Já nestojím o fanouška, kterej si do mě projektuje svoje hudební představy, tvrdí Indy

Indyho sólovka vzbuzuje u lidí silné emoce už od samého počátku. Nejdřív první tiskovka, potom první singl, druhý singl, samotná deska, recenze…Vždycky velká odezva, na rozdíl od předešlých počinů, i dost kritická. KMBL těší, ale i dost lidí nasírá. Co si o tom všem myslí samotný Indy, jaký je rozdíl mezi producentem a klukem, co má čas se učit nebo, že KMBL je nejlepší benzínka ve městě, tak to prozradí asi v nejdelším a nejvýživnějším „track po tracku“, co jsem kdy dělal. Check it.
 

Vítejte


Stačí jen pár slov a pár tónů a všem je jasné, že Indy v roce 2010 je úplně jiný člověk. Naprosto jiná vize. Vítejte do světa, se kterým jste ještě neměli možnost se seznámit. Já z tebe cítím, že si unavený stereotypem českého rapu a chceš ho dělat úplně jinak než doposud. Hudebně je to hozený jiným směrem, je to moderna jak prase a na obsah textu už není kladen takový důraz. Mluvené slovo spíše dokresluje atmosféru.

Tuhle věc mám hrozně rád, i když je jako první na desce, točil sem jí jako poslední, i když nápad sem měl už dlouho. Vymyslel sem takový drums, i takovou neurotickou melodii ze synťáku, ale bylo to pořád hodně jedovatý. Ten hutnější sound, kterej Vítejte nakonec má, zařídila kytara – když sem nevěděl kudy kam, přišel Montana a nahrál kytaru. On má strašně vzácnej dar, kromě jinýho, že je fakt muzikant a hraje na všechno možný a má velkej přehled v „urban music“. Je schopnej vycejtit přesně co a jak která skladba potřebuje. Tohle sem cejtil s jediným člověkem předtím – s Wichem. Textově je Vítejte nakoplá hodně energická věc, takovej úvodní pohled na věc – uvítací řeč: Šéf je zpátky po 4letech, co to sleduje a maká… Poslouchám ty žvásty, jak je to najednou pryč , pak tady melete nesmysly vo tom, jak to hrozně jede i s trackama z r. 93 a co ti vaši Facebook hrdinové s mikrofonem s kterejma plácáte se po zádech? Můj jedinej plán je můj jedinej plán, bejt Andre.

Prostě sem byl zase typicky nejchytřejší ))) Zrovna tady mi ten text přijde dost silnej a zásadní. Ten výkřik „bacha jedu“, hlad po rapu a chuť se porvat vo kost…. Vůbec deska je dost osobní, myslím, že kdysi sem dělal takový obecný „všeobjímající“ texty, dneska píšu konkrétně a hodně o sobě.
 

KMBL


KMBL jsou fresh, když to rozbalí, tak to je rodeo. Milujete hudbu a ne chainy. Pamatuji si na první tiskovku ohledně KMBL desky a prohlášení o tom, že nejste PC beatmakeři, že tohle jsou real synths, spousta hardwaru, žádný Fruity Loops produkce a že to tady nikdo nikdy nedělal před vámi. Nové je to taky určitě v tom, že spoustu lidí si tou hláškou, ale celkově moderním zvukem a deskou pobouřil a snesla se na tvojí adresu i slušná kritika. To se v minulosti moc nestávalo, ne?

Určitě máš pravdu, taky sem o tom nikdy moc nemluvil nahlas. Nebylo to nutný, spíš sem se tou hláškou vymezil vůči těmhle lidem, který sou jediný na vesnici, co maj doma klávesy a bedny od kompu a říkaj si producenti. Prostě jim to stačí – že vo nich na webu napíšou „producenti“. Ale vo řemesle nevěděj nic. Jinak od roku 2006 se toho hodně změnilo i na scéně, a já to reflektuju, a Fruity Loops a hiphopEJay producenti – to je taková definice - skoro všichni z těch kluků, kterejm vy řikáte producenti, neví co je midi time clock, kompresor, fáze, insert nebo drum buss – 99 procent to neví. Myslíš, že to neví ani Timbo, Cool N Dre, nebo Wich??? O tom mluvím, že kvalitativně je v produkci KMBL deska úplně jinde než velká část hip hop produkce v týhle zemi. Samozřejmě, že to není o Fruity Loops – je jedno v čem děláš, důležitý je co s tím umíš a co o tom víš. Ale totálně mě sere to slovo „producent“. Vím o dvou lidech v žánru, zbytek sou kluci se spoustou času na to se učit… Sou věci, který v životě nevobejdeš, hudba je jedna z nich. Dělám to 10 let a „producent“ sem až teď. Do tý doby sem se učil. Když držíš v ruce housle, neznamená to, že hraješ. Proto sem vypíchnul rozdíl mezi nima a náma. Kdyby tady byl Montana, řekl by: „Jo, protože si to můžeme dovolit!!!! ))))

Jsou to 4 roky, kdy sem udělal album s Wichem, práce byla jiná, postupy i celej koncept,neměl sem tu možnost, co mám teď. KMBL sem dělal vyloženě na klíč – od tempa, barvy zvuku až k samotnýmu konceptu textu. Prostě komplet. Vždycky sem miloval synťákový věci – ne minimal – spíš ty košatý aranže, silný melodky, harmonie, moderní perkusivní zvuky, prostě současnou produkci, která ovlivnila všechno od indie music až k popu.

Track KMBL je přesně prototyp našeho soundu – pro mě nejoblíbenější věc z desky – klasickej reprezent track, kterej sem si mohl a měl dovolit – naprostá rapová nutnost. Máš novou věc – odprezentuj jí, máš jméno – řekni ho.

Co sem tam chtěl hlavně vyjádřit je ta radost z hudby, že nám je v konečným důsledku úplně fuk, jestli to nebo to, jestli budu slavnej nebo chudej, klíč je hudba a tvorba. Už jen ty drobný vítězství ve studiu, když tě něco napadne, natočíš to a funguje to – to je radost z KMBL. Je v tom nadhled, síla toho spojení. Ten duch tý skladby sme my – a ta emoce ze vzniku desky, ze vzniku něčeho novýho. Oba sme se s Radkem přistihli u pocitu, kterej sme měli, jako když sme točili svoje první desky. To je velkej dárek. KMBL@the radiou.
 

Je to zlý f. James Cole, La4


První hosté na desce. Všichni mluvíte o opici, o tom, co se děje druhý den po mejdanu. Opět moderní pojetí, chopped and screwed refrén, vokodér a podobně. Á propos LA4 se zmiňoval o tvé desce, jako o albu roku. Ty sám si to taky někdy říkal, mám tucha. Máš opravdu ten pocit, že si za sebou nechal desky jako Dezorient Express, Peníze nebo život, Halucinace z třetího patra nebo Harant?

Nemůžeš srovnávat Dezorient Express s KMBL. Oba děláme něco jinýho, Adam je nejlepší v tom co dělá, já sem nejlepší v tom co dělám, Paulie nebo Cole sou nejlepší v tom co dělaj. Někdo je nejlepší v nahrávání hovadin, a stejně je v tom nejlepší, víš co myslím? Je to hodně subjektivní. Ale už samotnej náklad vyprodanej během 10ti dnů, kontinuální props od lidí, kteří čekali progres a ne pohled zpátky, sou myslím dobrá odměna. Kromě jinýho, nikdo z těch cos jmenoval – až na Kata, si tu desku nedělal od A do Z, včetně produkce, nahrání vokálů, mixu, a na to sem hrdej. Osobně je to první deska, kterou sem udělal přesně tak, jak sem chtěl, takže sem rád. Lidi, co čekali samply a My3, budou zklamaný. Je mi o 10let víc. Já sem vsadil svoje jméno – ne na klasiku, kterou nelze zpochybnit, nebo na Wiche, vsadil sem svý jméno sám na sebe, neschovávám se za nikoho, věci dělám tak, jak cejtím, a vím že sem silnější než kdykoli předtím.

Je to zlý spíš popisuje nešťastnej chlapskej způsob řešení problémů – chlastem, což tě samozřejmě dostane do problémů dalších. To provází další a další kumulativní efekty : ). Je to zlý je příběh zoufalců, lidí, kteří tak žijou denně, nedostali nebo nemaj sílu se zvednout. Obrovsky sem se bavil, když to Cole točil – jeho sloku žeru nejvíc ze všech na albu. Je v ní všechno, ta naléhavost se vožrat, utýct tomu a síla to řešit – ta část, kdy se zvedá z popela a tak. La4 taky nandal, tuhle věc mám hodně rád, původní verze byla jen harmonie z refrénu, tu disko sloku sme udělali až později. Přišlo nám to jako docela dobrej kontrast i trochu netradiční. Nápad na text přinesl James, my s La4 sme to dopsali. Zpívám tam já, James a track dojodloval.
 

Budu tam


V recenzi jsem psal, že tahle skladba na mě působí jako z desky Shock Value od Timbalanda. Track určený pro rádia, jednoduchý refrén, silná líbivá melodie, pro mě v podstatě už pop rap. Šel si do práce na poslední desce už s tím, že to bude pro širší masu lidí a nejen pro ortodoxní rap fans a nebo to z toho pak nějak vyšlo samo? Album se prý slušně prodává, potom, co se prodalo 2000 kusů, se dolisovala další várka, takže asi vše funguje tak jak má.

Já vlastně moc nevím, my sme to tak neřešili, vždycky tam spadla nějaká melodka a my na to : „jasný to je vono“, ten finální výsledek – tj. silný melodický věci sou daný naším společným vkusem, co máme s Montanou, on je taky „hitovej“ jako Wich. Nijak to původně neplánujem, ale na začátku chceme vždycky udělat něco silnýho. To je myslím cejtit z dost skladeb na desce.

Zrovna v případě Budu Tam to bylo tak, že sem měl původní verzi do jinýho tempa, a jednou sme seděli ve studiu, hledali nějaký zvuky na synťáku, Radek zahrál tony a hned bylo jasný, že to musí bejt half time. No a já dodělal bicí, Radek domlátil perkuse, dohráli sme nějaký lead synths, zvuky a zjistil sem, že ta emoce, kterou hledám pro text Budu tam – je tam ))))

Je to vlastně o mým vlastním přesvědčení, že přes všechen ten voser, kterým procházíme – jako lidi nebo muzikanti- v mým případě - sem ready jet dál, dělat to pro sebe, bejt tam, věřit si a jít dál. To budu tam je vlastně otázka. Kde vlastně budu? Sám sebe ironizuju. Protože, jestli se člověk nemá stát karikaturou sám sebe, nemůže ignorovat některý věci a musí se na sebe umět podívat: Proto „pozoruju svý 4XL, Bože já sem veliký, odkud sem to přišel
 

Srdce a love f. H16


Pro všechny hatery, pro všechny, co se pořád starají o někoho jiného na místo toho, aby se starali sami o sebe. H16 tam taky nakousnou téma peněz a zaprodání se. Nečekáš třeba, že budou lidi říkat, že si nahrál schválně komerční desku, kterou chceš protlačit hlavně do rádia, že si se právě zaprodal a že máš muziku už jen jako byznys, jako obživu?

Nesmysl, dělat to jako byznys? To bych dělal ve velkým to, co kromě hudby dělám teď, protože bych si vydělal víc, ale nechci, nemám vůbec tu potřebu. Jinak rozhodně stojím o úspěch, ale primárně to dělám pro radost. Byl bych blázen, kdybych Ti říkal – je mi jedno, co se s deskou stane. Určitě není, dělám i všechno pro to, aby se dostala k lidem, něco přinesla. Investoval sem do ní spoustu času a peněz, a byl bych kamikaze, kdybych jakkoli jen na chvíli přemejšlel nad hloupostma, který mi píše 15ti letej fanoušek, kterej v životě nezaplatil ani lístky na obědy ve školní jídelně.

Srdce a Love je takovej rozpor – moje sloka má pracovní název „smrt tupýho fanouška“. Není to nic jinýho než projektovaná emoce, nenávist vůči těm sráčům, kterejch je plnej net, vůči lidem který souděj aniž by sami cokoli dosáhli, je to čistě virtuální příběh, jak dorazím před barák prototypu takovýho šmejda a jdu si to s ním vyřídit, vyloženě agresivní věc, vylitá nasranost. Ta největší sranda je to, že v reálu, když si někoho takhle „odchytnu“ v přímém přenosu, vidím, kdo je vlastně ten nepřítel – typickej zaprďěnej, zakomplexovanej hlupák, kterej nedokáže dostát svýmu vlastnímu slovu nebo jménu. Popře vlastní matku, když se na něj podívám a zeptám se ho. S těmahle blbečkama bojujeme, a co je největší paradox – všechny tyhle no name nuly nám berou, chuť, vůli a energii, a zároveň sou motivace – nasírat je co nejvíc, vysmát se jim, jejich touze a neschopnosti. H16 mám hrozně rád, dlouhou dobu sme kamarádi, hned sem tušil, že by je mohl bavit ten beat, proto sem je oslovil – jejich text to rozvinul obecnějc do „míry zaprodanosti versus toho zůstat naživu, protože jíst se musí“.
 

Báječný klima f. Orion, Nicole


Podle mě asi nejslabší track desky a bohužel moje úplně první seznámení s LP. Možná, že rádia ho kladně přijala, fanoušci ale asi většinou nadávali a někteří i podle něj odsoudili kompletní počin. Já myslím, že to byla velká chyba ho zařadit jako pilotní singl, protože tenhle track není jako ostatní pecky, nereprezentuje zbytek LP. Chápu tu nadsázku, přesto songy tohohle typu u nás vyznívají tak trochu směšně.

Tenhle track mám hodně rád, chtěli sme to dát ven záměrně první, protože sme zároveň věděli, že deska je dost melodická, a popová – a tímhle trackem sme to chtěli ukázat, otevřít. Celý sme to udělali naschvál těmhle krátkozrakejm upjatejm představám o tom, co je schůdný a co už je komerční.

Já nestojím o fanouška, kterej si do mě projektuje svoje hudební představy, a který když mu nevyjdou, mě zatratí, stojím o člověka, kterej mi řekne: „kašli na všechny, dělej to, co cejtíš, udělej to jinak než všichni čekaj. Nekoukej dozadu, dívej se dopředu, když se mi to bude líbit super, když ne ,budu čekat nebo jdu jinam.“ Stojím o lidi, kteří mě ženou, berou takovýho, jakej sem. Nestojím o hlupáky, který si myslej, že z jednoho singlu lze usoudit zbytek. Nikdy mě jejich krátkodobý pohledy nezajímaly. Ani mě nezajímaly jejich hudební názory.

Celej ten význam je jasnej – Andre a Orion v tom lítaj dlouhou dobu, jedou to roky, naplňuje je to, stavěj si ten svůj trůn – zatímco jejich osobní život trpí – proto Nicole jakoby nadává – to je teda ten tvůj svět? Celej ten rozdíl mezi mužským a ženským vnímáním věci – chlap buduje, žena chce, aby byl doma, ty dvě věci sou spolu v rozporu. Chlap si to vyčítá, ženská se tim deptá. Myslím, že Nicole výrazem naprosto vystihla tu pointu. Jinak ta věc je podle mě nejdoprodukovanější záležitost – radiovka, která má harmonický změny, je to písnička – má začátek, vývoj, hook, bridge i konec. Nejsou to usmoulaný 4takty dokola – který můžou bejt kouzelný, ale po 10ti letech mě už prostě tolik nebaví. A jestli má někdo problém s dobře zprodukovanou věcí, která není underground nebo dostatečně alternativní ,nemůžu s tím nic dělat, tu desku sem nahrál já. Věř tomu, že kdyby si 10 momentálně top rapperů vybíralo instra z KMBL, Báječný instro pro ně bude číslo 1. Protože oni tohle neřešej. Jestli vo nich někdo neřekne, že sou komerční. Buď se jim to líbí, nebo ne.

Tyvole, víš jak je západ slunce u moře komerční? Není to náhodou moc podbízivý nebo pěkný? Neměl bych ho ztlumit to sluníčko? ))))) Tohle je moje pointa.
 

Co budete dělat vy?


Reakce na všechny ty zaručené zprávy o konci světa, o nebezpečí, které na nás číhá na každém rohu. Média masírují a zásobují statistikami a zaručenými zprávami o příchodu katastrof, že z toho člověk dostane strach opustit svůj domov a jít ven na ulici. Je asi zbytečný se ptát, co si třeba myslíš o konci světa, který má přijít podle mayského kalendáře za dva roky.

Tuhle mám hodně rád – je to Síla Slova 2012. Track dodal Emeres v rámci nějaký várky, co mi posílal, slyšel sem původně zpomalenou – podladěnou verzi – a hned mě to chytlo, tak mu volám a říkám: „Zdendo šlo by zrychlit? Mám na to takovej apokalyptickej nápad….“ No a takhle to vzniklo. On mi druhej den poslal novou verzi, zrovna sem měl nějakej dobrej moment, takže přestože je to textově nejkomplexnější a nejdelší věc, udělal sem celou skladbu v podstatě za hodinu, vždycky sem napsal a hned u mikrofonu narapoval tu část, co sem napsal. Taková crazy věc – celej ten přeinformovanej svět Tě nutí uvažovat nad věcma, se kterejma by ses nedostal prakticky do styku, a je otázka co z toho potřebuješ, a co z toho tě normálně ruší. Co z toho je potom skutečnost, co z toho je krmení pro media. Celý to je popsaný z pohledu chování neurotickýho spoluobčana ve vyšším věku. Všechny jeho psychotický představy o světě, kde zítra neplatí to, co dnes. A ještě to je okořeněný tím „postkomunistickým“ způsobem uvažování, kterej se v týhle zemi ještě neztratil.
 

Ledové ostří f. Vec, Zverina


Jediná skladba, kterou produkoval DJ Wich. Vzpomínám si, že o své sólovce si mluvil už před hodně dlouhou dobou a mám pocit, že dřív si počítal s Wichem ve vícero skladbách. Pak ale přišla kompilace 20ers, potkal si Rae, nahrál si s Clou pecku a asi tam se zrodila myšlenka na delší spolupráci, ne?

Přesně tak, původně sme s Wichem chtěli dělat desku, jenže já sem dost vyhraněnej, chtěl sem to posunout jinam, aby to bylo hodně jiný a synťákový, on tyhle věci tak úplně nedělá, tak sme si řekli v klidu, že to udělám solo, a budu chtít víc tracků od něj. Pak ale když sme průběžně s Kid Montanou denně seděli a dělali, a já většinou tu věc, co byla aktuální rovnou napsal a nahrál, zjistil sem že se mi tak dělá vlastně úplně nejlíp, no a takhle vzniklo KMBL. Hodně mi ty věci sedí, plánujeme další album, už mám docela dost věcí rozdělanejch. Ale v plánu mám i desku s Wichem, moc rád, nezáleží to ale jenom na mě. Jinak skladba je jasná – Vecko, Zverina, Indy a hokej. Milujeme to.

Bohužel tyhle dva NHL blázni mě pokaždý hrozivě vyklepnou!!!! Zverina mi dokonce dal přezdívku: „Ten, co to má špatně nastavený“ v reakci na to, když mi dal hattrick za dvě minuty a já tvrdil, že mám překonfigurovanej kontroler na xboxu, haha…
 

Pizzaman f. Nicole


Vždycky jsem si říkal, co asi hraje za hudbu v přehrávačích všem těm rozvážečům pizz, messengerům, a poslíčkům, když si to štrádujou napříč městem. Jak tě to napadlo, pojmout track z pohledu doručovatele pizz? Někdo v tom určitě hledá nějaký podtext, skrytou myšlenku, metaforu, poselství nebo pointu, ale nakonec asi zjistí, že je to fakt o pizzamanovi.

Pizzaman je takovej dealer pizzy : ), nebo pošťák hehe. Celej ten nápad se zrodil v automobilový zácpě v Ječný na Pavláku, letní průtrž mračen, dusno a fakt dlouhá cesta domů. No a pak sem si v koloně ve zpětným zrcátku všimnul chlapíka s červeným kolem s obrovským nosičem, na kterým měl pizzu cca 1x1 metr. Jel mezi auťákama s takovou vervou a cvikem, že sem si ho nemohl nevšimnout, všichni se dívali, no a když mě minul, viděl sem fakt našláplýho, veselýho marťana, kterýmu je úplně jedno, že je promočenej až na kost – prostě se smál, úplně absurdní situace. To mě hodně nakoplo, vlastně sem se stal jeho okamžitej fanda. Ten kluk vypadal , že má nějakej sen, nebo že se rozhodl, že si vydělá na transplantaci ledviny rozvozem pizzy, já nevim, ale ta energie, kterou vezl, byla obrovská. Řekneš si – pizzaman – nejhorší povolání. Znám horší. Bejt rapper.
Hudebně to vzniklo tak, že sme s Radkem měli rozdělanej takovej motiv, co nahrál, ale nebyli sme schopný to dál rozvinout, on nahrál melodku a šel domů, no a já pak někdy kolem 3tí ráno zkoušel dohrát ten původní zvuk, a udělat bicí . Původně sem chtěl klasičtější, jenže ty tolik nefungovaly, no a tak sem si nasázel do MPC nějaký modernější zvuky a začal dělat spodek, takovej pseudo garage beat, pak sem dohrál basu a tak. Druhej den sem to měl napsaný a nahraný, i zazpívanej part svýho refrénu, a tou dobou přivedl Orion Nicole do studia na Báječný Klima refrén, tak sem se jí pak zeptal, jestli nezkusí Pizzamana, opět jí to sedlo. Dlouhou dobu sem z Pizzamana šílel – on ve skutečnosti nemá nijak zásadní význam, ale baví mě ta energie i nadsázka „budeš milionár“…to honění se za škvárou, úspěchem a nevím co, zároveň velká míra toho „hrocení“ věcí, oddaností vůči nim je v dnešní době – dost možná bohužel - nutnost, jestli chceš něco dokázat.
 

Prase v žitě f. Vladimir 518


Příběh o prasátku, co si chtělo žít nad poměry, jako prase v žitě. Skladba o ženských, které působí jako z nóbl společnosti, ve skutečnosti jsou to ale normální obyčejný svině. Navenek huj, vespod fuj. Ze začátku to ve mně evokovalo skladbu “Zlatokopky“ od Rytmuse, tady je to téma ale více rozvedené.

Jedna z posledních věcí, co sem točil, vlastně 24 hodin před masterem. Totiž aby to nebylo jednoduchý -14dní před koncem desky sem docela dost onemocněl, nemohl sem mluvit ani dejchat, tohle byl první den, kdy sem trochu mohl a musel sem donatočit 3 věci, udělat nějaký opravy a tak – a v Praseti v žitě to poznáš na hlase...rýmička haha. S 518 sme byli dlouhou dobu domluvený, i sme už měli něco vybranýho, takovou věc „Šakal“ o atentátu na jistýho politika ČSSD, za Czech Tekkk, respektive to sem mu nahodil, řekl „ v poho, ale pojď ještě něco vymyslet…“ Pak to na chvilku vytuhlo, a já sem s termínem v zádech zase naháněl Láďu - co s tím, tak sme se ještě jednou potkali u mě a vybírali. Tuhle instrošku mám hodně rád, je to taková nerdy věc, baví mě ten groove a ty zvuky. Téma – prase v žitě – původně sem to chtěl o takovejch těch „prospěchářích“ , který si zakládaj na tom, že vše obejdou, vočůraj, vobložej a podplatěj, a ženský do toho vlezly až s Vláďou, haha…Tak sem se přidal, stylizoval sem to do stylu „věk versus peníze“, tj. o tom pokrytectví, tý nepsaný dohodě mezi postaršíma chlápkama, co maj majetky, a mladejma holkama, který si chtěj přijít na svý - …proto „jaká láska, já mám v Průhonicích vila“. ..tam kde je čistě škvára, bohužel nemůže bejt čistě láska. Jinak ten zpěv v refrénu je Kid Montana.
 

Klasixxx


Název nemohl být snad ani výstižnější. Asi nejklasičtější rap track, který berou všema deseti srdcaři a kde si taky můžeš vychutnat skreče. Těch se bohužel člověku moc v dnešní době nedostává, protože se k moderním instrům nehodí. V textu trochu bilancuješ a zmiňuješ tam třeba taky Superz a jejich přínos. Na desce je James Cole a v podstatě všichni z pražský party. Toxxe si tam nechtěl anebo neměl zájem? Kde zůstal Delik, o kterém si povídal, že taky bude na micu?

Tady sem to dal záměrně, říkal sem si – musím ukojit ty hnidopichy, co si dodneška poslouchaj Gravediggaz z 93, pláčou a nic jinýho nechtěj. Tak sem dal Klasixxx, Trafik má spoustu takovejchhle dobrejch samplovanejch tracků, ale tenhle mě hned nakopnul. Taky rychlovka – trochu instruktážní píseň. A víš co? Tím sem řekl vše, co sem chtěl, celou desku bych z toho nepostavil.

Jinak ty scratche po třetí sloce sem dělal já na pusu, aby byla nějaká sranda. Tu pecku sem tam dal záměrně, abych ukázal, že mě to stále baví, a cejtím tenhle styl a umím ho, ale nemůžu na tom stát. Jinak – s Hugo Lausem sme o featu mluvili, chtěl sem udělat takovou crazy věc, ale padlo to z vícero důvodů, a s Delikem sme i natočili skladbu – jmenuje se „Kdo je kurva Michal Majer“, původně do Trafikovýho beatu, jenže ten se tam bohužel nakonec nehodil zvukově a stylově, tak z toho KMBL udělaj remix, je to dobrej track myslím!
 

Klobouky f. Pio Squad


Tohle je tak trochu psycho, paranóa, schizofrenie pecka, kterou člověk možná lépe pochopí, když je zhulenej. Nicméně pořád je to velice zábavná pecka, kterou posouvá výše i Pio Sqaudra alias Pijovník obecný. Lesní dobrodružství. Cesta z města.

Vznik týhle písničky se datuje až do roku 2000, do začátků, kdy sme po Pohybu Nehybnýho začali dost jezdit s Wichem – nejdřív s PSH, což byl v tý době ještě zase jenom Orion, akorát se dávali dohromady s Láďou. No a v r. 2000 mi volá Filí, ať že přijedeme na koncert v Jihlavě. Já Wich, Weck, a další lidi sedneme do autobusu do Jihlavy, přijedeme tam a na nás čeká parta na náměstí, že jdeme do lesa…Asi tušíš, co se dělo dál!!! Zůstali sme tam přes víkend a dodneška si pamatuju každej detail. Beat dělal Emeres, podle mě hodně signifikantní záležitost, víc dirty než dělá, chtěl sem takovej polo detroit styl, protože sem věděl, že po tom Pio skočej. Chtěl sem, aby to klaplo. Hodně mě dlouhodobě baví, co dělaj, sou svý a nikdy se nenechali nachytat nějakejma kravinama, a hodně si jich vážím. To instro sme měli v záloze i s LA4, nakonec to vzali Pio. Refrén sme vymysleli na místě u mě ve studiu s Filím, a Montana dozpíval takový to elvisovský zpívání - mumlání na konci. Mě ta věc hodně baví, má super atmo, a hodně mě baví, co Pio nahráli. Jak Filí, tak Léba sou tam v nejlepší formě, aspoň podle mě.. Totální houbičková schíza s podle mě jasnou zprávou na konci – nemusí to bejt úplná prdel.
 

Půlnoční express f. Kato


Tohle je asi pro mě nejzábavnější skladba desky, jak hudebně, tak textově. Jeden ujíždí, druhý ho dohání. Volha vs. Volvo. Ten koncept si vymyslel ty anebo Kato Reines? Ten svoje sloky psal někdy v listopadu, když jsem ho bookoval na koncert. Říkal mi, že nepojede autem, ale vlakem, aby měl čas, napsat text na tvojí desku. Ve finále to vypadá tak, že to v tom vlaku i nahrál. Ten jeho vokál je v hrozný kvalitě. Počítám, že to souvisí s jeho přístupem a že si ho naháněl jako blázen a on to někde narychlo nahrál, ne?

Adam má hrozně charakteristickej hlas a teď i projev, je hodně komplikovaný ho nahrávat, točil to na stejnej setup jako všichni ostatní , tak úplně nevím. Vím, že to nehraje jako ostatním, ale to není důležitý, protože tam je Adam hrozně dobrej. Nápad sem vymyslel já, KMBL udělali beat, já nahrál svoje party a poslal to Katovi, a chvíli sem čekal. Když pak přišel, řešili sme pointu – tu třešničku – tam strašně zabodoval, i s tou koncovkou, to sem se válel po zemi. Hodně se mi líbilo jak pracuje, on ty texty rýmuje a rapuje jako, když někdo maluje štětcem, co řádek to tah, líbí se mi i ten offbeat styl , co jede, je to unikátní , originální, text v podstatě přepisoval na místě, právě dle aktuálního nápadu. Byl to dobrej večírek, vždycky ho rád vidím. Jinak lidi se mě ptaj, proč Kato – jestli to nebyl prvoplán – ale nebyl – Adam mi volal, abych mu nahrál něco na desku – což sem původně chtěl ,ale nakonec z vážnejch důvodů sem to nedal – no a tak mě napadlo, když sme s Kidem Montanou udělali beat, že by se tam Kato moc hodil – nikdo neumí vyprávět lepší stories než on, a tohle byl příběh z Rumunského pohraničí...všem doporučuju číhnout filmovou klasiku „Půlnoční Expres“, příběh z tureckýho vězení.
 

Hicmaker


Pecka známá už z alba Mount Emerest, kterou si chtěl mít i na své desce. Tady už proběhlo vlastně první seznámení s tvým new stylem, takže to ve finále zase až tak velký šok pro fanoušky nebyl a dalo se čekat, na jaké vlně pojedeš, jak hudebně, tak i lyricky. Malej XL tě přesvědčil natolik, že má na tvém sólu hned tři bubny.

Hicmaker je samozřejmě parodie, taková story o tom, co sme zažili já, La4 a Wich, když sme byli na dovolený snů u nás doma haha…samozřejmě refrén mě baví nejvíc, totálně stupidní hláška a pseudo autotune a jedem. Je mnohem lepší se přiznat ke kravině, než vo pseudointelektuální sračce tvrdit, že to je to pravý, ta správná message. Houby, Andre chce slunce, olivy, holky a písek. Ten beat od Emerese mě hrozně nakopnul, mám hodně rád, co dělá, proto sem ho i votravoval vo beats na desku. Kdybych nedělal tracky jako KMBL, nejvíc bych na albu měl asi Wiche a zrovna jeho, oba uměj udělat rozmanitý a barevný věci.
 

Jižní Komfort f. Zverina


Odkaz na Run DMC v refrénu, vzpomínková skladba na začátky. Jede tady i standardně výborný Zverina, který je ale o něco mladší než ty a v podstatě v jeho začátcích figuruješ i ty a vaše deska My3. Co bylo pro tebe nejdůležitějším impulzem k nastartování kariéry? Jinak máš ještě na závěr možnost vyjádřit se k něčemu, co tady ještě nezaznělo.

Hehe, to si dobrej, ten odkaz tam je dost skrytej – nebo sem si spíš řikal, že na to nikdo nepřijde….

Track vzniknul dřív jak text. Hned jak sme to s Montanou udělali, vyvolávalo to ve mně takovej ten pocit, jakej sem měl při poslechu „Repertoáru“ od PSH. Ta atmosféra, lehkost i melancholie. Proto je to retrospektivní track, je to vlastně o tom, co „to“ pro mě bylo, odkud to přišlo, odkaz na PSH, Coltchu, WWW a tyhle legendy. Byl to Jižák – místo odkud to vzešlo – já tam vyrůstal – a byly to luxusní časy tenkrát – proto Jižní Komfort.

Samozřejmě, že když sem to poslal Zverkymu, čekal sem, co vyvede. Málem to neklaplo, on chtěl odjet za rodinou a já věděl, že bychom to nestihli dát na album, protože sem už měl termín. Tak nám narychlo vypomohl Jazzy, kterej ho nahrál a kterýmu touhle cestou děkuju, protože to je náramnej borec a ještě super sound inženýr. No a to co mi poslal Zverky zpět, mě dostalo, on to totálně chytil po svým, neupadnul do nějaký senility a rozvinul ten text a ještě na konci zadiktoval po „hokejovom“, hrozně sem se u toho řezal, jak to je vtipný a silný.

Na závěr? Chtěl bych poděkovat těm, co přemejšlej, poslouchaj, rozhlížej se kolem sebe a viděj věci shora. Vostatním by mohlo přistát na zahradě UFO a nevšimli by si toho. KMBL – nejlepší benzínka ve městě.
 

Bobby - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná