář a já jsem hrozně pyšný, že jsem s ním mohl pracovat. Co se týká Německa, tohle je určitě moje nejcennější kolaborace. Uvidíme, jestli spolu ještě něco v budoucnu spácháme.

- Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná