Kenny Rough o lasech na spolupráci, ideálním času na beaty i řečech o "novém Wichovi"...

Společenství skrývající se za písmeny TNKDLBL je vzájemnými výpomocemi v rámci mnohohlavého tvůrčího kolektivu prolezlé až do podkroví na půdu. Dvě společné desky mají Idea s Boy Wonderem, Dj Fatte s Restem i Mc Geyem a navlas stejnou bilanci už disponují také Kenny Rough s Paulie Garandem.V této souvislosti nás zajímalo, jestli je PG vs. KR regulérní skupina, nebo jen projekt a další album už udělá autor sól „Harant“ a„V hlavní roli“ zase jinak. „Kapela. Byl bych rád, kdyby to tak bylo,“ pronesl v interview pro bbarak.cz čtyřiadvacetiletý beatmaker, jenž je po sedmi letech ve hře plně etablovanou součástkou zdejší scény.

O tom, po jakém alBu by sáhl, kdyby nastal konec světa a on si mohl vzít za Dillou, Biggiem a spol. jedno jediné album...

„Navždycky Hocus Pocus a jejich „Place 54“. S tou deskou jsem vyrostl, byla to jejich přelomovka. Za mých mladých let jsem 20Syla uctíval ve dne v noci. Je skvělej ve výběru zvuků a umění samplingu. Jako multiinstrumentalista je to taky člověk s obrovským hudebním vkusem. Jeho rap mě baví, ale muzika víc. Je to možná i tím, že francouzsky neumim.“

O tom, cOříká na názor z jedné z pražských kaváren, že je "nový Wich"...

„Tohle porovnání je vtipné. Myslím, že jsme oba úplně jiní. Od mládí jsem se ale netajil tím, že mě jeho věcí baví a že to cítím podobně. Rozhodně ale nemám ambice být druhým Wichem. Byť je to trošku úsměvný, člověka to potěší. Mám k němu respekt a vždy mít budu.“

O tom, zda s sebOu přináší vzrůstající sláva i více nabídek ke spolupráci...

„Nepřijde mi, že jsou tam velký skoky. Je to lineární a furt dost podobné. Už dlouho řadu let se přátelím s určitými lidmi ze scény. Když se ozve někdo nový a baví mě, co dělá, tak nemám vůbec problém s ním něco udělat. Inbox mám pořád plný nějakých nabídek. Drtivá většina ale patří k věcem, na které nemám čas, nebo mě to nezajímá. Mix a mastering mi bere dost času, ale i když mi to někdy trvá, na vše se snažím odepsat.“

O tom, kdy Má tvůrčí "prime time"...

Je to období mezi půlnocí až čtvrtou ránou, někdy pátou. Když celé město spí, nejezdí auta, nebliká ti telefon a nikdo tě neruší. Blbý je to ale s životním stylem. I to na sobě trochu cítím.“

O tom, jEstli považuje za součást své práce i údržbu sociálních sítí...

„Cítím povinnost být aktivní na sociálních sítích především kvůli fans.. Zatím to ale nedospělo do bodu, že bych se probudil s tím, že musím jít dát příspěvek na Instagram. Je to moje práce a součást toho všeho. Vždy mě navíc bavily technologie a IT.“

Proč se stal kmotrem „Boomerangu Ego?

„Pozvali sme ho jako hosta, aby Boomerang pokřtil. Na minulém albu jsme s nim měli singl a druhý velký cíl byl tedy dát „Molo“ poprvé naživo v plné sestavě. Jako takové okořenění. V Liberci normálně zahrál i sólo show. Například jeho „Život je film“ je obrovská věc. Nemá to vůbec křišťálovej zvuk, ale když jsem to slyšel, cítil sem, že je to tam. Kopák, snare, jeden činelek, sampl, bassa a je to nejvíc,“ chválil člena Kontrafaktu Kenny Rough.

O tom, jak by popsal muziku, kteRou v poslední době produkují…

„Rap s přesahem, indie rap, rap. Občas někdo řekne, že děláme pop rap, ale to nedává smysl. Poslouchám tunu rapu, hledám inspiraci všude ve světě a rozhodně si nemyslím, že bych poslouchal a inspiroval se v  pop rapu. Tohle škatulkování mi nepřijde moc cool. Děláš to podle sebe, buť to bude dobré, nebo to lidi neskousnou. „Boomerang“ je podle mě naopak s "Harantem" nejrapovější Paulieho deska. Například říkat, že Řezník je rap a my ne, je sraní si do huby a ukazuje to omezenost. Joey Bada$$ je rap a Kendrick Lamar nebo Mac Miller už ne?“

O tom, jAk moc mu Paulie jakožto bývalý beatmaker mluví do práce a jestli se to od "Mola" zlepšilo...

„Dost jsme to spolu řešili. I díky tomu jsme začali spolupracovat s mým dlouholetým kamarádem multiinstrumentalistou Jakubem Lenzem. Hodně jsme přemýšleli, jak by to mělo znít a díky té tvárnosti a jeho schopnostem ve hře nejen na kytaru jsme dokázali dost věcí vymodelovat přesně tak, jak jsme chtěli. Paulie do toho pořád mluví, ale vždy pro dobro věci. Říká postřehy a nápady. Já jako angažovaný beatmaker občas už nemám v poslechu přesah, takže mi jeho nápady občas dost pomůžou. Jeden beat na desce je dokonce Paulieho starý podklad („Nádech“, pozn. aut.), který jsem jen zrekonstruoval a dodělal.“

O tom, jestli je Něco, co by měl fanoušek vědět o nové desce, než si ji koupí...

„Měl by vědět, že je dělaná bez kalkulu, upřímně a tak, aby nás to co nejvíce bavilo. Jedna strana je dělat muziku šablonovitě přesně pro určitej druh fanouška, ale my to děláme především kvůli tomu, abychom na to byli hrdí a aby nás ta hudba bavila.“

O tom, do jaké žánrové Garáže by zajel, kdyby měl na další desce zabrousit do nikdy neprobádaného stylu...

„Hodně jsem si jich už vyzkoušel. Baví mě spousta žánrů, ale asi by to bylo minimal nebo ambient elektro. Chtěl bych si i zkusit hardcore a spolupracovat s nějakou kapelou. Dokonce se už něco takového rýsuje. Není to ale tak, že bych se sám pouštěl do hardcorové muziky.“

Bobby - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná