Jsme spokojení, není to žádná plytká dvojka, říká Oliver Lowe o „Peníze nebo život 2“

Diwokej západ slyšel každý, kdo před necelými deseti lety poslouchal rap. Oliver Lowe je jeden z mála členů, který z tehdejší početné party dík talentu a chuti tvůrčně „přežil“ až do dnešních dní. Slovo „přežil“ ale neberte jako degradaci, jedná se o etablovaného interpreta s vlastním stylem, jehož diskografie obsahuje dvě uznávaná alba ze dvou pokusů. To o sobě přeci mnoho domácích rapperů říci nemůže, ne?

S Talpasem máte za sebou release "tour" po 11 českých a 1 slovenském městě. Jaké to bylo?

12 malejch, útulnejch barů, kaváren během 3 týdnů. Hrali jsme s Talpičem jako djs soul, funk a hip hop z vinylů. Někam jsme si pozvali i hosty, tímto zdravíme djs Pecu, Wutyho, Kenny Rougha, Zaka, Jookyho, Mike Ona, Mj Jasla, Amdmana, Honzu Peroutku a saxofonistu Pavla Hrubého. Díky za support. Sešli jsme se na těch místech s fans, co měli zájem o cédéčka a ňák dohromady popili, oslavili to. Někde míň, někde víc. Co ti mám povídat, party hard. Celou tour jsme završili den po Štědrém dnu u Talpase v Chomutově, kde proběhl koncert a křest cd. Plnej dům, 300 lidí, výborná atmosféra. Fotky z akce najdeš na mé fan page na fb. Momentálně řeším koncertní tour na následující měsíce, vememe opět muzikanty a jako Oliver Lowe & Friends vyrazíme za Váma.

Dělal už jsi v Česko-slovensku se všemi, co tě v minulosti nějakým způsobem ovlivnili a které uznáváš, nebo pořád někdo zbývá?

Myslím, že není podstatné udělat skladbu se všemi, kteří Tě ovlinili, nebo je uznáváš. Jsou interpreti, kteří mě ovlivnili před 10 lety, kdy jsem psal první texty, a dnes si jejich nové desky nepouštím, nekupuju, protože dělají hudbu, která mi nic neříká. Mám respekt k jejich staré tvorbě. Taky se Ti stane, že si někoho jako mladší idealizuješ a dnes, po osobním kontaktu zjistíš, že to poslední o co stojíš je ta spolupráce. To všechno jsou ale normální věci. Na obou deskách, i mimo ně, jsem spolupracoval se spoustou interpretů a každé té spolupráce si vážím. V tu chvíli to bylo čistý, nic umělýho. Ale čas mi čím dál tím víc utvrzuje v jedné věci, a to, že je víc než nutný, abych toho interpreta cítil nejen jako někoho, kdo podá výkon, ze kterýho si sedneš na prdel, ale i jako člověka co má zdravej spirit. Tím výkonem nemyslím jenom to, jak to zaválí, ale taky text. Hlavně text. A pokud význam těch rýmů a chování člověka mimo mikrofon nejdou ruku v ruce, tak to něčím zavání. Na tomhle pro mě stojí a padá hip hop.

Ptám se kvůli té široké škále zahraničních hostů z Evropy, Ameriky i Japonska, že to působí, jako bys to už doma "vyplenil" a musíš zase dál...

Jít dál je přirozená záležitost. Stejně tak jak jsem vždy respektoval např. Vece nebo Jelínka, a z těch mladších cenim Resta a mam je všechny 3 hrozně rád jako lidi a vždy s nima dám track a pudu na pivo, tak poslední roky nacházím inspiraci hlavně v japonské nebo francouzské produkci. S Japonci jsem v kontaktu už od dob Myspace, slyšeli mé první album, dali jsme si navzájem respekt, nebránili se spolupráci, tak proč to neudělat. Stejně tak francouzští mcs, které máme s Talpasem na albu. Dost z těch featuringů je vyústěním dlouhodobého kontaktu. Když se vrátím do Českosloveska, tak musím říct, že jak jezdíme koncerty po celé republice, poznáváme nové lidi. Zrovna teď pracuju na skladbách s ostravskými Safari, s Restem jsme udělali věc na Sinuzou připravovanou producentskou desku, výborné beaty a rapy dělá mc a beatmaker ze Slovenska, který si říká 31. Taky jsem byl párkrát na výletě v Hradci, kde žije strejda Luba Libre. Těch opravdovejch pardálů tu není málo.

Co tě vůbec vedlo udělat pokračování? Ve filmovém průmyslu se "dvojky" moc nenosí, respektive nosí, ale vlídně přijaty jsou málokdy. Bylo to, že ses s tématy z debutu ještě dostatečně nevypořádal, nebo jak?

Ono to ani není tak pokračování jako spíš remake prvního alba. Ale vím, jak to myslíš. To, že s Talpasem uděláme takovejhle remake, je to poslední, co bych si myslel, že uděláme. Když nad tím teď zpětně přemýšlím, vzniklo to asi takhle. Dělal jsem křest cd v Domažlicích, soukromej podnik, uzavřená společnost, rodina, nejbližší přátelé, malej koncert s hosty jako Erika Fečová, saxofonista Radimo, mc Jelínek a autor grafiky cd Pure Pear (dj Cornell). Ozvala se mi taková partička nadšenců z Vimperka, která chtěla na ten soukromej večírek přijet. Neměl jsem s tím problém. Stejně tak přijel tenkrát Thovt (dnes kolega, beatmaker na labelu Everydays) a Talpas, ještě s jedním klukem z Chomutova. Dorazili taky Dezrechts. Všichni spali u mě na bytě a druhej den jsme chillovali. Talpas měl sebou MPC, kouřili jsme, pouštěli beaty, popíjeli. Viděl jsem svobodnýho člověka, z kterýho bylo cejtit, jak to miluje. Ta tvorba byla strašně čistá a to mě fascinovalo. Požádal jsem ho, jestli neudělá nějaký remix. Udělal 2 věci, které se objevily na digitálním releasu Remixy, spolupráce, píčoviny. Vzal si další akapely a teď poslouchej, ten blázen za prosinec 2010 a leden 2011 zremixoval celé album. Ta zapálenost a kvalita mě úplně rozsekala. Bohužel nebo vlastně dnes spíš bohudík se to nedalo vydat jako remixy, protože ne všude seděla akapela s beatem. První album bylo dost pestrý, hudební, někde jsem trochu víc intonoval, takže to v těch samplovanejch beatech od Talpase v pár momentech znělo falešně, necelistvě. Tam přišel ten bláznivej nápad, že uděláme remake, napíšou se na ty témata nový sloky, pozvou se jiní hosté, mcs, djs a jak je mi vlastní - zapojí se i muzikanti. Na tom jsme pracovali od února až do nedávna. Dnes je cd na světě. Pár dní zpět jsme jeli nad ránem z jedné release party a společně jsme si to cd 2x za sebou poslechli v autě. Jsme spokojení, není to žádná plytká dvojka. Je to uplně jiné než jednička, přesně jak jsme chtěli. Funguje to. 

“Digipacky plánujeme dělat dál, plastová krabička je fuj”

Když jsi zmínil grafiku CD. Minule jsi měl bohatý obal, který díky práci autora korespondoval s obsahem. Teď nic. Nemělo to potřebný efekt, nebo proč si od tohoto nadstandartu upustil?

Moje první cd vyšlo ve spolupráci našeho labelu Everydays s jazzovým labelem Amplión Records. U Ampliónu vyšlo pak cd Omnion, což je projekt muzikanta Tomáše Reindla, který kombinuje hudební nástroje jako tabla, didžeridu, klarinet s alikvótním zpěvem a beatboxem. Vřele doporučuju. Tomáš udělal typ digipacku, který nás inspiroval a udělali jsme stejné provedení. Nic složitého, cd uprostřed a 2 "křídla", které digipack zavírají. Místo vloženého bookletu jsme nechali vytisknout 6 druhů samolepek, které jsou uvnitř digipacku. Grafiku nám dělal strejda Kafes. Digipacky plánujeme dělat dál. Samozřejmě se můžeme dostat do fáze, kdy budem nuceni vyrobit klasickou plastovou krabičku, ale dokud zvládnem vyrobit (zaplatit) digipack, tak plastové krabičce říkám "ne".

Na prvním albu byl z De Zrechts Jelínek, na druhé si nominoval Only-O, máš k téhle kapele nějaký speciální vztah? Máme na třetí desce čekat Manyho? Proč si myslíš, že Lišováci už netáhnou tak, jako začátkem milénia?

Na druhé desce měl být i Many, napsal a nahrál moc pěknej refren, ale bohužel jsme ten trek nedodělali. Byly asi 3 věci celkem, co jsme na desku nezařadili nebo je udělali jinak. Vždycky jsem měl rád Jelínka, je to jeden z nejlepších mcs u nás. Z jeho textů jsem jelen. Celkově mám k Dezrechts respekt, jsou to fajn lidi a nikdy nedělali nic, co by dělat nechtěli. A proč Lišováci už netáhnou tak, jako začátkem milénia? To asi není otázka na mě. Jediný co bych řekl, je, že Jelínek je mc par excellence a měl by natáčet a jezdit koncerty. Věřím, že to tak ještě bude. Já se pro to, jako hlava labelu pokusím udělat maximum.

Zůstaňme ještě u spolupachatelů. Žádný pozvaný rapper nedostal šanci více než v jednom případě, tedy až na nejčastěji hostujícího účastníka "první ligy" Delika. Proč to?

Chtěli jsme s Delikem udělat jednu věc. Michal dostal tušim čtyři Talpasovy beaty i s tématama, druhý den mi psal, že ho to chytlo a že napsal do dvou věcí, další den to nahrál a bylo. Nejdřív jsem se bál, jestli to není šitý moc horkou jehlou, ale ty věci zněly super, takže jsme nakonec udělali skladby dvě.

Když jsme ale spolu Moju Reč probírali naposledy, nevyčítal jsi jim, že si ve více případech protiřečí? Podíváš-li se na uplynulé dva roky, vracel jsi někdy hostům sloky nebo rapy k přepracování?

Co vím, tak když jsme spolu Moju reč probírali naposledy a víceméně asi poprvé, tak jsme řešili, že trek MJ a následný klip je kvalitní. Na čem jsem se ale s tebou shodl, je to, že by Delik nemusel dávat sloku každému. V očích určitých lidí je v tu chvíli asi hrdinou, ale myslím, že v očích lidí, kteří mají trochu větší přehled je to naopak. Přesto ho beru jako jednoho z těch top mcs na Slovensku. Chápu, že to tak nemá každý, ale já si myslim, že bychom si jak interpreti, tak labely, tak promotéři a stejně tak hip hopoví redaktořili měli všichni uvědomovat, že to co děláme nějak ovlivňuje vývoj té kultůry a mladých lidí v ní. Nemělo by nám to být jedno. Ano, dělám to samozřejmě pro sebe, ale taky pro kulturu, a pro ty další co přijdou po nás. Ale taky jsem si namazal máslo na hlavu, natočil jsem na první album skladbu "Wack mcs", kterou produkoval Ondřej Žatkuliak, který ač je vysoce kvalitní muzikant, tak se živí i tím, že prodává beaty nekvalitním mcs. Dnes už bych stejnou chybu neudělal. Osobně mi to vyčetlo několik lidí, kterých si vážím a měli pravdu. Jsem rád, že jsem to slyšel. A to protiřečení - už si vzpomínám. Netýkalo se to Moja Reč, ale obecně rapu tady u nás. Někteří rappeři mají v textech jak si přejou, aby promotér dovedl holky na hotel a rýmy s podtextem toho levnýho šukání. V kontrastu s tím, že mají doma přítelkyni, někteří stejnou přítelkyni už roky, která asi nebude tak tupá, aby jim tolerovala nějaký zálety, mi to přijde divný. Ani jako nadsázka mi to nepřijde košér. Přijde mi, že takový věci se prostě píšou, protože se to hodí. Fanoušci to (se)žerou a chtějí si představovat, jaký by to asi bylo, bejt jako ty mcs, co maj ty ženský. Nevim, tohle mi přijde plytký.

“Nikdy jsem nebyl nastavený tak, abych si cíleně kupoval beaty

To, že "děláš s lidma, který ceníš, děláš s lidma, který znáš", vím. Určitě si tedy nikdy za šestnáctky ani za podklady neplatil. Nechce se mi ale věřit, že by to někdo nezkoušel. Jestliže ano, co jsi mu na to řekl? A jak to tentkrát vlastně dopadl s tím beatem od Mr. Greena?

Ano, nikdy jsem nebyl nastavený tak, abych si cíleně kupoval beaty nebo sloky. Důležité je vědět a cítit, že spolupracuješ s lidmi, kteří jsou na podobné či stejné úrovni. Musí tam být rovnováha, dostatek vzájemného respektu, nejlépe i přátelství a pak jdou peníze úplně stranou a to je na tom podle mě to hezký, hip hopový. Beat jsem si koupil jednou, v euforii, z nadšenosti. Ten buben byl super. Už je to nějaký 3 roky, možná víc. Záhy se okolo mě ale vytvořila parta muzikantů a dalších kreativních lidí, vzniklo Everydays a já si uvědomil, že vlastně dokážeme vytvořit to co chceme sami a že je to ta cesta. Ten beat jsem smazal a nikdy ho nepoužil. Nejlepší je pozvat interpreta k sobě do studia, uhradit cestu, koupit dobrou lahev, uvařit si dobrý jídlo, nikam nespěchat a udělat trek. Třeba když přiletěl před časem Promrock z NY do Čech, tak jsem ho oslovil, zajel pro něj do Prahy, odvezl ho ke mě, nahráli jsme věc, poprvé v životě ochutnal obalovaný květák, vypili jsme hodně rumu, piv, chillovali, poznali se jako lidi. Strávil u mě nakonec asi 3 dny. Když odjížděl, míjel se akorát se zpěvačkou Annoumarií D'Almeidou, která přijela točit zpěvy. To bylo hezký, pestrý období, při kterým deska vznikala. Nedávno byl Premrock v Čechách znovu, i se svým parťákem Willie Greenem. Strávili u mě a pak u Talpase něco přes týden. Dali jsme 3 společný koncerty, zajeli za kámošema do Hradce Králové, tam natočili klip, kámoš Luba jim udělal guláš, kterej tak dlouho chtěli ochutnat. Bylo to super. Něco tě to stojí, ale je ti to vlastně uplně jedno. Jako když přijede teta na návštěvu, tak jí taky nenecháš o hladu a spát ve stanu na zahradě. Tady pak pochopíš význam "brácho" nebo "rodina" v hudbě. Ne vždy to takhle samozřejmě jde, občas to vzniká přes internet, ale takhle je to ideální. Navíc, to jsou ty peníze, co do tý hudby, do toho života rád vložíš. Jestli to chápeš, chápeš message mojí desky. No a pak si představ toho beatmakera, co po tobě chce toho bůrečka a vlastně tě asi ani nechce potkat. Nebo naopak, napíše ti nějakej cucák "Ahoj, já jsem mc Břéťa, dělám album, budu tam mít tohodle, tutoho a támhleten mi taky prodal beaty. Vím, že je to jen otázka peněz, chci tě na trek, napiš kolik". Cejtíš ten rozdíl? Po první desce mě otravoval kde kdo, že mě chce na featuring, dohromady dobrá stovka beatmakerů a mcs, který prostě nebyli dobrý. Dát to, vzít si od nich ty love co nabízeli, měl bych se určitě lépe. Ale na tohle já nemam žaludek. Nemám rád prodávání a kupování slok a beatů. Mr. Green dělal na první desku hudbu pro Ingredience 2010. Byl nadšený, líbili se mu moje, Jelínkovo i Booczechovo věci, chápal i ideu "Peníze nebo Život", koncept té desky. Udělal pro nás petelici, Jelínek tenkrát snad nahrál tu sloku asi dokonce i do jeho beatu. Ale pak se to změnilo, potřeboval nějaké peníze, které sice nebyly obrovské, ale nechtěl jsem ten koncept spoluprácí na desce měnit, tak jsem to odpískal. Mr.Green je frajer, i když to tenkrát nevyšlo, tak to byla dobrá spolupráce. Speciálně Jelínek by do těch jeho věcí seděl. Celkově to u těch zahraničních lidí trochu chápu, oni tě neznají, neví jestli si tu hudbu dotuješ, jsi ve fázi kdy ti to pár kaček hodí, ale nerejžuješ na tom nebo jsi ve fázi, kdy tě to absolutně živí. Musí být obezřetní. Vše je to o komunikaci a upřímnosti. Já jsem rád, že jsme narazili u druhé desky na lidi z ciziny, kterým jde hlavně o ty vibrace, flow a výsledek. Nejde jim o to udělat jeden shit a nazdar. Jsme v kontaktu dále, mam od nich další beaty, Talpas bude produkovat pár lidí z venku, Sinuzovo beaty jsou taky u pár lidí. Uvidíme, co vznikne dál. Asi tak. Pojďme se bavit o něčem příjemnějším..

Zmiňuješ už několikatého hosta vaší desky. Řekni mi, jak k tomu přistupují právě ti z ciziny - vyžadují si  překlad textů, nebo jim téma stačí volně nastínit?

Samozřejmě jsme si texty navzájem přeložili, aby jsme věděli o čem ten druhý rapuje. Stejně tak u beatmakerů, když dělali arange pod text, potřebovali přirozeně vědět o čem v ten daný moment text je. Hodně mě baví Lonovo text a sloky co zajeli francoužští mcs.

Když jsi mluvil o máslu na hlavě, jak ti blízcí lidé vyčítali "Wack MCs" a Ondru a jeho prodej komukoliv. Byly po první desce i další konstruktivní názory, případně rady, nebo doporučení jak to příště udělat líp? Například já jsem zaregistroval nejednu stížnost na stejný a neměnný projev, i když sám vím, že v tomto typů podkladů se těžko něco vymýšlí.

Konstruktivní kritiky je vždy méně než té druhé. Jsme národ co se vzájemně plácá po ramenou a pak až za rohem vypustí, co si doopravdy myslí. A ono to tak bude určitě všude. Jsme jen lidé. Zpět k té kritice. Pár lidí, co už má něco za sebou, mi vyčetlo zvuk. Že je to moc čistý, že by to chtělo víc osobitosti, že by se k tý desce hodil takovej víc vintage sound. S čím souhlasím. Už dlouho mám koupenej starej studiovej kotoučovej magnetofon a chtěl jsem to zkusit prohnat touhle krabicí. Bohužel jsme se k tomuhle kroku s Ondrou nedostali. Nechtěl to. Zpětně si pořád myslím, že kdyby jsme to zkombinovali s tím, co všechno Ondra umí, byla by ta deska zvukově ještě lepší. Nic to nemění na tom, že tu desku mám moc rád. Některý zvuky na nový desce jsme přes ten kotoučák s Talpasem nahráli nebo je tím prohnali a myslím, že to chytlo svý kouzlo, něco navíc. Jinak nemyslim si, že bych měl stejný, neměnný projev. Každej má nějakej styl, a tak prostě valí. Obě alba jsou pomalejší, zamyšlenější a tak to mělo být. Poslechni si třeba tohle. To je věc, ze který jsem odrovnanej už roky. Posloucham i různý bandy, který jedou novej sound, synťáky, ale pořád je v tom ten soul, ten jazz a ten funk. Nebojim se doubletimu, nebojim se uchopit to nějakým novějším způsobem a přitom tam nechat dostatek hudby, dost dlouhej kořen, ale zatim nikdo neudělal takovej beat, aby mě to koplo touhle cestou. V novém roce bude víc času, tak se na něco vrhneme s muzikantama.

“Opia podlemě nemá ve word cutech konkurenci”

Jsem rád, že jsi jeden z těch, kteří stále berou vážně word cuty, které považuji za nedílnou součást hiphopové páteře. Prý si doma děláš sbírku do zásoby..

Díky. Víš, já si to bez těch wordcutů nedokážu nějak moc představit. Navíc mě hodně baví ty refrény vymýšlet, lepit hlášky za sebe aby to dávalo smysl, předpřipravit to djovi pokud nemá vyloženě v ten danej moment vlastní invenci. Refrény ve skladbách "Láska", "Bludišťáci pt.2" nebo "Nastav uši" - tak to podle mě má vypadat. V tomhle ohledu se mi nejlíp dělá s Opiou, kterej v tom podle mě nemá konkurenci. Fungujeme tak i tak, někdy si to Roman nechá připravit, někdy má vlastní vizi - jako třeba u Listen! Co se týče sbírky, tak mám doma vysekanejch pár set hlášek z cz/sk hip hopu. A pořád je co nacházet. Slyšíš 8 let starou věc a koukáš co tam je za perly, i když už jsi z ní třeba 2x čerpal.

Právě "Listen!" tedy bude po úvodním a jedné animované záležitosti video č. 3. Končíte, nebo bude klipů ještě více?

Ano. Během pár dní bude hotový klip na věc "Listen!". Natáčeli jsme ho s brněnskou partou TVISION a budou v něm i záběry z Japonska, ze studia od Mabanui, který dělal hudbu. To je ta věc, kde Talpas rapuje. S Honzou Macháčkem, který nám točil první klip, máme rozdělané video na věc s Premrockem. K tomu se vrátíme brzy. Když jsme s Talpasem měsíc v kuse pracovali na albu v Chomutově ve studiu, tak jsem pořídil dost záběrů. Asi bude i making of video. Pak mám napsané 2 scénáře pro další 2 věci, uvidíme jak na tom budem s prodeji, s časem a financemi. Snad si to budeme moct dovolit. V jednu věc věřím určitě.

Pozoruješ v aktuálním domácím hip hopu nějaké trendy? Šlo by za ně označit i témata a la "zpátky do dnů" či motivační tracky se s hezkými, ale tisíckrát omílanými a slyšenými hesly? Případně po spoustě prázdné párty hudby návrat k trueschoolu?

Tak určitě a asi je těch trendů ještě víc. Někomu to věřim, někomu ne. Tím to pro mě po poslechu končí. Rozebírat to hlouběji, by bylo asi stejně duchaplné jako komentáře pod videi na youtube přávě s těmito treky. Já říkám, že to co se děje pod pódiem je zrcadlo toho jakou děláš hudbu. Koukni se tam. To co děláš, se ti vrací, tak jak si zasloužíš. Thats all. Co říkáš třeba na první singl a video k J Rawlsova projektu "Liquid Crystal Project 3"?

Jestli myslíš "A Tribute o De La", který se vrací ke "Stakes Is High", tak v pohodě, ale v duchu už jsem si říkal, jestli poprvé v historii dojde na to, že by v rozhovoru s tebou nezaznělo jméno J. Rawls. Co vůbec ty a beatmaking?

Já a beatmaking? No, mám rozpracovanejch 12 skyc pro Přemykač B. Jsou to takový kostry, samplovaný věci. Asi s klukama z kapely, až bude víc času, dohrajeme nějaké nástroje a trochu to vyšperkujeme. Jinak mě pořád víc a víc baví ta role executive producenta, kterou jsem měl na obou deskách Peníze nebo Život. Natáčet s muzikantama nástroje, vymýšlet jak se to bude vyvíjet, který nástroje kam přijdou, čistit je, stříhat, lepit to dohromady k těm základním kostrám, řešit přechody a tak. Pro mě je důležitý, aby ta hudba, ten text, grafika, prostě všechno sedělo k sobě. Vím co chci a vím, jak to udělat dobře. Možná to udělám u další desky celé sám, jen s muzikantama, třeba jako JRawls u Liquid Crystal Projectu. Uvidíme. Taky koketuju s představou, že bych takhle rád nějakému mcmu nebo kapele v budoucnu vyprodukoval desku.

Třeba někomu z Everydays? Kdo vlastně kromě tebe s Talpasem patří do labelu na přelomu roku 2011/12?

Přesnou představu o tom, s kým bych se do toho pustil, teď nemám. To přijde asi časem samo. Třeba přijde někdo s tím, že by ho to zajímalo. K tomu labelu. Dalším interpretem Everydays je např. Thovt, beatmaker z Karlových Varů. Ten začal dělat nedávno na velice zajimavém projektu. Jsem moc zvědavej co z toho vykouzlí. Další tvář je Sasa, kterej s náma je od začátku v kontaktu. Dělal pár klipů, mě produkoval 3 věci na první album a dělá i svoje věci. Nesmim zapomenout na Sinuze, kterej pracuje na své producentské desce, ze které jste už mohli slyšet singl Freedom s americkým mc Melodiqem a se mnou. Brzo pustíme ven další věc, kde Sinuz i rapuje, hostuju mu tam opět já a taky Restovski. Další strejda je Andrej Capek, dj, velkej světoběžník, žije větší část roku různě v zahraničí. Jednou za čas, když se vrátí, udělá mixtape. A samozřejmě klasika - Dezrechts z Lišova, Jelen, Many a Only. Taky do party počítáme lidi jako dj Opia, se kterým jsem nejvíc v kontaktu z djs a přál bych si, aby se opět pustil pořádně do produkce. Rád bych vydal něco co Opia udělá. Jeho beaty mám moc rád. Dále grafik Pure Pear, co nám dělá obaly, fotograf a sparing partner na baru - Chemik, muzikanti okolo mě a pár dalších přátel.

Co se minule vylisovalo, to se i prodalo; už máš za první týdny nějaká konkrétní čísla z "dvojky"? A co zájem v zahraničí? Pamatuju, že jsi byl poprvé mile překvapen. Jak to je tentokrát?

Jsou ani ne 4 týdny od vydání, takže není na místě o tom moc mudrovat. Řeknu jen, že zájem o cds u tohoto alba je za první měsíc podobný jako u toho předchozího. Info o desce už se objevilo na pár zahraničních webech a blozích, několik skladeb taky rotuje na jednom belgickém radiu. To je to, o čem vím. Loni se to rozšířilo až za několik měsíců, takže jestli se to má stát i nyní, taky to nebude jen tak hned. V týhle době by mělo být už nové album k prodeji na Itunes, Amazon a všech možných internetových zahraničních obchodech s hudbou. Loni si koupilo album přes tyto obchody a náš bandcamp album pár desítek lidí z různých koutů světa. Statistiky, které jsem obdržel ukázali, že ze 2/3 šlo o originální verzi s rapem, zbytek byly instrumentálky. O to víc mě to těšilo.

V závěru tvého posledního povídání na bbr.cz jsi zmínil, že přeješ sobě a svým přátelům výdrž, abyste se nestali průměrnými Čechy. Jak Oliva definuje průměrného Čecha?

Víceméně je to ten typ člověka, o kterém mluvím v “Money, Bullshit, Life, Smile”. Každej pochopí.

Bobby - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná