Ve studiu s...Ondřejem Žatkuliakem a Martinem Svátkem

Pokud byste neměli "noty" nebo navigaci formou přítele na telefonu, najít studio Rooftop, ve kterém bdí nad stavem tuzemského hip hopu Ondřej Žatkuliak, by mohl být oříšek o velikosti Airbusu A380. Je totiž ukryto uvnitř univerzity, v jejíž útrobách nemusíte mít vyhráno, ani když se prokoušete přes vrátného s pohledem přísným jako Steven Seagal na vrcholu sil.

Za poslední roky ho navštívil (nebo využil jeho služby) kdekdo - Vladimir 518, Nironic, C. Monts, Rest & Dj Fatte, Kato, Marpo, Pio Squad, Paulie Garand, Strapo, Emeres, Jay Diesel, Mc Gey, Elka, Oliver Lowe, Marat & Lucas a dokonce i Iveta Bartošová. My však v akci nezastihli Džambulku, nýbrž sympaťáka Martina Svátka, který s panem domácím a zřejmě jediným příslušníkem scény, jenž se hrabe v rapu oděn do padnoucího saka, v němž může budit dojem, jako kdyby se zrovna vrátil z natáčení Scorseseho "Vlka z Wall Street", nahrával vokály pro slovenského Martela.
 
Ten si zaplatil pár hodin studiového času a hlas, který jste v poslední době slyšeli nejen se dvěma třetinami PSH, ale i ve věcech jako "Lidi rmx", "Plynulá", "Nepiš" či "L.S.D.", hodlá využít hned ve dvou skladbách. Člen Madfinger s minulostí v Navigators si v hlavě a se sklenicí vína v ruce dolaďoval text a frázování refrénu, aby se následně odebral za mikrofon, kde mohl strávit zhruba hodinu čistého času. Nutno říci, že i s doprovodnými vokály a dalšími kudrlinkami nakonec stvořil z průměrnějšího Creameho beatu něco, co by se snad mohlo trefit do vkusů leckoho z vás.
 
S hostitelem, jenž má mezi velkou spoustu nástrojů a komponentů pohozenou i baseballovou pálku s motivačním nápisem "Future Star" (zřejmě jako výstráhu pro rappery s pochybnou platební morálkou), jsme se mimo jiné shodli, že beat je základ (tolerovat nedokonalý text je snadnější než tolerovat vetchý podklad) a v rámci diskuzí o muzice jsme se přes Dweleho či Jill Scott dostali až k nové desce Kontrafaktu, kde byl hudebně přísným kantorem Ondřejem pochválen Dj Wich a za rozvržení beatu naopak kritizován jeden z nejdůležitějších hiphopových producentů všech dob Dj Premier, který na "Navždy" spáchal "S5".
 
Martin Svátek, jenž se živí jako masér, prozradil, že ho při natáčení klipu "Planeta Praha" nechal režisér přejít stejnou trasu hned třikrát, čímž měl zpochybnit jeho přirozený herecký talent. Ale teď vážně. Sólový debut by měl být převážně v angličtině, s tím, že čeština by měla dostat prostor ve třech či čtyřech zářezích. To je však pořád písní daleké budoucnosti. Nejblíže ho uslyšíte v singlu "This Time It´s For Real" z připravovaného alba DTonatea a Martin navnadil, že se mu ozval i Dj Wich, který má zájem o jeho hlas a feeling na společné desce s La4 Boyem.

Bývalý člen kolektivu Nás všech, jehož pracovní den uprostřed reprobeden čítá čtrnáct hodin, mimo jiné vychválil profesionální přístup Marpa a potvrdil, že se jeho oblíbenec z TroubleGangu letos pokusí uspořádat jeden z největších samostatných koncertů v dějinách domácí branže, a sice vyprodat....no, nebudeme prozrazovat vše. Když jsme se ve čtyři ráno loučili, ještě před ním čekaly dvě zakázky na mix, což svědčí o tom, že se za zdmi svého  chrámu opravdu nenudí. Jak ostatně hlásá jeho heslo na Wi-Fi, dělá to "For the Music".
 
P.S.: Milý rappeři, kdyby vám v Rooftopu vyhládlo, zkuste mistra zvuku požádat o jablko. Má nejlepší ve městě.

Bobby - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná