DJ Maro: Gambrz si museli chvíli zvykat, že jsem věčně někde v prdeli s Prago

Vystupuji z autobusu, zapálím si cigaretu a mám v úmyslu zavolat Marovi. Než jsem ale stihl sáhnout po telefonu, ozvalo se vyzvánění. "Maro" oznamuje display telefonu. Jakmile přijmu hovor, zazní ve sluchátku bodrý hlas, který mne nasměruje ke dveřím jeho bytu. Po krátké chvíli hledání uslyším pískot. Otáčím se za ním a ve dveřích nedalekého domu vidím siluetu chlapíka, který na mě mává. Zdá se, že jsem se nespletl. Vyrážím k němu, přičemž cigaretu zahodím ještě ve chvíli, kdy nejsem na jeho očích. To pro případ, že by si DJ kapel Prago Union a Gambrz Reprs potrpěl na pořádek před svým domem. Chyba lávky. Maro mne stejně bodrým gestem vybídne, abych si cigaretu vzal klidně dovnitř.

 
Kdy a za jakých okolností vlastně vznikla myšlenka tě pasovat na DJe Prago Union? Co způsobilo, že Kato ukázal právě na tebe?
 
Z mojí strany ta myšlenka vznikla už někdy po vydání "HDP". Poslouchal jsem scratche a říkal jsem si, že Kato by potřeboval někoho, kdo by tohle řemeslo dokázal zastoupit líp. V tý době jsem se už s Adamem znal, takže jsem mu občas podstrčil nějaký CD, kde jsem do jeho beatů něco nascratchoval. On na to ale reagoval naprosto chladně a řekl mi nějakou oduševnělou hlášku typu: "Pokud si něco opravdu přeješ, tak se to stane." Z jeho strany to přišlo až někdy na Hip Hop Kempu 2008-09 a řekl mi, jestli nechci dělat DJe Prago Union. Tehdy někdy přestal Skupla hrát s Prago.
 
Nechá tě Kato nějakým způsobem zasahovat do jeho tvorby? Třeba instrumentály - vybíráte na alba společně nebo je to výhradně v jeho režii?
 
Je to v naší společný režii. Adam to bere tak, že Prago Union jsme my dva, takže se mnou i všechno konzultuje. Nicméně poslední slovo má vždycky on. To vybírání písniček většinou probíhá tak, že sedíme v autě, posloucháme beaty a řekneme si, co si o tom kdo myslí. V drtivý většině případů se shodneme.
 
Co naopak přineslo působení v Prago Union tobě? Co považuješ za svoji největší zkušenost z tohoto období?
 
Kdybych to měl rozdělit na osobní a profesní život, tak po profesní stránce hlavně stovky hodin tréninku a zkušeností s intenzivním hraním každej víkend. Díky koncertům jsem přišel k velký praxi. Po osobní stránce stránce mi Prago dalo asi hlavně přátelství s Katem a určitej rozvoj osobnosti, kterej nevyhnutelně přijde, když seš delší dobu konfrontovanej s hranim před hordou lidí.
 
 
Protože od "Vážné hudby" uplynul už nějaký pátek, nemohu se nezeptat - jak je na tom nová deska PU?
 
Nová deska se tvoří a snad můžu prozradit, že je to zhruba ve fázi, kdy sedíme s Katem v tom autě a posloucháme instrumenty. Ale spousta věcí už je nahraná. Do jaký míry je to hotový, nemůžu odhadnout, protože se může spousta věcí změnit.
 
A jaké jsou plány s Gambrz Reprs?
 
Kluci si museli na nějakou dobu zvyknout na to, že jsem věčně někde v prdeli s Prago, takže makaj spíš sami na novejch věcech. Momentálně se ale snažim produkovat i něco pro ně. U Gambrz jsem byl vždy dvorní DJ a ze třetiny producent.
 
Pro Gambrz jsi produkoval například "Kanystr", pro Kata pak "Fialovou" na albu "V barvách". Neuvažoval jsi o větším zaměření se na tvorbu instrumentálů? Co Maro jako producent?
 
Na instrumentály se zaměřuju celou svojí DJskou kariéru, ale je rozdíl si stoupnout a scratchovat nebo si sednout a stvořit beat. Na to musí bejt člověk naladěnej, takže mám někdy tvůrčí období a jindy je ticho po pěšině. Mě by bohatě stačilo bejt kvalitní producent Gamberz Reprs a Prago Union. Strašně moc jsem chtěl udělat beat pro Resta. 
 

Maro začal s DJingem v roce 1999. Kromě sólové dráhy má za sebou i participaci ve skupině Projekt-ill, z něhož vznikl v roce 2007 po připojení sestav Eskalátor a Divnej postoy projekt Gambrz Reprs. V roce 2008 se stal DJem Prago Union. 

 
A kdybys dělal producentské album, koho bys na něj pozval?
 
Nechal bych asi naopak vybrat ostatní. Nemá smysl řikat: "Chci tam KRSe", zavolat mu, aby mu někde řekli, že to má natočit pro nějakýho Mara. Ten zájem by měl bejt na obou stranách. 
 
Když na to přijde, hraješ raději sám nebo tě baví spíš hlídat záda parťákům?
 
Hraju rád i sám, nejen s kámošema na koncertě. Každá varianta DJingu mě baví.
 
Z čeho a z jakého roku byl tvůj první scratch?
 
Byl to Spejbl a Hurvínek na gramofonový desce na starý Tesle mýho táty. Posléze jsem tátovu Teslu znčil a přišel jsem k tomu, že bych si měl pořídit vlastní gramofon. To byl, tuším, rok 1999.
 
 

NTK - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná