DJ VLAD: Obávat se začnu, až o mně přestanou mluvit

Vládce internetu, který nemá ke skandálům daleko, vysvětluje, jak vznikal jeden z nejnavštěvovanějších webů současnosti, VladTV.

Vlad je podnikatel na slovo vzatý. Po vydávání desítek mixtapes na sklonku tisíciletí o sobě dal pořádně vědět v roce 2008, kdy režíroval a produkoval úspěšný dokument Ghostride the Whip, popisující fenomén hyphy.

Ve stejném roce Vlad založil svůj domovský web VladTV, který spolu s jeho druhým webem, SneakerWatch.com, zaměstnává přes 25 lidí. Obě stránky staví přdevším na vlastní produkci videí a lehce bulvárním nádechu.

Tento přístup se Vladovi několikrát nevyplatil. Nejdřív se popral s lidmi od Rick Rosse, když se jej zeptal na kariéru dozorce (soud později Vladovi přiřkl za následky 300,000 dolarů), a pak došlo ke sporu s Crooked I, kterého rozzlobil článek a video o jeho střelném zranění do takové míry, že Vlada neopomněl zmínit na posledním albu Slaughterhouse.

Dnes je VladTV nedílnou součástí dění na hip hop scéně. Byla to právě jejich videa, kde Outlawz uvedli, že kouřili popel zkremovaného 2Paca, nebo kdy Fat Joe řekl, že hip hop řídí gay mafie.

Volám ti z České republiky. Předpokládám, že tím, že jsi se narodil v Rusku, víš, kde leží.

Jasně, že jo. Ale původně jsem z Ukrajiny. Tehdy patřila k Rusku. Když se mě lidé ptají, říkám Rusko, ale je to mnohem složitější.

Jezdíš někdy zpátky?

Už dlouho jsem nebyl. A teď budu muset chvíli počkat, než se věci uklidní.

Takže sleduješ dění na Ukrajině?

To víš, nejde tomu uniknout. Je to furt ve zprávách.

Podle mě chce Vladimír Putin Ukrajinu zpátky. Myslím, že chce zemi kontrolovat a částečně obnovit Sovětský svaz. Byly mi snad jen čtyři, když jsme se přestěhovali do Států, ale živě si pamatuju, jak moc se má rodina bála KGB.

Pojďme změnit téma a věnovat se VladTV, která od svého počátku v roce 2008 systematicky roste. Jak jsi dokázal před šesti lety předpovědět, jak důležitou roli bude hrát vlastní obsah?

Začínal jsem s Djingem a nahráváním mixtapes, takže jsem byl v hip hopu až po hlavu. Byla to má práce na plný úvazek od roku 2001. Postupně jsem se začal soustředit na videa.

Nejdřív to byly DVDs a klipy pro začínající rappery, pak to přerostlo ve filmy a dokumenty. Mým prvním bylo Ghostride the Whip o hyphy scéně. Tím, že jsem byl v prostředí CDs a DVDs, která oboje skomírala, jsem se snažil rychle najít formu, která bude ekonomicky udržitelná.

Jakmile se s YouTube rozjely videa, věděl jsem, že to je budoucnost. Všeho jsem nechal a začal se plně soustředit na VladTV a náš YouTube kanál. Teď po šesti letech dělám v základu to samé, co na začátku, a nestěžuju si.

Myslím, že časáky jako XXL a The Source měly skvělé období, ale jejich vláda je pryč. Když dneska přijde na mladé lidi, tak ti nečtou časopisy a rozhodně nekoukají na XXL a The Source jako na hip hop autoritu, za kterou jsem je měl jako mladej já. Časáky jsou navíc o delších formátech, zatímco internet sází na krátké články a videa.

Žádný z těch magazínů nebyl tak silný, aby se dokázal transformovat do internetové stránky stejně silné jako byl v papírové formě. Všechny ty striktně hip hop časáky odpadly a nahradili je lidi jako VladTV, WorldStar nebo HipHopDX.

Měli jste konkrétní článek nebo video, které tě utvrdilo, že jsi na správné cestě?

Jako první jsme přišli se spoustou novinek. Na začátku to byl asi beef Joe Buddena s Ransomem. Ransom mi poslal video rvačky mezi jeho lidma a kempem Joe Buddena. To nám přihrálo hodně pozornosti. Od té doby toho bylo fakt mraky. Přišli jsme s videem, kde Outlawz říkají, jak kouřili 2Pacův popel. Je opravdu velká story, kde Fat Joe říká, že gay mafie řídí hip hop. Máme rozhovor s T-Painem o nenávisti k homosexuálům. Spoustu z těhle článků převzala ostatní média – od Huffington Post, TMZ, až po CNN.

Chceme v tom pokračovat. Nic není nemožné.

Lituješ zpětně, že jsi publikoval nějaký článek?

To víš, že jo. V roce 2010 jsme nahodili video, kde se střílelo na Crooked I. V té době mi to bylo jedno, co jsem dostal, to jsem publikoval. Bylo mi fuk, co si kdo myslí.

Ale situace byla vážnější, než jsem si myslel. Crooked byl tak naštvanej, že mě jmenoval na posledním Slaughterhouse albu (“welcome to: OUR HOUSE“ z roku 2012 ve skladbě “Flip A Bird“). Později jsme si vše vyříkali. Omluvil jsem se mu, že jsem video poslal ven, a uznal, že to nebyl správný krok. On se omluvil za ten rým. Teď jsme přátelé, normálně se bavíme a vídáme.

Jak VladTV roste a publikujeme čím dál víc videí, tak jsme na interpretech závislí, aby k nám chodili a pracovali s námi. Proto nemůžeme neustále dávat ven věci, které by lidi nasíraly. Někdy se tomu nevyhneme, ale snažím se s rappery pracovat a předejít tomu.

Jak jsi se cítil, když jsi Crookedův rým slyšel?

Je to součást hry. Nebyl jsem na něj naštvaný. Čas od času se mé jméno někde objeví, ať už na skladbě nebo albu. Jen to ukazuje, jaký vliv máme. Dokud budeme dělat to co teď, tak o nás bude slyšet. Měl jsem i svou postavu v Boondocks. VladTV je součást hip hopu.

Obávat se začnu, až o mně přestanou mluvit.

Asi 90 % věcí, co mi lidé řeknou nebo mi přistane na stole, nejde ven, protože si myslím, že by to té dané osobě ublížilo. Jak se říká, že není nic jako špatná reklama, tak záleží, kdo tou osobou je a jak silná je. Pokud jsi dostatečně odolný, dostaneš se přes všechno. Dokonce můžeš vzít kus negativní publicity a posílit své postavení. Ne všichni jsou ale stejní. Někdo dostane ránu a hází ručník do ringu.

Vem si třeba Moniku Lewinski. O ní jsi po celém skandálu s Clintonem neslyšel. Přitom někdo jiný by možná dokázal celou situaci využít ke svému prospěchu a dostat z toho nějaký prachy.

Odsouhlasuješ všechny články na VladTV?

Určitě jsem hodně aktivní v denních činnostech VladTV, ale neschvaluju všechno. Nejsem šéfredaktor. Na to máme kluka jménem John. Každý den ale články proběhnu a pokud vidím něco, co nesedí do naší koncepce, napíšu bloggerům, ať to upraví nebo odstraní.

Jak se snažíš udržet růst návštěvnosti?

Permanentně na sobě pracujeme a sledujeme nové technologie. Když jsme začínali, MySpace byl pořád prominentní sociální síť. Facebook akorát začínal, ale nebyl tak populární jako dnes. Twitter neexistoval. YouTube bylo velký, ale ne zas tak. Mobilní platforma nebyla. Jen málo lidí mělo smartphony, které jim umožňovaly brouzdat po netu. Dneska je všechno jinak.

Sociální média jsou obrovsky důležitá. 70 % našich návštěv jde z mobilů. Video je nedílnou součástí. Lidé mají rychlejší připojení na telefonech.

Nebyl týden, kdy bych do našich stránek neinvestoval. Každá stránka je neustále aktualizovaná. Je to konstantní proces vylepšování, což je důvod, proč naše weby rostou v návštěvnosti. Pamatuju si, jak mi lidi říkali, že chodí na VladTV, protože jako jediní máme mobilní verzi.

Kde vidš budoucnost obsahu?

Myslím, že obsah bude pořád víc ve video formátu. Samozřejmě bude vždy nějaká psaná část a obrázky, ale ve videu je teď mnohem víc peněz než dřív. A s penězma přichází vývoj.

Natáčí se spousta klipů. Když jsem já začínal, buď šly rovnou na DVD nebo do televize. Dneska máš Netflix, Xbox a další služby a všichni bojují o originální obsah. S tím přichází peníze, talent, motivace a profesionalismus. Video bude víc a víc důležité.

Na čem pracuješ?

Přemýšlím o basketbalové stránce s  bývalým hráčem NBA. Taky jsem se bavil s člověkem z jedné velké firmy na pouliční oblečení, že bychom udělali stránku o skateboardingu. Ale realita je taková, že máme dva úspěšné weby, a já vím, jak náročné to je zvednout začínající stránku ze země a dostat ji lidem do podvědomí. Měli jsme tři další weby, které jsme loni buď prodali nebo zavřeli, protože po letech provozu nevydělávali.

Teď se zaměřuju na VladTV.com a SneakerWatch.com. Pokud přijde správná nabídka, nebudu se bránit, ale na obzoru v tuhle chvíli nic nevidím.

Plánuješ se vrátit k muzice – k hraní nebo jako poradce?

Určitě ne DJing. Jméno DJ Vlad mi trochu zůstalo. Nehrál jsem už léta. Pokud se ale něco objeví, rád se k tomu vrátím. Není to ale nic, o co bych se aktivně pokoušel.

Náš obor je tak blízko muzice, že se možná dáme dohromady s labelem. Za ty roky jsme natočili klipy pro French Montanu, Raekwona, Styles Pho a další. S tím, jak se hudba vyvíjí a streamování hraje důležitou roli, to začíná být zajímavý. Před šesti rokama neexistovaly žádné nezávislé labely, byly jen majory. A dneska dokážou Mac Miller nebo Macklemore mít album číslo jedna bez korporací za zády.

Pracovat s nezávislými labely je mnohem jednodušší. Můžeš zavolat majiteli, dohodnout se na něčem a smlouvu vyřídit do týdne. Když se jedná o velkou firmu, jako Sony nebo Universal, moc toho nedokážeš. Možná se do něčeho pustíme.

Lukas - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná