Co tentokrát předvedl Krs-One v Lucerně?

Kdo viděl Krse na živo před pár lety v Roxy, ví, že to bylo peklo na zemi. Já osobně řadím tenhle koncert mezi vůbec ty nejlepší, které jsem kdy viděl. Očekávání bylo tedy obrovské. Narvaná Lucerna slibovala, že o slušnou atmosféru nebude nouze. Sice se docela špatně dýchalo, lidi nestáli snad jen na únikovém schodišti či na zářivkách. Výhodou bylo, že když bolely nohy, stačilo se jen opřít o sousedy vedle a spadnout nebylo možné. Jestli se někdo obával, že bude Kris promovat svoji novou desku, která nebude po letech tak ceněná jako ty jeho ostatní, byl brzy vyveden z omylu. Hned po nástupu na O.C.ho “Time´s Up“ totiž Krs otevřel Pandořinu skříňku, ze které vylétaly všechny ty jeho ďábelské hity. A to hlavně let minulých, z doby, kdy se po New Yorku poflakovali stegosauři, brontosauři a BDP. O poslední desce nepadla ani zmínka, naopak se dávala lekce z historie a projela se zásadní sérka Boogie Down jako “The Bridge Is Over“, “South Bronx“, “9mm Goes Bang, “Criminal Minded“ nebo “I´m Still No.1“. Protože byl „real hip hop over here“ a „return of the boom bap means just that it means return of the real hard beats and real rap“ nemohly chybět klasiky jako “MC´s Act Like They Don´t Know“, “The MC“, “Step Into The World“, “A Friend“, ale i trochu novější mordy typu “Classic“, “Kill A Rapper“ či “Hip Hop Lives“. Vše navíc doplňovalo Krisovo vykulování očí, tradiční skandování a povídání o „real hip hopu“ či opakování nejznámějších hh hlášek. Koncertu se dalo jen máloco vytknout, jen pár okamžiků mě tak trochu vyrušovalo a ubíralo vystoupení na síle. Když zajel druhou sloku “Sound Of Da Police“ do Raekwonovo “Incarcerated Scarfaces“ zíval jsem, stejně jako při natahované b-boys vložce. Přišlo mi taky škoda využívání cizích instrumentů typu “Above The Clouds“, “Tried By 12“ “Bigger Than Hip Hop“, když třeba hymny typu “Mad Izm“, “Rappaz R.N. Dainja“, "I Can´t Wake Up", "Duck Down", “Break The Chain“či “C.I.A.“ zůstaly v tichosti spát. Nebyl to ale problém, o kterém bych musel psát domů. Naopak mě velmi příjemně překvapil Supernatural, který si ze strachu z prochladnutí dutin dotáhnul solidní kulíšek. Nejen, že potvrdil svoji pozici freestylelového krále a milovníka Jamajka soundu, navíc slušně bavil a pumpoval enormní energií do lidí. Fire. Je jasné, že spousta „tohle není předem domluvený a napsaný“, už někdy někde zaznělo, přesto je vidět, jak je schopen kdykoliv reagovat. Když mu lidi podávají předměty, zapalovač, který dostává pořád, hned ale nechytne a už je o tom zmínka, stejně jako o značkách na kšiltovkách a podobně. Bavil mě imitací Slick Ricka, Busty i B.I.G.ho, stejně jako komentováním barev, když se mě měnily světla. Při zelený rapoval z pozice nasraného Hulka, při modrý zase pod vodou. Jó, to nebylo marný. Supernatural byl víc než slušný hypeman, o tom ani potom. Krs mě sice nezabil tak jako v Roxy, ale i tak to byl sakra zážitek. Krs tvrdí, že to nebyl rap, ale hip hop, já tvrdím, že tohle nebyl obyčejný hh koncert, ale opravdový návrat legendárního boombapu do Čech. Učitel stále diktuje.

- Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná