Aless: Za poslední rok jsem měla chuť skončit každý druhý den

Stále ještě sedmnáctiletá Alessia Capparelli, jež vešla do podvědomí díky Podzemgangu, sice na někoho působí dojmem rozmazleného dítěte, co se obléká jako na golf, nicméně pravda je taková, že má našlápnuto ke kariéře, která by ji mohla přinést pozornost na více než jednu sezonu. Mít ještě před dosažením plnoletosti společné skladby s Djem Wichem, Egem nebo DMS je stupeň, na něhož dosáhne málokdo. A zastavit by se neměla ani v nejbližší době, kdy od ní uslyšíme další tracky s Benem Cristovaem, Mad Skillem či Smartem z DMS. Zhruba hodinu před svým druhým pražským koncertem naťukla sličná female emcee v interview pro bbarak.cz i tato fakta…

Na ruce máš pásku Hip Hop Kempu. Znamená pro tebe tento festival nějaký stupeň úrovně?

"No, v mých očích už tam bylo hodně lidí, co třeba jen předskakovali a nebyli úplně up. Pro mě to byl také první Kemp, tedy největší zážitek. Chtěla bych na něm jednou vystoupit, a dokud tam nezahraji, tak tu pásku nesundám.

Na svém FCB profilu máš ale uveden žánr pop. Jsou tedy podle tebe hip hop a rnb popem současnosti?

„To už je tam od doby, co jsem začínala. Děkuji za poznámku, musím napsat manažerce, aby se to změnilo. Jinak určitě ne, rap je rap, RnB je RnB a pop je pop. I když je pravdou, že už lidi rozšířili své myšlení do větších rozměrů, jsou otevřenější a už nemají tolik předsudků. I ti největší rappeři už pendlují mezi oběma světy. Drake udělá úplně špinavé rapové album a pak zpívané "Hotline Bling".

Cítíš se víc jako rapperka, nebo zpěvačka? Máš třeba změřen počet oktáv?

"Dříve to byly zhruba dvě oktávy a tři tóny. Byla jsem zpěvačkou, která se měnila v rapperku. To bylo zhruba rok zpět. Myslím, že se mi to teď s pár novými věcmi celkem podařilo a už si sama sebe dovolím nazývat rapperkou. Ještě před půl rokem bych ale tvrdila, že na tom pouze pracuji."

"Já a rap? Ještě před půl rokem bych tvrdila, že na tom pouze pracuji. Byla jsem zpěvačkou, která se měnila v rapperku."

Prozradíš mi, jakou nejlepší radu v rámci hudební branže si kdy dostala?

"Asi od Ega a zněla "buď nezávislá a nevěř nikomu, jen sobě". Od Rytmuse byla také jedna silná, a sice "Jen čas ukáže, jestli na to mám."

Máš k ruce někoho, se kterým konzultuješ všechny věci okolo a na jehož názor dáš?

"Dříve to byl Ego, ale dnes už si vše řídím sama. A když potřebuji, vždy je tu někdo ze scény, kdo mi poradí. Ego, Rytmus, Separ Jsem takové dítě scény, které se pořád učí. Ale snažím se.

Jak důležitou rolí hraje v muzice obal, čili image se vzhledem?

"Je důležitý, ale zase stavět na tom, to bych nebyla hudebnice, ale celebrita, která se spíš věnuje promování, než produkování. Vzhled ale hraje roli z 95 procent. Bohužel je to dost. Přiberu například dvě kila a lidi mě chtějí pomalu ukamenovat."

Jak podstatné jsou kontakty? Okamžitým napojením na ikony se ti totiž podařilo něco, na co mnozí čekají roky.

"Kontakty jsou padesát na padesát společně s průbojností a prací. Může tě tlačit i Busta Rhymes, Drake, Kanye nebo Kim, ale nepohneš se, pokud nepracuješ a nepracuješ. Mohla bych už mít minimálně 10 featů, ale nechtěla jsem. I u věci s DMS jsem si nebyla jistá, jestli to vůbec chci. Není to ale o tom, že bych si na to nevěřila. Jen to nepotřebuji. To, že mi pomohl Ego, to je realita a jinak to bohužel nejde. To však byla jediná pomoc, pak jsem šla sama za sebe a udělala sólo a jedu dál."

Jak se podle tebe staví zaběhnutá scéna k nováčkům? V ČR je to tak, že si zkušení svá bidla před těmi méně zkušenými spíše střeží…

"Přijmou to, v čem vidí smysl a za čím vidí práci. Hodně nových interpretů mělo hodně řečí, ale neměli činy. Navíc to třeba dělali arogantně a tudy cesta nevede. Já se hudbě věnuji 48 hodin denně. Když se mi někdo ozve, ani nespím a hned se vrhnu do práce. Oni to pak vidí, a když makáš, máš respekt, a vážíš si jich, nebudou ti bránit.“

Čím to, že holky v rapu na našich dvou scénách nemohou prorazit a třeba v ČR jsme nikdy neměli opravdu relevantní jméno?

"Na to je potřeba zkurvená kuráž a psychika. Je to náročné. Za poslední rok, co se věnuji hudbě, jsem měla chuť skončit každý druhý den. Lidi nechtějí přijmout nic nového. Je to o tom, že to někdo musí postavit. Lidé jsou velmi nepříjemní. Porovnávají tě třeba i s Nicki Minaj, která rapuje o dvacet let déle. Ten stejný člověk pak napíše ´raději si poslechnu Lil Kim a dokonce zvládnu už i Rytmuse.´ Člověka, co sem přinesl rap, takto odsoudí. Šílené.“

Ve wichovce "Posúvám se" říkáš, že si "nedovolíš samu sebe nazvat první liga". Trvá to?

"Spíš jsem to myslela v chování, než v hudbě. Že nikdo není nad nikým a všichni jsme si rovni. Každý někdy děláme chyby a chováme se špatně."

Patří k tvým hlavním cílům oslovit nejen vrstevníky, ale i starší publikum?

"Určitě ano. Co mě překvapilo, je to, že mě zastavují i dospělí lidé, nebo ti ve vyšší věkové kategorii. Cení to i moje babička, která je učitelka."

"Mohla bych už mít minimálně 10 featů, ale nechtěla jsem. I u věci s DMS jsem si nebyla jistá, jestli to vůbec chci."

Nekoncertuješ dlouho, ale už si od publika zažila něco, co by tě dojalo, nebo naopak hodně vykolejilo?

"Byly to zlomy, pády i vzestupy. Dost náročné to bylo i psychicky. Už jsem zažila mít pod pódiem i tři a půl tisíce lidí. Na sólových koncertech pak klidně 500, ale i 50. Ale zvládlo se to všechno. Tolerují to, že jsem mladá a začínám."

Měla si díky přívalu kritiky období, kdy sis nebyla jistá, kam tvá kariéře směřuje?

"Nikdy nevíš. Přijmout kritiku je základ. V tom, že ti něco dá. Ne že ti ublíží. Jsou kritiky a la "ty jsi p*ča". Takové věci si je zbytečné připouštět k srdci. Když někdo ale poví, že máš problém s dýcháním, ano, je to možné. Moje plíce ještě nejsou úplně zralé."

O hypemanovi si neuvažovala?

"Asi ne. Umění je zvládnout to na pódiu sám. Hodně interpretů je s hypemanem popiči a bez něj jsou shit. Já se snažím dávat živě jako ve studiu a nahrávat věci klidně i na jeden take."

V Lucerně si před časem navštívila show Angel Haze. Odnesla sis z koncertu něco, z čeho nyní těžíš?

"V soukromí toho máme hodně společného. Její koncert jsem téměř bez přestávky proplakala. Byl to náročné si ji přijet poslechnout. Její tvorba je mi velmi blízká. Pak jsem se i potkaly, kde mi řekla, že je moje tvorba dobrá. To jsem odpadla a byl to životní zážitek! Právě ona totiž byla první rapperka, kterou mi Ego pustil. Šlo o track "A Tribe Called Red".

Překvapilo mě, že by ses nyní ráda zaměřovala na boombap. Smarta ti domluvil Sep, ne?

"Smart mi poslal pár boombapových hudeb, ve kterých jsem se během pěti minut našla, napsala to na jeden take, vychytala jinak flow a za deset minut bylo hotovo. Takhle vznikly jedna dvě z mých nejlepších věcí. Tak jsme se se Separem shodli, že boombap. Žádný trap, žádné nové beaty, ale jako doma jsem v právě v těchto podkladech. Smart je král."

Bobby - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná