Tru-Paz - Tru To The Game Without A Pause

Po 10 letech působení, čtyřech EPs, nespočtu videí a singlů přichází Tru-Paz se svou čtvrtou deskou.

Kanadská trojice Akim, Boozie a DJ Unknown si vzala po svém posledním albu Concrete Kings pětiletou pauzu. Když pak letos v létě ohlásila novinku s názvem inspirovaným Public Enemy, Tru To The Game Without A Pause, zároveň uvedla, že do svých řad přibírá zpěvačku Jackie Lu. A jak to s rapovými kapelami dopadá, když absorbují ženské vokály, je obecně známé. Stačí se zeptat prvních fanoušků Black Eyed Peas.

Oproti podobným sarkastickým poznámkám se ale mohou Tru-Paz směle ohradit. Na první poslech je patrný jiný koncept, více zpěvu a melodie. Spíš než krok stranou ale Tru To The Game Without A Pause působí jako následovník stop z Concrete Kings. Sonicky deska nezapře inspiraci  z poloviny uplynulé dekády, kdy trend určovali Timbaland nebo Pharrell Williams. S vizionářskými N.E.R.D. si Tru-Paz nezadají, ale úspěšně se jim daří se vézt na vlně minimalistických, elektrem ovlivněných beatů, které má s jedinou pomocí Sikadimea v “Revolution“ na starosti DJ Unknown.

Na něj pružně navazují Akim a Boozie, ačkoli titul Tru To The Game Without A Pause má se samotným obsahem pramálo společného. Album je spíše motivační než o zůstání sama sebou a staví na tématech jako láska, sebedůvěra nebo odvaha.

K jeho největším negativům patří příliš velká obecnost. Ačkoli se songy jako “Freedom of Speech“ o svobodě projevu nebo “Cold Shoulder“ o neopětovaných citech dobře poslouchají, při 40 minutách si deska žádá konkrétnější vyprávění než refrén: „Věříš na lásku? Protože já ano.“ Přitom potenciál určitě má. Stačí vzít úvodní singl “Like Father Like Son“, zosobnit celé vyprávění a kandidát na hit je připravený.

Místo toho deska přetéká náměty jako “Revolution“, “Speak“ nebo “Changes“, které v souhrnu působí příliš neurčitě. Těžko si pak k albu vytvořit hlubší vztah. Je to přitom škoda, protože Tru-Paz kvalitní základ mají, jen s Tru To The Game Without A Pause zůstávají na půl cesty k vysněnému cíli.

Hodnocení: 6 / 10