Wordburglar –- 3rdburglar

Dejte dohromady Eminemovu lásku pro promyšlené a zábavné rýmy s Mac Millerovou bezstarostností a když k tomu přidáte nadšení ke komiksům a oddanost elementům vlastního dětství, máte před sebou Wordburglara, jednoho z nejtalentovanějších kanadských MC´s, který se vrací s deskou číslo tři.

Už samotné intro naznačuje, že Wordburglar nesešel z vyšlapané cesty a jeho tvorba zůstává ukázkou lyrické dovednosti a nekončícího humoru. V úvodním “Pre-show Routine“ se totiž Wordburglar snaží dostat na vlastní koncert přes vyhazovače, který začne jeho jméno rýmovat s desítkami slov („Uma Thurmaner, the hair curlerer, the my-name-is Earlierer“), až vše ukončí s: „The real Wordburglar?,“ na které Wordburglar odpoví: „Ano, to jsem já.“ „Never heard of ya. 8 bucks,“ uzavře vše chlapík u vchodu.

Podobných okamžiků, kdy se lze jen těžko ubránit smíchu je na albu spousta. Hned ve druhé skladbě “Croque Monsieur“ s úderným beatem od Beatmasona přichází další z nich, když Wordburglar vypustí: „Jsem šok pro rappery, jako kdybys viděl Vinnie Paze v pochodu za práva gayů.“ Halifaxský rodák je rozený komik a dobré vyznění jeho narážek jen umocňuje výborná flow, naprostá uvolněnost a typická kanadská produkce pod vlivem Prince Paula s cutovanými refrény.

I když je Wordburglar král vtipných punchlines, drží si po celé 3rdburglar určité tématické zaměření – “Sneaky Neighbours“ s hostujícím Timbuktu popisují, na jaké sousedy můžete narazit, “Drawings With Words“ ukazuje znalost komiksů a “Your Friend´s Brother“ napůl vážně vypráví dobře známý příběh bratra vašeho kamaráda, kterého jste v dětství bezmezně obdivovali a teď dlouhé roky neviděli. To vše ve Wordburglarově typickém provedení plném humoru.

Nedílnou součástí desky jsou ale i songy jako “Foofaraw“, “Rhyme O'Clock“ nebo “Croque Monsieur“ s těžkými beaty, kde Wordburglar předvádí svou lyrickou dovednost a verbálně útočí na potenciální oponenty.

V souhrnu je album velmi dobře poskládané - jak z produkčního, tak i tématického hlediska. Když se k tomu přičte výborná nálada a nadhled, může se nejlépe střežené tajemství kanadského hip-hopu pyšnit vynikající deskou.

Hodnocení: 8 / 10