Kontrafakt hlásá: „Talent nezastavíš aneb kdo je to P-Trick?

Někdy mám pocit, že narazit na někoho s talentem je vážně dřina, jako když se hledá zlatá žíla. Asi to nejlíp popsal Rest v Separově tracku Nejde to „Tejden, co tejden se musím prodírat mailem, abych poznal, že má někdo něco v sobě chce to rentgen“. Proto mám radost, že mám možnost vám představit na první pohled uhlazenýho teenagera, studenta gymplu před maturitou, co se možná poflakuje jako většina jeho vrstevníků s cigárem v partě na sídlišti a ucucává teplý pivo. Jenže chyba lávky, P-Trick (Patrik Leško) rozhodně nečeká, až mu pečený Hypno holuby nalítaj do pusy. Víc v rozhovoru.

Jelikož Tě moc našich čtenářů ještě nejspíš nezná, začneme klasikou: Jak jsi začal s hudbou jako takovou a jak ses dostal právě k pianu?

Už jako dítě, když mi bylo 5, nám doma taťka pouštěl pecky od Elánua Gotta nebo Lucky Bílý. Tam to asi začalo. Uběhl nějakej čas a především díky bratranci jsem proplouval více styly, především mě zaujaly vody rocku a rapu. Asi by se teď dobře četlo, že mě inspiroval Dj Wich a jeho beaty, ale realita je prostší, zamiloval jsem se asi ve čtvrtý třídě do jedný holky, která uměla hrát krásně na klavír a o rok později jsem začal okuokávat její styl hraní a celkově hru na klavír jako takovou.

Ok, to byly začátky, každe, kdo začíná, se většinou  pozačátku přidržuje nějakýho vzoru, než se sám najde. Bylo to tak i u Tebe?

Samozřejmě, akorát jsem neměl vzor hudební ve smyslu moderní tvorby, ale čerpal jsem od renesančních skladatelů, jako třeba Bach nebo Mozart. Ty jsou pro mě svou nadčasovostí a genialitou TOP.  Z modernějších pak rozhodně Hans Zimmer. Beatmaking pak především Dj Wich a Dj Fatte.

Hodně autorů, ať producentů nebo Mc´s, má svoje rituály a zvyky, jak se dostat do správný tvůrčí nálady, máš taky něco jako talisman, nebo třeba že si musíš dát kafe, jinak nic nesložíš?

U mě to je asi tak, že se zavřu v pokoji, otevřu okno a podle nálady vytáhnu na začátek starý pecky třeba od SuperCroo, Wiche nebo Eminema. Uvařím si kafe, případně vezmu redbull, sednu ke klávesám a poslouchám klidně hodinu, prostě přijímám inspiraci a až cejtím, že to je ono, začnu to přes klávesy sázet ven.

Takže lidi už ví, kdo jsi a co děláš, na čem aktuálně pracuješ?

Aktuálně se začínají rýsovat základy dvou alb – mýho producentskýho alba a alba pod hlavičkou 2elementS, což je crew, pod kterou spadám. Pak samozřejmě beaty na zakázku a v nejbližší době i spolupráce se známějšími jmény, snad můžu zmínit třeba připravovaný oficiální remix s Kalim a Don Čičo, jsem v  kontaktu s ParaZittem . V plánu jsou i zahraniční spolupráce mimo CZ/SK scénu, ale to si zatím nechám pro sebe. 

Všiml jsem si, že Tvoje covery, které děláš na české i zahraniční věci, cení Kontrafakt, Ben Cristovao,
Marpo, Target, H16 a mohl bych ještě pokračovat dál. Co Tě na coverech baví?

Ta tvorba mě nejvíc baví. To když tvořím ty známé melodie a dávám do nich něco svého, aby to nebylo obyčejné kopírování. A pak samozřejmě odezva. Někteří to sice kritizují, že si dělám jméno na něčem, co už někdo předem vytvořil, ale ne, já se vlastně inspiruji a dodělám rozdělanou věc a dělám to i protože vím, že pár lidí miluje zvuk piana a většina těch skladeb nemá pianové verze.

Nabídl Ti někdo z umělců, na jejichž věc jsi dělal cover, spolupráci?

Nabídl, například Killaz, dnes již zvaný Schyzo. Nebo producenti, kteří byli autory těch podkladů.

A poslední otázka – jaký projekt Ti nejvíc dal? Nemyslím jen zisk fans, ale celkově.

Rozhodně založení vlastní crew 2elementS a konkrétně pak celá tvorba prvního klipu od beatu, přes grafickou podobu až po finální vydání. Co do ovlivnění a nasměrování bych sáhl ještě hlouběji do minulosti, a to konkrétně 4 roky zpět, kdy vznikl první projekt s B.Berym (BK-CITY).

- Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná